لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۷

سخنرانی مک کين در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه


جان مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا
EPA
جان مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا EPA

جان مک کين، نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوری آمريکا روز پنجشنبه به طور رسمی نامزدی اين حزب را در انتخابات چهارم نوامبر را پذیرفت.


جان مک کين در چهارمين و آخرين روز برگزاری گردهمايی ملی حزب جمهوريخواه در سنت پل، مينه سوتا با اشاره به سابقه خود در حضور بيش از سه دهه در سنای آمريکا، جنگ ويتنام و دوران اسارات، تاکيد کرد که از شايستگی بيشتری، نسبت به رقيب دمکرات خود، برخوردار است.


جان مک کین تصریح کرد در صورت انتخاب شدن، وضع موجود در آمریکا را تغییر خواهد داد.


آقای مک کين در اين سخنرانی ضمن دفاع از برنامه انتخاباتی خود گفت: خواهد کوشید اعتماد رای دهندگان را به دست آورد.


جان مک کين در روز سوم گردهمايی ملی حزب جمهوريخواه، در مراسم نمادين رای گيری هيئت های انتخاباتی ايالت های سراسر آمريکا به عنوان نامزد رسمی حزب جمهوری خواه معرفی شد.


به گزارش روز نامه واشینگتن پست، از دو هزار و ۳۸۰ نفر هیئت انتخاباتی حزب جمهوریخواه حاضر در گردهمایی ملی این حزب در سنت پل، فقط ۳۶ نفر آمریکایی افریقایی تبار بودند که با توجه به تنوع جمعیتی آمریکا در نوع خود بی نظیر بوده است.


در سومين روز گردهمايی حزب جمهوريخواه سارا پيلين، فرماندار آلاسکا، به طور رسمی معاونت جان مک کين در انتخابات رياست جمهوری آمريکا را پذيرفت.


از روزی که جان مک کين در ۲۹ اوت خانم پيلين را به عنوان معاون مورد نظر خود معرفی کرد تا پيش از سخنرانی سارا پيلين در سوم سپتامبر، آنچه درباره فرماندار ناشناخته آلاسکا در رسانه ها مطرح شد معطوف به حاشيه های پيرامون او بود.


بارداری دختر ۱۷ ساله او که هنوز ازدواج نکرده است، يا مسئله اخراج يکی از کارمندان ايالت آلاسکا در مرکز توجه رسانه های آمريکا قرار داشت.


اما سارا پيلين در سخنرانی خود در روز سوم در گردهمايی حزب جمهوريخواه تاکيد کرد: او نه برای جلب نظر رسانه ها بلکه برای خدمت به مردم آمريکا به واشينگتن خواهد رفت.


  • از دو هزار و ۳۸۰ نفر هیئت انتخاباتی حزب جمهوریخواه حاضر در گردهمایی ملی این حزب در سنت پل، فقط ۳۶ نفر آمریکایی افریقایی تبار بودند که با توجه به تنوع جمعیتی آمریکا در نوع خود بی نظیر بوده است.
روزنامه واشینگتن پست

خانم پيلين، ۴۴ ساله، که همراه با همسر، پنج فرزند و دوست پسر دخترش در گردهمايی جمهوريخواهان حضور داشت، به انتقاد از سياست ها و برنامه های باراک اوباما نامزد حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری پرداخت.


در همين حال، مرکز تحقيقات رسانه ای نيلسن اعلام کرده است بيش از ۳۷ ميليون نفر در آمريکا سخنرانی سارا پيلين را در سومين روز گردهمايی ملی حزب جمهوری خواه از طريق تلويزيون مشاهده کردند.


اين در حالی است که بيش از ۳۸ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر سخنرانی باراک اوباما را در آخرين روز گردهمايی ملی حزب دمکرات در جمعه گذشته از طريق تليزيون مشاهده کرده بودند.


از سوی ديگر، باراک اوباما پس از سخنرانی سارا پيلين به اظهارات وی پاسخ داد.


خانم پيلين روز چهارشنبه گفته بود: شهردار شهر کوچکی مانند واسيلا در آلاسکا بودن کمی شبيه فعاليت های اوباما به عنوان مدد کار اجتماعی است با اين تفاوت که «واقعا مسوليت هايی برعهده » خواهی داشت.


اشاره معاون جان مک کين به سابقه باراک اوباما در شيگاگو بود که وی به عنوان يک مدد کار اجتماعی فعاليت می کرده است.


آقای اوباما در واکنش به اين اظهارات گفت:«آنها فکر می کنند زندگی کسانی که در تنگنا هر روز در تکاپو هستند و همچنين کار کردن برای بهبود وضعيت معيشت و زندگی شان هيچ جوری با رياست جمهوری مرتبط نيست».


باراک اوباما افزود:شايد مسئله همين است. اين بخشی از اين مسئله است که چرا آنها قابل دسترسی نيستند و چرا آنها متوجه نمی شوند، برای اين که آنها هيج وقت برای چنین مردمانی کار نکرده اند


تحليلگران در آمريکا می گويند: رويکرد سارا پيلين باعث ايجاد شوق و تحرک در بين فعالان حزب جمهوريخواه شده است و به رغم کاهش شديد محبوبيت جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، ممکن است نامزدی وی به عنوان معاون آقای مک کين باعث توجه رای دهندگان به نامزد اين حزب شود.


جان مک کين، ۷۲ ساله، که توانسته است بر بيماری سرطان فائق آيد، در صورت پيروزی در انتخابات رياست جمهوری آمريکا، مسن ترين رياست جمهوری آمريکا خواهد بود که در دور اول به اين مقام رسيده است و سارا پيلين نیز نخستين زن در تاريخ آمريکا خواهد بود که معاون رياست جمهوری را برعهده می گيرد.


XS
SM
MD
LG