لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

اميد نوروزی دومين طلای المپيک لندن را برای ايران به ارمغان آورد


اميد نوروزی روز دوشنبه در فينال وزن ۶۰ کيلوگرم مسابقه های کشتی فرنگی بازی های المپيک ۲۰۱۲ لندن مقابل رواز لاشخی از گرجستان به پيروزی رسید و دومين مدال طلای المپيک لندن را برای ايران به ارمغان آورد.

اميد نوروزی در این مسابقه توانست که کشتی گير تيم گرجستان را در دو وقت پی در پی و با نتايج يک بر صفر و يک بر صفر شکست دهد و بر سکوی قهرمانی اين وزن بايستاد.

اميد نوروزی در وقت نخست در خاک اجباری کشتی گير گرجستانی نشست، ولی او به خوبی به تشک چسبيد و امتياز نداد و به همين دليل يک امتياز گرفت.

اين مسابقه در ورزشگاه «اکسل» شهر لندن برگزار شد.

نوروزی پیشتر در نيمه نهايی توانسته بود که حريف ژاپنی را از پيش رو بر دارد. نوروزی ماتسوموتو از ژاپن را در دو تايم شکست داده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در وقت نخست مسابقه، دو حريف امتيازی کسب نکردند. در در وقت دوم در حالی که ماتسوموتو تلاش می کرد نوروزی را از تشک بيرون کند، اما نوروزی به زيبايی حريفش را پيش انداخت و به پشت او رفت تا يک امتياز بگيرد.

در حالی که مسابقه به ثانيه آخر رسيده بود، نوروزی به روی پل رفت و امتياز از دست داد. اما داوران اعلام کردند که زمان به پايان رسيده است تا ملی پوش وزن ۶۰ کيلوگرم ايران فيناليست شود.

اميد نوروزی در اين رقابت ها همچنین کشتی گيرانی از کشورهای چين، بلغارستان و قزاقستان را شکست داده بود.

اميد نوروزی پيشتر در بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ ژو چين مدال طلا گرفته بود . وی همچنين در مسابقات کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۱ بزرگسالان جهان در شهر استانبول ترکيه نيز به مدال طلا رسيد.

حمید سوریان، دیگر کشتی گیر فرنگی کار ایران، روز یکشنبه در دیدار پایانی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۲ لندن، با پیروزی بر روشن بایراموف از جمهوری آذربایجان، نخستین طلا این مسابقه ها را برای ایران به ارمغان آورده بود.
XS
SM
MD
LG