لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۱

سه شليک سنگين برای شکست پرسپوليس


پس از سه تساوی پياپی در هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال ايران؛ تيم فجر سپاسی شيراز موفق شد با شليک از راه دور ايوب کلانتری در دقيقه ۸۶ از سد پرسپوليس بگذرد. او در بازی رفت نيز از فاصله دور، به پرسپوليس با هدايت حميد استيلی گل زده بود.

ديدار پرسپوليس و فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی و با حضور ۵ هزار تماشاگر برگزار شد و با نتيجه ۳ بر ۲ به سود شيرازی ها به پايان رسيد. اين بازی زيبا غير از پنج گلی که به ثمر رسيد، موقعيت های متعددی را برای هر دو تيم دربرداشت.

گل اول توسط محمد نوری در دقيقه ۲۷ دروازه فجرسپاسی شد تا شاگردان مصطفی دنيزلی در پايان نيمه اول با برتری به رختکن بروند.

در نيمه دوم مهرداد کريميان پس از تصاحب توپ در دقيقه ۵۳ و عدم پرسينگ مناسب در خطوط ميانی و دفاعی پرسپوليس، چند ثانيه حفظ توپ کرد و پشت قوس محوطه جريمه، پس از ارزيابی فاصله اش تا دروازه و نحوه جاگيری حسين هوشيار با شليک سنگين به کنج دروازه پرسپوليس، گل تساوی را به ثمر رساند.

دو دقيقه بعد، حميدرضا علی عسگر که روز پر اشتباهی را در خط دفاعی پرسپوليس سپری کرد، با دفع ناقص توپ باعث شد مهدی رجب زاده ستاره فجر سپاسی در غياب پرسپوليسی ها، صاحب توپ شده و تور دروازه سرخپوشان را با نواختن شوت سرکش بلرزاند. اين هشتمين گل هافبک پيشين تيم ملی ايران در فصل جاری ليگ برتر بود.

در ادامه؛ کريمی به اتفاق رضايی و کاظميان وارد ميدان شدند تا ريتم تندتری به آهنگ هجومی پرسپوليس بدهند. در دقيقه ۷۰ غلامرضا رضايی در سمت راست و نزديک به نقطه کرنر صاحب توپ شد. او با تکنيک خوبش ۹ ضربه به توپ زد و با سانتر دقيق، توپ را روی سر محمد نوری نشاند تا او نيز بازی را به تساوی بکشاند.

چهار دقيقه بعد، علی کريمی نيز می توانست با ضربه سر گلزنی کند اما توپ او با شيرجه بلند سيروس سنگچولی راهی به دروازه نيافت. با تداوم حملات پرسپوليس، به نظر می رسيد اتفاقات بازی با استقلال دارد تکرار می شود و اين تيم قصد دارد در دقايق پايانی، شکست را به پيروزی مبدل کند.

اما در دقيقه ۸۶، شيرازی ها گل سوم را نيز مشابه دو گل پيشين خود وارد دروازه هوشيار کردند. ايوب کلانتری باز هم در غياب پرسپوليسی ها و فقدان پرسينگ از سوی تيم رقيب، از ضعف آشکار دروازه بان اين تيم استفاده کرد و از فاصله ای در حدود ۳۰ متر، گل پيروزی تيمش را کاشت.

محمد نوری که می توانست در دقيقه ۹۱ هت تريک کند، موقعيت تک به تک را به خاطر شتاب در نواختن شوت از دست داد. پس از او شليک علی کريمی نيز اگرچه بوی گل داد اما به بار ننشست.

به اين ترتيب، اين تيم بازی پس از شهرآورد را واگذار کرد تا اندک اميدهايش برای رسيدن به جمع سه تيم برتر و کسب سهميه در ليگ قهرمانان ۲۰۱۳ را به مخاطره بياندازد.

پرسپوليس در اين مسابقه از حسين هوشيار، رضا نورمحمدی، مجتبی شيری، ابراهيم شکوری (۶۷- علی کريمی) حميدرضا علی¬عسگر، محمد نوری، مازيار زارع، حسين بادامکی (۶۶- جواد کاظميان)، اميرحسين فشنگچی، مهدی مهدوی کيا (۶۵- غلامرضا رضايی) و ايمون زايد استفاده کرد.

در تيم فجرسپاسی نيز سيروس سنگچولی، اميد خليلی، عليرضا جليلی (وحيد نعمتی)، عباس کاظميان، سعيد قزل گچلی، مهدی رجب زاده، مهرداد کريميان، رضا حقيقی، ايوب کلانتری، يونس شاکری (محمدرضا حسينی) و محمد مهدی نظری (محمدرضا پورمحمد) به ميدان رفتند.

اظهارات پس از مسابقه

محمد نوری زننده هر دو گل پرسپوليس گفت: وقتی تيم بازنده می‌شود همه مقصريم. موقعيت های گلزنی زيادی از دست داديم و گل سوم را همه ديدند که چطور خورديم. مغرور نبوديم و ۹۰ دقيقه جنگيديم. زيبايی فوتبال به همين است. يک بازی ۳ بر ۲ پيروز می‌شويم و يک بازی هم ۳ بر ۲ می‌بازيم.

مهدوی کيا اظهارات نوری را تاييد کرد و گفت: مغرور نبوديم اما تمرکز نداشتيم. هنوز در حال و هوای دربی بوديم که با سه شوت باختيم. خط هافبک ما فشاری روی خط هافبک فجر نياورد.

مصطفی دنيزلی نيز با اشاره به اين که بازی با استقلال از لحاظ بدنی، تيمش را دچار تحليل کرده، گفت: همان قدر که ما فرصت شوت زدن به رقيب داديم آنها به ما ندادند و خوب کار کردند.

نتايج ما زيگزاگ و سينوسی هست و بايد به ثبات برسيم. اگر بخواهيم به برخی استراحت دهيم شرايط جور در نمی آيد و چون خيلی پشت هم بازی می کنيم، مجبور هستيم از تعدادی از بازيکنان به صورت مداوم استفاده کنيم.

سرمربی پرسپوليس ادامه داد: بعد از بازی با استقلال با هر تيمی بازی می کرديم چنين خطری ما را تهديد می کرد. فجر از تيم هايی است که بيشترين دوندگی را دارد. اصطلاحی در فوتبال وجود دارد که می گويد توپ بايد شما را دوست داشته باشد، ضرباتی که ما زديم گل نشد اما ضربات راه دور آنها تبديل به گل شد.

محمود ياوری سرمربی فجر هم گفت: قبل از بازی روی تخته برای بازيکنان نوشته بودم که بايد ايثار به خرج دهند و آنها همين کار را کردند. روزی که همه می خواستند پرسپوليس ببرد بازيکنان فجر از حق خود دفاع کردند و به پيروزی رسيدند.

ياوری تاکيد کرد: در تمرينات شوتزنی را در دستور کار داشتيم و توانستيم از نقطه ضعف پرسپوليس استفاده کنيم.

در ادامه رقابت های اين هفته، روز چهارشنبه سپاهان برای بازگشت مجدد به صدر جدول مقابل مس کرمان قرار خواهد گرفت. ملوان ميزبان نفت تهران است و تراکتورسازی تبريز هم به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG