لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۹

«گروگانگيری در ايالت نيويورک سیزده کشته برجای گذاشت»


فرماندار نیوریورک از کشته شدن سیزده نفر در گروگانگیری در شهر «بينگهامتن»، در ایالت نيويورک، خیر داده است و پلیس می گوید: جنازه فرد گروگانگیر را در محل گروگانگیری پیدا کرده است.

طبق گزارش رسانه ها، گروگانگيری و تيراندازی ساعت ۱۰ و نيم سحرگاه روز جمعه در مرکز «انجمن مدنی آمریکا» در شهر بینگهامتن آغاز شد. این مرکز خدماتی امور مهاجرتی مهاجران خارجی را در این شهر انجام می داده است.

دیوید پترسون،فرماندار ایالت نیویورک، ساعاتی پس از این گروگانگیری تایید کرد که دوازده تا سیزده نفر در این حمله کشته شده اند.

شبکه خبری «سی ان ان» نیز به نقل از منابع پليس اعلام کرد دست کم سیزده نفر در اين حادثه کشته شده اند.

رسانه های خبری پیشتر اعلام کرده بودند که این فرد مسلح با حمله به این ساختمان دست کم چهل نفر را به گروگان گرفته بود. طبق این گزارش ها دست کم چهار مجروح اين حادثه از ساختمان اين مرکز به بيرون منتقل شده اند و مراکز بیمارستانی اعلام کرده اند که حال یکی از مجروحان وخیم است.

هنوز هويت فرد حمله کننده مشخص نشده است، ولی شبکه خبری «سی ان ان» می گوید این فرد مسلح، ۴۲ ساله، خود را کشته شده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، پلیس می گوید جنازه این فرد مسلح را در محل گرونگیری پیدا کرده است.

پیشتر رسانه های محلی اعلام کرده بودند که یک مرد مسلح به سلاح خودکار که به لحاظ قیافه به آسیایی ها شبیه بوده، این حمله را انجام داده است.

این در حالی است که مقام های پلیس تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده اند.

متیو رایان، شهردار «بینگامتن»، به وب سایت محلی گفته بود: این فرد به سلاح اتوماتیک مسلح بوده است.

نیروهای پلیس به ویژه تک تیراندازان با محاصره این ساختمان خیابان های منتهی به این مرکز را نیز مسدود کرده بودند. مقامات پلیس می گویند : موقف شده اند تا ۳۷ تن را از ساختمان «انجمن مدنی آمريکا» نجات دهند.
XS
SM
MD
LG