لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

توقف پرسپوليس مقابل فولاد ۱۰ نفره


در آخرين ديدار نيم‌فصل اول ليگ برتر فوتبال ايران، تيم پرسپوليس در ورزشگاه آزادی مقابل فولاد خوزستان متوقف شد و با قرار گرفتن در رده نهم وارد نيم فصل دوم شد.

استقبال نکردن از بازی های ليگ برتر ايران در اين بازی هم تداوم داشت و فقط حضور هزار نفر به تماشای اين بازی نشستند. اين در حالی است که همزمان در رقابت های ليگ برتر کشتی آزاد، ميانگين چهار هزار تماشاچی برای هر مسابقه به ثبت رسيده است.

مجيد جلالی سرمربی فولاد در اين باره گفت: ۲۵ سال قبل با تيم وحدت مقابل پرسپوليس در همين ورزشگاه مقابل ۱۱۰ هزار تماشاگر بازی کرديم.

پرسپوليس در شرايطی بدون سرمربی به رقابت ها ادامه می دهد که سايت رسمی اين باشگاه، هر روز عکس های يادگاری تازه ای از محمد رويانيان در کنار مربيان مختلف فوتبال جهان منتشر می کند. تاکنون تصاوير رويانيان با لوکا بوناچيچ در تهران، رويانيان با اسون گوران اريکسون در جزيره کيش، رويانيان و مصطفی دنيزلی در استانبول و بالاخره رويانيان با جمال حاجی در مکانی نامشخص، منتشر شده است.

در بازی پرسپوليس و فولاد، علی کريمی با دريافت کارت زرد سه اخطاره شد و اولين بازی دور برگشت مقابل ملوان بندرانزلی را از دست داد.

محسن ترکی داور بازی در دقيقه ۳۹ اميد خورج از فولاد را به خاطر خطا در موقعيت گل روی جواد کاظميان از زمين اخراج کرد. مازيار زارع پشت ضربه ايستاد و دروازه فولاد را باز کرد.

در ادامه بازی و در نيمه دوم، جواد کاظميان تير عمودی دروازه فولاد را به لرزه در آورد.

حسين بادامکی هم می‌توانست دروازه فولاد را باز کند اما ضربه بغل پای او را علی سليمی مهار کرد.

در دقيقه ۵۶ اميرحسين فشنگچی مدافعان فولاد را جا گذاشت و فقط دروازه‌بان حريف را پيش رو داشت اما توپ را به دست او کوبيد.

در دقيقه ۸۷ هم علی کريمی به قلب خط دفاعی فولاد زد و وارد محوطه جريمه اين تيم شد اما تلاش های او نيز نتوانست منجر به افزايش اختلاف در نتيجه بازی شود.

در حالی که پرسپوليس فشار بر روی دروازه فولاد را افزايش داده بود، تيم حريف صاحب ضربه ايستگاهی شد و توپ ارسالی به خاطر عدم خروج حقيقی، به راحتی با ضربه سر بختيار رحمانی درون دروازه پرسپوليس غلتيد.

رحمانی که ۲۰ ساله است، از بازيکنان تيم ملی اميد ايران در مسابقات مقدماتی المپيک لندن بود که از راهيابی به مرحله گروهی رقابت ها بازماندند.

هواداران پرسپوليس با دريافت گل تساوی، ميثاق معمارزاده سنگربان ذخيره تيمشان را تشويق کردند. پيش از اين مسابقه، باشگاه روبين کازان روسيه خبر انجام مذاکره با عليرضا حقيقی که در رسانه های نزديک به باشگاه پرسپوليس منتشر شده است را تکذيب کرده بود.

يکی از مسئولين اين باشگاه به خبرگزاری ايسنا گفت: تا به حال حتی نام عليرضا حقيقی هم به گوش مسئولان اين باشگاه نرسيده است!

در تيم پرسپوليس عليرضا حقيقی، عليرضا محمد، مجتبی شيری، عليرضا نورمحمدی، اميرحسين فشنگچی، مازيار زارع، علی کريمی، حسين بادامکی (محمد نوری)، جواد کاظميان، غلامرضا رضايی (محمد منصوری) و مهرداد اولادی بازی کردند.

برای فولاد خوزستان نيز علی سليمی، اميد خورج، عبدالله کرمی، مهرداد جماعتی، خيرالله ويسی آرا، امير شرفی (جابا موجيری)، ميثم کريمی، بختيار رحمانی، حکيم نصاری (رينالدو)، آرش افشين و رضا نوروزی (اميد خالدی)
به ميدان رفتند.

محسن عاشوری سرمربی موقت پرسپوليس در پايان بازی گفت: ما حدس می‌زديم فولاد بعد از بازی سنگين مقابل شهرداری ياسوج در ارتفاع بالا شرايط بدنی مناسبی نداشته باشد، به خصوص وقتی اين تيم ۱۰ نفره شد. اما قانون فوتبال همين است وقتی گل نزنی، گل می‌خوری.

مجيد جلالی سرمربی فولاد هم گفت: در ۱۶ روز گذشته چهار بازی انجام داديم که يک مسابقه ۱۲۰ دقيقه طول کشيد. در نيمه اول اين بازی هم ۱۰ نفره شديم و کيفيت لازم را نداشتيم. امروز تيمی که می‌خواستيم نبوديم اما خوشحالم که امتيازها تقسيم شد.

در ساير بازی های روز آخر نيم فصل، شهرداری تبريز و داماش گيلان به تساوی بدون گل رسيدند. شاهين بوشهر و راه آهن ری نيز همين نتيجه را تکرار کردند. صنعت نفت آبادان هم در عجيب ترين نتيجه اين هفته، در خانه با ۴ گل مغلوب سايپا شد.

جدول رده بندی ليگ برتر در پايان نيم فصل در زير آمده است.

۱-استقلال تهران ۳۶ امتياز
۲-سپاهان اصفهان ۳۰ امتياز
۳-نفت تهران ۳۰ امتياز
۴-تراکتورسازی تبريز ۲۹ امتياز
۵-صبا قم ۲۹ امتياز
۶-ذوب آهن اصفهان ۲۴ امتياز
۷-داماش گيلان ۲۳ امتياز
۸-صنعت نفت آبادان ۲۳ امتياز
۹-پرسپوليس تهران ۲۲ امتياز
۱۰-سايپا البرز ۲۱ امتياز
۱۱-فولاد خوزستان ۲۱ امتياز
۱۲-شاهين بوشهر ۲۰ امتياز
۱۳-شهرداری تبريز ۲۰ امتياز
۱۴-راه آهن ری ۱۶ امتياز
۱۵-فجر سپاسی شيراز ۱۶ امتياز
۱۶-مس کرمان ۱۶ امتياز
۱۷-ملوان بندرانزلی ۱۵ امتياز
۱۸-مس سرچشمه ۱۲ امتياز

هفته هجدهم رقابت ها که نخستين هفته از دور برگشت رقابت هاست، از
پنجشنبه پانزدهم دی ماه، پنجم ژانويه با انجام سه بازی آغاز می شود.

ملوان در بندرانزلی ميزبان پرسپوليس است. شهرداری تبريز با مس کرمان روبرو خواهد شد و ذوب آهن اصفهان پذيرای راه آهن ری خواهد بود.

مهم ترين بازی هفته هجدهم، بازی استقلال و سپاهان اصفهان است که روز جمعه شانزدهم دی، ششم ژانويه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG