لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۶

نظرسنجی گالوپ: بدبینی نسبت به وضعیت اقتصادی در سال ۲۰۱۲


موسسه نظرسنجی گالوپ در مصاحبه با بيش از ۴۵ هزار نفر از شهروندان پنجاه کشور جهان به اين نتيجه رسيده است که بيشتر مردم در باره اقتصاد جهانی در سال آينده چندان خوشبين نيستند. بر پايه نتايج بدست آمده در اين نظرسنجی ،نااميدی نسبت به آينده در کشورهای اروپايی و آمريکای شمالی بيشتر از ديگر مناطق جهان است.

نظرسنجی موسسه بين‌ا لمللی گالوپ نشان ميدهد که تنها ۳۱ درصد از مردم نسبت به آينده اقتصاد جهانی خوشبين هستند ولی ۳۴ درصد بر اين باورند که وضعيت اقتصادی در سال آينده بدتر هم خواهد شد.

۲۷ درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجی نيز انتظار تغيير چندانی در اوضاع اقتصادی جهان ندارند.

از ميان ۵۰ کشوری که اين نظرسنجی در آنها انجام شده ۱۵ کشور به آينده اميدوارند ولی ۳۴ کشور نسبت به آينده خوشبين نسيتند و تنها درهند درصد خوشبينها و بدبينها برابر است.

در ميان بدبينها و کشور های نا اميد، فرانسويها در صدر جدول قرار گرفته اند در حاليکه شهروندان نيجريه از خوشبين ترين انسانهای روی زمين هستند.

نتايج اين نظرسنجی که حاصل گفتگو با ۴۵ هزار نفر از شهروندان کشور های ثروتمند و پيشرفته و نيز کشورهای روبه توسعه است ، نشان مي دهد که بيشتر مردم در کشور های پيشرفته غربی اميد چندانی به آينده ندارند در حاليکه مردم کشورهايی مانند جمهوری آذربايجان، ترکيه، پاکستان و عراق بر اين باورند که سال آينده وضعيت اقتصادی جهان بهتر خواهد شد.

اما درصد نااميدی در کشورهايی مانند اتريش، بلژيک ، آلمان، سوئيس و آمريکا بيشتر از ديگر مناطق جهان است.

نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی از آنست که مردم آسيا و آفريقا و آمريکای لاتين عموما نسبت به آينده اقتصادی جهان خوشبين تر هستند.

در اين بين افراد زير ۳۰ سال نسبت به آينده خوشبين تر هستند و هر چه که سن افراد بالا تر می رود ميزان بدبينی آنها به آينده اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۲ هم بيشتر می شود.
XS
SM
MD
LG