لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۳

اخوان المسلمين خطاب به رهبر ايران: انقلاب مردم مصر، انقلاب اسلامی نيست


وب‌سايت رسمی «اخوان المسلمين» در واکنش به اظهارات آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر ايران، در روز جمعه گفته است: اين گروه انقلاب مصر را، انقلاب اسلامی نمی داند و آن را متعلق به همه مردم مصر می داند.

رهبر جمهوری اسلامی ايران در نماز جمعه تهران در پانزدهم بهمن ماه گفت: «حوادث امروز شمال آفريقا برای ملت ايران معنی خاصی دارد. اين همان چيزی است که هميشه به عنوان حدوث بيداری اسلامی به مناسبت پيروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.»

رهبر ايران همچنين گفته بود که «حرکت مردم مسلمان مصر از نماز جمعه و مساجد شروع شد و شعارها،‌ شعارهای الله اکبر است و مردم شعارهای دينی می‌دهند و قوی‌ترين جريان مبارز در آن جا جريان اسلامی است.»

اين در حالی است که وب سايت رسمی انگليسی اخوان المسلمين در متن کوتاهی نوشته است: «پاسخ اخوان المسلمين به آقای خامنه ای، رهبر (جمهوری ) اسلامی ايران اين است: اخوان المسلمين این انقلاب را انقلاب مردم مصر می داند نه انقلاب اسلامی و انقلاب مصر متعلق به همه مسلمانان، مسيحيان، از همه گروه ها و فرقه ها است.»

درهمين حال، محمد بديع، رهبر اخوان المسلمين ، نيز روز جمعه اعلام کرد که آماده گفت و گو درباره آينده سياسی مصر و يک حکومت انتقالی، پس از رفتن حسنی مبارک است.

محمد بديع همچنين گفته است که حزب او آماده است به محض اين که مبارک صحنه سياسی مصر را ترک کند، درباره شرايط حکومت انتقالی جديد وارد گفت‌وگو شود.

«فتنه ۸۸»

رهبر جمهوری اسلامی ايران در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات ايران اشاره کرد و آن را در راستای «نمايشنامه دشمنان برای استحاله انقلاب» دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در اين باره گفت: «درآن فتنه، طراح و نقشه‌کش و مدير در بيرون از مرزها بوده و هست و عده‌ای به خاطر حب به نفس و حب به مقام اسير توطئه آنها شدند و دانسته يا ندانسته با آنها همکاری کردند.»

در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در سال گذشته تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات اعتراضی بود که با سرکوب شديد نيروهای امنيتی مواجه شد.
XS
SM
MD
LG