لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

وب سايت « مگا آپ لود » تعطيل و مدير آن بازداشت شد


« مگا آپ لود » يکی از پر طرفدارترين وب سايت ها برای شراکت مضامين روی شبکه اينترنت، روز پنجشنبه به دستور دستگاه قضايی آمريکا تعطيل و مدير و بنيانگذار آن نيز بازداشت شد. پليس فدرال و مقامات دادستانی آمريکا می گويند دليل اين اقدام « نقض قوانين مربوط به پرداخت حقوق معنوی محصولاتی است که توسط اين وب سايت رد و بدل می شده است.»

به گزارش وب سايت « وايرد » هفت نفر که با وب سايت « مگا آپ لود » در ارتباط بوده اند به اتهام نقض قوانين مربوط به پرداخت حقوق معنوی آثار ديگران و همينطور پولشويی بازداشت شده اند. از اين عده پنج نفر روز پنجشنبه در نيوزلاند بازداشت شده اند.

يکی از اين افراد « کيم اشميتز» معروف به « کيم دات کام» بنيانگذار وب سايت « مگا آپ لود » بوده است. وکيل مدافع وی گفته است که ماموران پليس بدون اطلاع قبلی آقای اشميتز را بازداشت کرده اند. وی تاکيد کرده است که هنوز دلايل و جزييات مربوط به صدور اين حکم بازداشت را برای وی و موکل اش تشريح نکرده اند.

اکنون به هنگام مراجعه به وب سايت « مگا آپ لود» که روزانه حدود ۵۰۰ ميليون نفر مراجعه کننده داشت، می توان اطلاعيه وزارت دادگستری آمريکا را روی صفحه اول آن مشاهده کرد.

در بخشی از اين اطلاعيه گفته می شود:« اين وب سايت به دستور يک دادگاه منطقه ای در آمريکا توقيف شده است.»

وزارت دادگستری آمريکا می گويد که اين وب سايت به انتشار غيرقانونی فيلم های سينمای حتی قبل از اکران عمومی آنها کمک می کرده و محصولاتی نظير موسيقی، برنامه های تلويزيونی ، کتاب های الکترونيک و حتی نرم افزارهای مربوط به فعاليت های بازرگانی و اداری را بدون رعايت مقررات (کپی رايت) حقوق معنوی اين محصولات در دسترس مراجعه کنندگان قرار می داده است. به گفته دادستانی آمريکا فعاليت های اين وب سايت تاکنون رقمی بالغ بر ۵۰۰ ميليون دلار به توليد کنندگان اين محصولات ضرر زده است.

به گفته دادستانی آمريکا برای توقيف وب سايت « مگا آ پلود » آنها هجده شناسه اينترنتی را که با اين وب سايت مرتبط بوده اند ضبط کرده و در جريان ۲۰ مورد بازرسی از اماکن مختلف در آمريکا و هشت کشور ديگر نيز حدود ۵۰ ميليون دلار سرمايه را ضبط کرده اند.

وب سايت « مگا آپ لود » که معمولا از ۱۵۰ ميليون نفر مشترک خود مبلغی تحت عنوان حق اشتراک دريافت می کرد دشمن شماره يک صنايع فيلم سازی و توليد موسيقی تلقی می شد. در حکم دادستانی علاوه بر نقض قوانين مربوط به پرداخت حقوق معنوی محصولات ديگران، اتهام پولشويی نيز مطرح شده است.
XS
SM
MD
LG