لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۱

اوباما خواهان موافقت کنگره آمريکا برای اقدام نظامی در سوريه شد


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا روز شنبه ۳۱ اوت گفت که تصميم گرفته است تا آمريکا عليه حکومت سوريه دست به اقدام نظامی بزند، اما خواهان موافقت کنگره آمريکا با چنين اقدامی است.

باراک اوباما که در کاخ سفيد صحبت می کرد، گفت که آماده است که دستور حمله به سوريه را صادر کند ، اما ترجیح می دهد که چنين دستوری را با موافقت کنگره آمريکا صادر کند.

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرد که خواهان شنيدن ديدگاه های مختلف در اين باره است.

باراک اوباما گفت که در اين زمينه با رهبران مجلس نمايندگان و سنای آمريکا گفت وگو کرده است.

رييس جمهوری آمريکا همچنین باردیگر تاکید کرد که اقدام نظامی آمريکا عليه سوريه به لحاظ زمانی محدود، ولی چنان قدرتمند خواهد بود که مانع استفاده مجدد از سلاح شيميايی شود.

آقای اوباما تاکید کرد که ما نمی توانیم چشمان خود را بر آنچه که در دمشق رخ داد ببندیم.

وی در ادامه گفت که رييس ستاد کل نيروهای مسلح آمريکا به او اطلاع داده است که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه آماده اقدام نظامی هستند. وی اضافه کرد که اين حملات، به اهداف مشخصی انجام خواهد شد اما زمان آن می تواند، فردا، يک هفته ديگر يا يک ماه ديگر باشد.

گزارش ها حاکی است که کنگره آمريکا در روز دوشنبه ۹ سپتامبر پس از تعطيلات کار خود را از سر خواهد گرفت.

روز جمعه کاخ سفيد ارزيابی اطلاعاتی در خصوص استفاده حکومت بشار اسد از سلاح شيميايی را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۴۲۹ نفر در حمله شيميايی به حومه دمشق در روز چهارشنبه ۲۱ اوت کشته شدند که دست کم ۴۲۶ نفر از آنها کودک بودند.

باراک اوباما روز جمعه گفته بود که هنوز تضميم نهايی درمورد اقدام نظامی عليه حکومت سوريه را اتخاذ نکرده است، ولی اقدام نظامی «محدود» در اين زمينه را بررسی می‌کند.

وی تصریح کرده بود که احتمال اقدام نظامی محدود را بررسی می کند و چنين اقدامی کمک خواهد کرد تا نه تنها حکومت سوريه و بلکه ديگر کشور های بدانند که جامعه بين المللی به موضوع هنجار و ممنوعيت استفاده از سلاح شيميايی توجه دارد.
XS
SM
MD
LG