لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

جمهوری اسلامی ايران خواستار برخورد با گرافيست های المپيک لندن شد


کميته ملی المپيک جمهوری اسلامی ايران ايران ضمن تهديد به کناره گيری از بازی های المپيک لندن، رسماً به لوگوی بازی‌های المپيک اعتراض کرده و خواستار حذف آن شده است.

محمد علی آبادی رئيس کميته ملی المپيک جمهوری اسلامی ايران که اين نامه را امضا و ارسال کرده است، هفته گذشته دولت انگلستان را همراه با آمريکا، «سران فتنه» خطاب کرده بود.

محمد علی آبادی نامه مزبور را خطاب به ژاک روگ، رئيس کميته بين المللی المپيک نوشته است. او همچنين ضمن اعتراض به طراح لوگو، خواستار «برخورد با مسبب اين موضوع»، تغيير اين آرم و طراحی لوگوی جديد شده.

اين کميته مدعی است که مدارکی در اختيار دارد که نشان می دهد طراحان اين لوگو از «سازمانی صهيونيستی و فراماسونری» هستند.

در بخشی از متن اعتراضی ايران آمده است: «بی توجهی به اين موضوع می‌تواند اثرات مخربی برای آينده ورزش به خصوص المپيک ۲۰۱۲ لندن داشته باشد.»

آقای علی آبادی با صراحت اعلام نکرده است که چه اثرات مخربی مدنظر اوست که ممکن است برای المپيک لندن تهديد آميز باشد.

او همچنين خاطرنشان کرده است: « در حالی که دو سال تا برپايی المپيک باقيمانده، اين رقابت ها با چالشی اساسی که قطعاً زائيده روح نژادپرستی برخی افراد است مواجه گرديده.»

بنا به ادعای جمهوری اسلامی ايران، اين لوگو با عبارت zion (صهيون)

طراحی شده. کميته المپيک ايران می گويد مطالعات و مستنداتی که در شبکه اينترنت موجود است را به پيوست نامه، برای آقای روگ ارسال کرده است.

زيرا به باور اين کميته، طراحی اين لوگو، «اقدامی بسيار زشت و خلاف شعارهای ارزشی المپيک» بوده است.

تهديد به تحريم المپيک لندن

در اين نامه ضمن يادآوری تحريم المپيک های ۱۹۸۰ مسکو و ۱۹۸۴ لس آنجلس آمده است: «عدم برخورد جنابعالی با اين موضوع می تواند حضور حداکثری کشورهای شرکت کننده به خصوص کشورهايی همچون ايران را که بر پيروی از اصول و ارزش ها تاکيد دارند تحت تاثير قرار دهد.»

اين در حالی است که تاکنون هيچ کشور ديگری نسبت به اين موضوع، اعتراضی نداشته است.

همچنين بهرام افشارزاده دبيرکل کميته ملی المپيک جمهوری اسلامی ايران، مدعی شده است که طراحی لوگوی بازی های المپيک لندن از سوی آن چه او "سازمانی فراماسونری" ناميده است انجام گرفته.

افشارزاده به خبرگزاری ايسنا گفته است: «می‌خواهيم حتی به شورای المپيک آسيا هم نامه بنويسيم و از آن ها بخواهيم که اين مسئله را جدی‌تر پيگيری کنند.»

او گفت هنوز کشور ديگری غير از ايران به اين قضيه اعتراض نکرده اما در عين حال، مدعی شد «بخشی از مردم انگليس و تشکل‌های مختلف در اين کشور» نسبت به آرم بازی ها معترض بوده اند.

دبيرکميته ملی المپيک ايران تاکيد کرد: «صهيونيست‌ها درانگليس اعمال نفوذ کرده‌اند و براساس اطلاعاتی که در اختيار داريم طراح لوگوی بازی های المپيک لندن سازمانی صهيونيستی و وابسته به فراماسونرها بوده‌اند.»
XS
SM
MD
LG