لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

صعود پرسپوليس به رده ششم جدول ليگ برتر فوتبال ايران


تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزی مقابل سايپا؛ چهار پله صعود کرد در رده ششم جدول رده بندی ليگ برتر فوتبال ايران قرار گرفت. ديدار تيم های داماش گيلان و ذوب آهن اصفهان نيز به تساوی انجاميد.

در نخستين بازی از هفته چهاردهم ليگ برتر؛ پرسپوليس و سايپا در ورزشگاه آزادی و در حضور فقط هزار تماشاگر مقابل هم قرار گرفتند.

دقايق نخست اين بازی با حملات گسترده هر دو تيم روی دروازه ها همراه بود.

خطای پنالتی مدافعان سايپا روی مهرداد اولادی، پرسپوليس را در هفتمين دقيقه صاحب يک ضربه پنالتی کرد. اولادی خودش پشت توپ ايستاد اما وحيد مهدی‌خانی با تشخيص جهت توپ و شيرجه ای بلند به سمت راست دروازه اش آن را مهار کرد.

پس از هدر رفتن موقعيت های متعدد تيم سايپا؛ پرسپوليس در دقيقه ۳۹ و اين بار روی حرکت عرضی محمد نوری در محوطه جريمه مجدداً صاحب ضربه پنالتی شد.

اين بار مازيار زارع پشت توپ ايستاد و تک گل مسابقه را به ثمر رساند.
پرسپوليس با اين برد ۲۰ امتيازی شد و با چهارپله صعود به مکان ششم جدول رسيد.

به اين ترتيب حميد استيلی از فشار انتقادات کاست اما در طرف ديگر ميدان مجيد صالح در شرايطی دشوار قرار گرفت. نارنجی‌پوشان سايپا با ۱۴ امتياز در همان مکان سيزدهم باقی ‌ماندند.

در اين بازی در ترکيب پرسپوليس؛ عليرضا حقيقی درون دروازه قرار داشت. ممدو تال، مجتبی شيری، عليرضا نورمحمدی، عليرضا محمد (دقيقه ۷۰ سامان آقازمانی)، مازيار زارع، محمد نوری، حسين بادامکی، علی کريمی، جواد کاظميان (دقيقه ۹۱ محمد منصوری) و مهرداد اولادی (دقيقه ۷۰ امير حسين فشنگچی) ديگر مردان حميد استيلی بودند.

سرمربی پرسپوليس پس از برتری مقابل سايپا گفت: امروز برای اينکه بتوانيم ۱۸ نفر داشته باشيم، از سه بازيکن تيم اميدمان استفاده کرديم. اما با وجود کسب پيروزی، باز هم عده‌ای عليه من شعار ‌دادند.

استيلی در خصوص اخراج ميثاق معمارزاده دروازه بان ذخيره تيمش از تمرينات اين تيم گفت: امروز با وجودی که فقط يک گلر داشتم اصول را زير پا نگذاشتم.
سيبی که گنديده باشد در يک جعبه سيب همه را خراب می‌کند. اين بازيکن را در اختيار باشگاه قرار دادم تا وضعيت خود را روشن کند. اميدوارم تا نيم فصل از پرسپوليس جدا شود.

در ادامه نشست خبری، از استيلی درباره مذاکره باشگاه پرسپوليس با اسون گوران اريکسون مربی نامدار سوئدی سوال شد. اما به جای استيلی، مدير رسانه‌ای اين باشگاه پاسخ داد: باشگاه پرسپوليس اين خبر را تکذيب کرده. نه اريکسون به ايران آمده و نه رويانيان از ايران خارج شده است.

استيلی در پاسخ به اين سؤال که چرا اجازه نواختن پنالتی اول را به اولادی داد، گفت: علی کريمی به عنوان کاپيتان تيم و نماينده من در زمين، اين اجازه را به اولادی داد تا ضربه بزند.

علی کريمی کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس هم گفت؛ حتی اگر اريکسون هم به پرسپوليس بيايد، وقتی هواداران صبر نداشته باشند، مشکلی از تيم ما حل نمی‌شود و باز همين آش و کاسه است.

کاپيتان پرسپوليس با اشاره به بازی پرسپوليس و سپاهان گفت: در آن مسابقه خوب بازی کرديم و بعد از ۱۰ نفره شدن، سپاهان به ما فشار آورد. سپاهان تيم کوچکی نيست. اما آن اتفاقات بد در آن روز افتاد. پرسپوليس بازی به بازی بهتر می‌شود. ما به زمان نياز داريم.

مجيد صالح سرمربی تيم فوتبال سايپا نيز با اشاره به موقعيت های گل تيمش گفت:‌ اگر پرسپوليس را ۴ بر صفر می‌برديم تعجب نمی‌کردم. از اين ناراحتم که سايپا مستحق شکست نبود. وقتی توپ‌هايمان درون دروازه نرفت ترسيدم؛ چون اگر گل نزنيم گل می‌خوريم. پرسپوليس هم از تک گل خود محافظت کرد و چشم به ضد حمله داشت.

تساوی در رشت و برنامه ساير بازی ها

بعد از ظهر سه شنبه در ديگر بازی برگزار شده ديدار تيم‌های داماش گيلان و ذوب‌آهن اصفهان با تساوی به پايان رسيد. اين بازی در ورزشگاه سردار جنگل رشت در حضور ۴ هزار تماشاگر به تساوی يک بر يک انجاميد.

ابتدا ذوب‌‌آهن در نيمه اول توسط اسماعيل فرهادی به گل رسيد اما در نيمه دوم ميلاد زنيدپور گل تساوی را به برای داماش به ثمر رساند. با اين تساوی هر دو تيم ۲۰ امتيازی شدند و در رده پنجم و ششم باقی ماندند.

منصور ابراهيم‌زاده سرمربی ذوب آهن پس از بازی گفت: در ابتدای نيمه دوم تيم داماش تغيير سيستم داد که تا به آمديم اين موضوع را به بازيکنان‌مان تفهيم کنيم، گل خورديم. شانس نيز با تيم من يار بود که ضربه محمد غلامی مهاجم داماش پس از برخورد به تير دروازه وارد گل نشد.

ابراهيم قاسم‌پور سرمربی داماش هم پس از اين تساوی خانگی گفت: استحقاق داماش برای کسب سه امتياز بيشتر از ذوب آهن بود ولی در فوتبال قاعده‌ای وجود دارد که هميشه تيم برتر به پيروزی نمی‌رسد.

در ادامه رقابت های هفته چهاردهم، بعد از ظهر چهارشنبه مس کرمان ميزبان ملوان بندرانزلی است. صنعت نفت آبادان هم پذيرای شهرداری تبريز خواهد بود.

در نبرد صدرنشينان؛ نفت تهران و صبا قم که تيم های رده دوم و سوم جدول رده بندی هستند مقابل هم قرار خواهند گرفت.

سپاهان اصفهان که در رده پنجم قرار دارد ميزبان فولاد خوزستان است. دو تيم ته جدولی مس سرچشمه و فجرسپاسی نيز در شيراز به مصاف هم می روند.
رقابت های اين هفته روز پنجشنبه با انجام دو مسابقه حساس به پايان خواهد رسيد.

تراکتورسازی در تبريز ميزبان راه آهن ری با سرمربيگری علی دايی است.

استقلال تهران صدرنشين ليگ برتر هم ميزبان شاهين بوشهر است که فيروز کريمی سرمربی سابق اين تيم را روی نيمکت خود دارد.
XS
SM
MD
LG