لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

پرسپولیس طلسم تساوی را شکست


پرسپولیس با پیروزی بر پاس همدان موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کرد.
پرسپولیس با پیروزی بر پاس همدان موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کرد.

پرسپوليس با پيروزی دو بر يک بر پاس در همدان جايگاه خود را در صدر جدول رده بندی ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس نگاه داشت. اين پيروزی پس از دو تساوی در برابر راه آهن و سپاسی شيراز به دست آمد.


در مسابقه ای که با وجود تحرک قابل قبول، فاقد ارزش های دو تيم پرسابقه بود، هر سه گل در نيمه نخست رد و بدل شد و آغازگر آن پاس در دقيقه نوزدهم با ضربه مصطفی چترآبگون بود.


اما لحظه اوج مسابقه را می توان در دقيقه نوزدهم ياد کرد که شليک تماشايی و با حالت قيچی از پهلوی عباس آقایی از پشت محوطه جريمه پاس، به گل تساوی بخش بدل شد.


گل پيروزی بخش پرسپوليس را عليرضا واحدی نيکبخت در دقيقه چهلم به دنبال ارسال توپ توسط مسعود زارعی از راست و واکنش ضعيف مدافعان و دروازه بان پاس، با ضربه تمام کننده و دقيق مهاجم تيم سرخپوش به تور رسيد.


زارعی در شروع نيمه دوم جايش را به شيث رضايی داد که او هم در واپسين دقيقه های بازی دو اخطاره و اخراج شد. مساله ای که با واکنش منفی کادر مربيگری تيم پرسپوليس و به ويژه افشين قطبی، سرمربی تيم همراه بود.


پرسپوليس با اين برد از هفت بازی صاحب ۱۷ امتياز شد و يک روز پيش از بازی استقلال تهران با صبا باتری در روز جمعه ششم مهر، به تنهايی در صدر ايستاد. پاس با اين شکست وضعيت مطلوبی در جدول رده بندی ندارد

پاسی ها که سپهر حيدری را به عنوان بهترين بازيکن در اختيار داشتند، در نيمه دوم با ارسال توپ های بلند به قلب دفاع پرسپوليس در جست و جوی گل دوم بودند، که حسن رودباريان، دروازه بان جانشين مهدی واعظی در اين روز، بهترين بازيکن تيم سرخپوش نشان داد. بعد از رودباريان، که نخستين بازی در تيم پرسپوليس را در برابر تيم سال گذشته خود انجام داد، بايد از بازی بدون اشتباه پژمان نوری در جناح چپ اين تيم ياد کرد.


پرسپوليس با اين برد از هفت بازی صاحب ۱۷ امتياز شد و يک روز پيش از بازی استقلال تهران با صبا باتری در روز جمعه ششم مهر، به تنهايی در صدر ايستاد. پاس با اين شکست وضعيت مطلوبی در جدول رده بندی ندارد.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، در شرايطی که ورزشگاه همدان جوابگوی تماشاگران اين بازی نمی توانست باشد، بليت اين مسابقه در فروشی نيم ساعته در صبح روز مسابقه، از بهای ۵۰۰ تومان تا مرز چهل هزار تومان پيش رفت.


برای جلو گيری از هجوم مردم بدون بليت، پيش از شروع مسابقه، کنترل راه های منتهی به ورزشگاه توسط پليس و ماموران امنيتی، همدان را به حالت حکومت نظامی در آورد.


تيم پرسپوليس در روز مسابقه با هواپيمای اختصاصی به همدان رفت و هيچ تمرينی در زمين بازی انجام نداد.


با انتشار اتهام دوپينگی بودن بازيکنان پرسپوليسی از سوی همدانی ها در رسانه ها، خوش آمد گويی کاظم اوليايی، مدير عامل پاس همدان با واکنش منفی حبيب کاشانی، مدير عامل پرسپوليس و گروه اعزامی اين تيم رو به رو شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، کاشانی به شدت از اوليايی و کانون هواداران همدان انتقاد کرد. مدير عامل باشگاه پرسپوليس به دليل انتشار خبری مبنی بر دوپينگی بودن چند بازيکن سرخ تهرانی به شدت از مدير عامل و کانون هواداران پاس همدان انتقاد کرد.


تيم پاس در حالی مغلوب پرسپوليس شد که وينگو بگوويچ، سر مربی پاس و سرمربی پيشين پرسپوليس، به دليل محروميت از دو بازی بر روی نيمکت تيم پاس حضور نداشت و از روی سکوها با تلفن همراه کادر رهبری را از تصميم هايش آگاه می کرد. بگوويچ به دليل انتقاد از داوری از سوی کميته انضباطی فدراسيون فوتبال محکوم شد.


XS
SM
MD
LG