لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۳

ليگ برتر فوتبال ايران؛ صنعت نفت آبادان صدر نشين شد


هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس باپيروزی دو بر يک پرسپوليس بر سايپا و توقف استيل آذين در برابر نفت تهران به پايان رسيد تا صنعت نفت تازه راهيافته به جمع بزرگان پيشتاز شود.

ديدار تماشايی در تيم پرسپوليس و سايپا با پيشينه قهرمانی در ليگ برتر سالهای گذشته در ورزشگاه خالی از تماشاگر انجام شد و تیم علی دايی توانست شکست دو بر صفر سال پيش از تيم محمد مايلی کهن را انتقام بگيرد و شش امتيازی شود.

برای پرسپوليس اميرحسين فشنگچی در دقيقه ۱۵ و غلامرضا رضايی در دقيقه ۴۸ گل زدند تا نيمه نخست با برتری سرخپوشان پايان يابد. تک گل سايپا توسط امين منوچهری در دقيقه ۶۴ تاثيری در سرنوشت بازی نداشت.

مشکل بازيکن بورکينافاسويی

علی دايی، سرمربی تيم پرسپوليس در پايان بازی به خبرنگاران گفت:« ما روی مهاجم بورکينافاسويی سرمايه گذاری زيادی کرده بوديم. او در تمرينات عملکرد خوبی داشت و می توانست به تيم پرسپوليس کمک کند اما به دليل مشکلاتی که در تست پزشکی وی به وجود آمد، فعلا نمی توانيم از او استفاده کنيم.»

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در مورد ابتلای هروه اوسال به بيماری هپاتيت «ب» گفت:«ما منتظر پاسخ آزمايش دوم اين مهاجم هستيم. من اميدوارم او مشکلی نداشته باشد و بتواند تيم را همراهی کند. اوسال بازيکن خوبی است که می تواند به تيم ما کمک کند.»

دايی با تاکيد بر اينکه اگر آزمايش اوسال مثبت اعلام شد، اين بازيکن از فهرست تيم پرسپوليس کنار گذاشته خواهد شد، افزود: « از روز گذشته که متوجه بيماری اوسال شديم، تلاش برای پر کردن جای خالی اين بازيکن را آغاز کرديم. ما در اين پست کمبود داريم و اين کمبود را بزودی برطرف خواهيم کرد.»

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش که چرا در پايان ديدار با سايپا به سوی محمد مايلی کهن نرفته است، گفت:«مايلی کهن را نديدم و از چون بايد به رختکن می رفتيم، از کنار نيمکت پايين رفتم».

دايی يادآور شد که اين نوع رسم و رسوم فقط در فوتبال ايران وجود دارد و در هيچ کجا مرسوم نيست. هفته گذشته هم که تيم صبای قم پرسپوليس را شکست داد، آقای ياوری سمت نيمکت پرسپوليس نيامد.

محمد مايلی کهن، سرمربی تيم سايپا هم در پايان بازی به خبرنگاران گفت: «فوتبال به هيچ عنوان ناپاک نيست. متاسفم برای آقای شريفی (رييس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال) که اعلام می کنند فوتبال ما ناپاک است. ذات فوتبال پاک است و اين آدم‌های حاضر در فوتبال هستند که ناپاک هستند. آيا من که ۶ تا ۷ ميليارد از هزينه‌های سايپا در اين يک سال و اندی گذشته زده‌ام ناپاک هستم؟ آيا من بايد از فوتبال بروم؟ فوتبال برد و باخت دارد و کاملا پاک است. سوت پايان هر بازی سوت آغاز بازی ديگر است.»

پیروزی نفت آبادان

تيم صنعت نفت آبادان که از دو بازی گذشته خود با دو پيروزی به شش امتياز دست يافته بود در ورزشگاه راه‌آهن دو بر صفر اين تيم قديمی تهران را شکست داد و پيشتاز شد.

برای صنعت نفت روح الله عرب در دقيقه ۲۷ و اميد شريفی نسب در دقيقه ۷۳ گل زدند.

تيم نفت آبادان در حالی مقابل تيم راه آهن به برتری رسيد که از دقيقه ۷۳ با اخراج رسول ميرطرقی ۱۰ نفره بازی کرد.

تيم سپاهان با سومين تساوی اين فصل از تکرار قهرمانی دورتر شد و به جمع تيمهای قعر نشين رفت. سومين تساوی با نتيجه يک بر يک در زمين فولاد اهواز بود. هادی عقيلی در دقيقه ۳۲ از نقطه پنالتی برای سپاهان گل زد و بختيار رحمانی در دقيقه ۷۵ نتيجه را برای فولاد مساوی کرد.

تيمهای شاهين و صبای قم هم در بوشهر بدون گل مساوی کردند.

به اين ترتيب صنعت نفت آبادا ن با نه امتياز به تنهايی پيشتاز شد و تيمهای استيل آذين و ذوب آهن هرکدام با هفت امتياز در رده سوم تيمهای پرسپوليس و پاس شش امتيازی را در پی دارند.

ملوان در بندرانزلی با گلهای فرزاد حسين خانی در دقيقه ۴۴ (گل به خودی) و پژمان نوری در دقيقه ۸۷ دو بر يک مس کرمان را شکست داد. برای مس کرمان ادينيو در دقيقه ۶۴ نتيجه را يک بر يک کرده بود.

پاس همدان هم با گل دقيقه هشت حميد کاظمی يک بر صفر پيکان را شکست داد تا تيم محمد احمدزاده نيز به مانند تيم مس کرمان به سرمربيگری صمد مرفاوی با سه شکست پياپی قعر نشيدن مطلق شوند.
XS
SM
MD
LG