لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۷

ابراز تاسف باراک اوباما از سقوط هواپيمای مسافربری در پاکستان


باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا،
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا،
باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، روز سه شنبه در بيانيه‌ای نسبت به سقوط يک فروند هواپيمای مسافربری خطوط هوايی پاکستان و کشته شدن سرنشينان آن ابراز تاسف و تاثر کرد.

بامداد روز چهارشنبه يک فروند هواپيمای مسافربری متعلق به شرکت هواپيمايی اربلو پاکستان با ۱۵۲ سرنشين در ارتفاعات جنگلی مارگله در نزديکی اسلام‌آباد سقوط کرد. تمام سرنشينان اين هواپيما در اثر اين سانحه جان باختند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، هواپيمای مسافربری ارباس شرکت اربلو با ۱۵۲ سرنشين، ساعت هفت و ۵۰ دقيقه صبح روز چهارشنبه از شهر کراچی مرکز ايالت سند پاکستان به مقصد اسلام‌آباد به پرواز درآمده بود.

باراک اوباما تاييد کرده است که دو شهروند آمريکايی نيز در بين کشته‌شدگان اين سانحه‌ وجود داشتند.

مشکلات امداد رسانی

به گزارش خبرگزاری‌ها، محل سقوط هواپيما در ارتفاعات پردرخت مارگله واقع شده و برای دسترسی به آن، راه زمينی وجود ندارد، اما مقامات پاکستانی گفته‌اند گروهی از امدادر‌سانان خود را به محل سانحه رسانده و هلی‌کوپترهای نجات عمليات امدادرسانی را آغاز کرده‌اند.

مقامات پليس اسلام‌آباد پيشتر از مرگ ۴۵ تن در اثر اين سانحه و انتقال هشت نفر از مجروحان حادثه به بيمارستان خبر داده بودند.

گفته می‌شود عدم وجود راه جاده‌ای به محل حادثه کار امداد و تحقيق را با مشکل مواجه کرده است.

اگرچه علت سقوط هواپيما هنوز مشخص نيست، به گفته شبکه تلويزيونی سی‌ان‌ان احتمال دارد اوضاع بد جوی و باران‌های شديد ۲۴ ساعت گذشته علت بروز اين سانحه باشد.

به گزارش منابع هواپيمايی پاکستان، هواپيما هنگام به زمين نشستن در فرودگاه بين‌المللی بی‌نظير بوتو در هوای بارانی و مه‌آلود کنترل خود را از دست داد و سقوط کرد.

هنگام فرود هواپيما، ارتباط خلبان با برج مراقبت قطع شده بود و شاهدان عينی گفته‌اند که هواپيما با عبور از فراز شهر در ارتفاع کم، در دامنه ارتفاعات پردرخت مارگله به کوه برخورد کرد و منفجر شد.

تصاوير تلويزيونی که از دور دست گرفته شده دود غليظی را در محل سقوط هواپيما نشان می‌دهند.

در چند روز گذشته، باران‌های موسمی و شرايط نامساعد جوی پرواز هواپيماها را در اين منطقه با دشواری‌هايی روبه‌رو کرده بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هم اکنون جمعی از خويشاوندان مسافران هواپيما به منظور کسب اطلاع از وضعيت بستگان خود در فرودگاه بی‌نظير بوتو در پايتخت جمع شده‌اند.

رحمان مالک، وزير کشور پاکستان، ضمن تلاش نيروهای امداد برای کمک به مجروحان اين سانحه به خبرگزاری‌ها گفت: «اين سانحه يک تراژدی بزرگ است.»

شرکت اربلو بيشتر در زمينه حمل و نقل مسافر در خطوط داخلی پاکستان فعاليت دارد و پروازهای خارجی آن تنها به دوبی، ابوظبی، شارجه، مسقط و منچستر در بريتانياست.

آخرين بار در ژوئيه سال ۲۰۰۶ يک هواپيمای فوکر ۲۷ متعلق به شرکت هواپيمايی بين‌المللی پاکستان در اين کشور سقوط کرد که در جريان آن ۴۵ نفر کشته شدند.

اين شرکت در سال ۲۰۰۳ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار پروازهای داخلی پاکستان را در اختيار دارد.
XS
SM
MD
LG