لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

نماينده مجلس: قوه قضاييه بايد مشايی را دستگير کند


 اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد
اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد
حميدرسايی، نماينده مجلس و از حاميان سابق دولت محمود احمدی‌نژاد، می‌گويد که قوه قضاييه باید با بازداشت اسفنديار رحيم مشايی و برخی افراد حلقه اول «جريان انحرافی» به اتهامات مالی و سياسی آنها رسيدگی کند.

حميد رسايی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «دستگاه قضايی با دستگيری برخی افراد شاخص فتنه‌گران مانند فائزه و مهدی هاشمی، مشايی و برخی افراد حلقه اول جريان انحرافی را بايد دستگير کند و به اتهامات مالی و سياسی آنها در کنار سران فتنه رسيدگی کند.»

پس از علنی شدن اختلافات بين محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور، و آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بر سر ابقای وزير اطلاعات، حملات اصولگرايان حامی رهبر ايران عليه آنچه که «جريان انحرافی» در دولت دهم خوانده می شود، تشديد شده است.

در حالی که به نظر می‌رسد محمود احمدی‌نژاد پس از غيبت از چند جلسه هيات دولت هم اينک به حضور وزير اطلاعات در جلسات هيات دولت تن داده است، اما رويارويی حاميان رهبر جمهوری اسلامی با وی در عرصه‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

از جمله در هفته‌های گذشته انتقادها در مورد عملکرد اسفندیار رحیم‌مشایی بالا گرفته است و حتی چندی پیش قاسم روانبخش، از شاگردان آيت‌الله مصباح يزدی، گفته بود که «مشايی يک فراماسونر است که بايد بازداشت شود.»

«نجات احمدی‌نژاد»

حميد رسايی در ادامه مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است: «احمدی‌نژاد بايد بداند ما به احمدی‌نژاد بدون مشايی اعتماد و اعتقاد داريم و از نظر ما مشايی عنصری است که در زمين دشمنان اين ملت بازی می‎کند.»

حميد رسايی با اشاره به اين که «مهم‌ترين عنصر برای نجات احمدی‌نژاد از فتنه مشايی فقط مردم ولايت‎مدار هستند»، گفته است: «اميدواريم با اطلاعاتی که پس از دستگيری برخی افراد مرتبط با حلقه انحرافی در هفته‌های گذشته کسب شده، آقای احمدی‌نژاد هم پی به چهره واقعی مشايی و ياران او ببرد.»

طی هفته های اخير گزارش‌هايی در خصوص بازداشت افراد نزديک به دفتر رياست جمهوری ايران منتشر شده است.

به گزارش وب سايت الف، نزديک به احمد توکلی نماينده مجلس، کاظم کياپاشا از «دوستان ۲۰ ساله رئيس دفتر رئيس جمهوری» که در زمان رياست اسفنديار رحيم مشايی بر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان ايرانگردی و جهانگردی مشاور رسمی وی بوده، نيز بازداشت شده است.

عباس اميری‌فر، امام جماعت مسجد نهاد رياست جمهوری، نيز پيش از اين به اتهام دست داشتن در توزيع فيلم «ظهور نزديک است» بازداشت شده است.

«تشريفاتی کردن جايگاه رهبری»

حميد رسايی در بخش ديگری از اين مصاحبه همچنين گفته است که «غايت هدف» آقای مشايی فراتر از انتخابات رياست جمهوری است و او تلاش دارد «جايگاه رهبری» را به يک جايگاه تشريفاتی رسانده و ارزش‌های «ملی‌گرايانه» را جايگزين ارزش های «دينی» کند.

حميد رسايی درباره اهداف رييس دفتر محمود احمدی نژاد گفته است: «اين شخص به فراتر از رياست جمهوری می‌انديشد و اگر غايت هدف او کسب جايگاه رياست جمهوری بود، می‌توانست با استمرار مرام و جهت‌گيری احمدی‌نژاد سال ۸۴، بدون اينکه نشان دهد با ولايت فقيه مشکل دارد به آن برسد ولی مشايی مأموريت دارد تا نظام اسلامی را به انحراف بکشاند. از نظر مشايی جايگاه رهبری بايد به يک جايگاه تشريفاتی برسد و بسياری از ارزش‌های دينی به ارزش‌های ملی‌گرايانه تغيير کند.»

حميد رسايی يکی از مهم‌ترين اهداف آنچه را که «جريان انحرافی» خوانده، ناکارآمد نشان دادن «مديريت انقلابی و ولايی» دانسته است.

اين نماينده معتقد است «احمدی‌نژاد هم مصون از اشتباهات نيست اما اين اشتباهات به ويژه در اتفاقات اخير هزينه سنگينی برای وی داشته که شايد اگر دير بجنبد، جبران اين هزينه سنگين دشوار باشد.»

مشايی و اصلاح‌طلبان

حميدرسايی حذف روحانيت از صحنه سياسی کشور را «شالوده فکری» آقای مشايی و همفکران او دانسته و می‌گويد: «بسياری از مبانی و مواضعی که امروز توسط مشايی اتخاذ می‌شود، قبلا توسط اصلاح‌طلبان و جريان فتنه اتخاذ شده بود.»

به گفته اين نمايند عضو فراکسيون انقلاب اسلامی مجلس، اسفنديار رحيم مشايی از زمان آغاز اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ «هرگز» حاضر نشده است از تعبير «فتنه» برای معترضان استفاده کند.

حميد رسايی می‌گويد: اسفنديار رحيم مشايی «فتنه‌گران را در حد مجرمين از نگاه نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده و به اطرافيان خودش هم حتی توصيه داشته به جريان برانداز، فتنه‌گر نگويند.»

طرفداران رهبر جمهوری اسلامی از واژه «فتنه» برای توصيف حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران استفاده می‌کنند.
XS
SM
MD
LG