لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۸

ناطق نوری: عمر سياسی من تمام شده است


گزارش ها حاکی است که علی اکبر ناطق نوری، رييس بازرسی بيت رهبر جمهوری اسلامی و عضو مجمع تشخيص مصلحت گفته است که عمر سياسی وی به پايان رسيده است.

به گزارش روز شنبه يازده آبان خبرگزاری «نسيم»، آقای ناطق نوری که در دانشگاه مينودشت در استان گلستان صحبت می کرد، گفته است: «اگر در انتخابات رياست‌جمهوری شرکت می‌کردم رای داشتم اما عمر سياسی من تمام شده است.»

پيش از يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران گروهی از فعالان سياسی ميانه‌رو، متشکل ‌از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان براساس طرح وحدت‌ملی اکبر هاشمی‌رفسنجانی از اکبر ناطق نوری خواسته بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. ولی آقای ناطق نوری از کانديدا شدن در اين انتخابات خودداری کرد و از نامزدی حسن روحانی حمايت کرد و پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات،‌ انتخاب او را موجب ايجاد آرامش در کشور دانسته بود.

رييس بازرسی بيت رهبری در مراسم «قدرشناسی از ناطق نوری» در دانشگاه مينودشت با اشاره به اين که «دولت آقای روحانی از عنايات خفيه الهی بود»، گفته است:«هيچ تحليل‌گری نمی‌توانست نتيجه انتخابات را پيش‌بينی کند.»

علی اکبر ناطق نوری همچنين با اشاره به در آمدهای نفتی در دولت محمود احمدی نژاد طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ گفته است:« دولت قبل مقيد به قانون و سند چشم انداز نبود. پول نفتی که دولت قبل داشته برابر يا بيشتر از پول نفت از زمان مظفرالدين شاه تا پايان دولت خاتمی بود.»

رییس بازرس دفتر رهبر جمهوری اسلامی پیشتر پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در پیامی از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی به عنوان «دوران بی‌صداقتی و عوام‌فریبی» یاد کرده بود.

علی اکبر ناطق نوری از جمله سياستمدارانی در جمهوری اسلامی بود که در تبليغات انتخابات ۱۳۸۸ از حملات محمود احمدی نژاد در امان نماند. محمود احمدی نژاد فرزندان وی را به فساد اقتصادی متهم کرده بود. پس از اعلام پيروزی محمود احمدی نژاد در اين انتخابات علی اکبر ناطق نوری کمتر در محافل عمومی حضور يافت.

در جريان افتتاحيه مجلس نهم در خردادماه سال ۱۳۹۱ علی اکبرناطق نوری نيز حضور يافته بود اما به محض اينکه محمود احمدی نژاد در پشت تريبون قرار گرفت وی صحن مجلس را ترک کرد.

در همين حال، به گزارش «نسيم» علی اکبر ناطق نوری همچنين گفته است: به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به ميدان نخواهم آمد.

طی ماههای اخير برخی گزارش ها حاکی از ان بود که اصلاح طلبان درصددند تا در انتخابات مجلس دهم علی اکبرناطق نوری را به عنوان سرليست خود معرفی کنند.
XS
SM
MD
LG