لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

هفته دهم لیگ برتر؛ پيروزی پرگل پرسپوليس مقابل مقاومت شیراز


پرسپوليس تهران در هفته دهم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، چهار بر دو تيم مقاومت شيراز را در ورزشگاه آزادی تهران شکست داد.

در مسابقه ای که تنها لحظه جالب در نيمه نخست آن گل دقيقه ۱۲ کاپيتان کريم باقری با شليکی تماشايی بود، در نيمه دوم شکلی دلپذير و پرگل پيدا کرد.

در دقيقه ۵۴ با گل دوم پرسپوليس با پاس ميثم بائو و ضربه سر خوب هادی نوروزی، تماشاگران کم تعداد هواپرسپوليس راضی کرد. در دقيقه ۸۱ ميثم بائو با حرکتی انفجاری و بر خلاف جريان اواخر بازی گل سوم پرسپوليس را به ثمر رساند تا در دقيقه ۸۶ حوار محمد، بازيکن تازه نفس عراقی، با شليگی از هشت متری گل چهارم را هم بزند و يک روز خوشايند برای پرسپوليسی ها رقم بزند.

اما پاسخ ديرهنگام مقاومت در بدترين و نخستين شکست فصل خود با گلهای زيبای بهنام افشه دقيقه ۸۸ و نظری در دقيقه ۹۰ بود تا يک نيمه دوم پرگل و تماشايی رقم بخورد.

تيمهای پيشتاز پيکان و استقلال تهران يک روز بعد مسابقه دارند و تساوی سرد و بدون گل تيمهای ذوب آهن و سپاهان در شهرآورد اصفهان، پرسپوليس را به بالای جدول نزديک کرد.

اما مساله روز بحث يک دستور حراستی در مورد پرسپوليس در يک برنامه تلويزيونی بود. به گزارش خبرگزاريهای داخلی در برنامه ورزشی نود فاش شد که حسين بادامکی، هافبک پرسپوليس در روز شهرآورد با استقلال به دستور حراست سازمان تربيت بدنی محروم شده است.

فراهانی، رييس حراست سازمان اين موضوع را تکذيب کرد و علی سعيدلو، رييس جديد سازمان تربيت بدنی دستور پيگيری آن را صادر کرد.

تساوی فولاد و ابومسلم

در مشهد ابومسلم يک بر يک در برابر فولاد اهواز متوقف شد تا همچنان در حسرت پيروزی باقی بماند. رجب زاده در دقيقه ۱۷ به مشهديها برتری داد، اما سعيد رمضانی در دقيقه ۴۵ بازی را برابر کرد.

تيمهای ذوب آهن و سپاهان در شهرآورد اصفهان يک بازی سرد، بی روح و بدون گل را پشت سر گذاشتند. در اواخر مسابقه ای که تصوير تلويزيونی هيچگاه روی سکوهای نيمه خالی تماشاگران نرفت، اعتراض تماشاگران آشکارا شنيده می شد.

سايپا به موفقيتی بزرگ دست يافت و با پيروزی دو بر يک بر تراکتورسازی در ورزشگاه بزرگ و پرتماشاگر تبريز، موقعيت خود را در روزهای پرتساوی بهبود بخشيد. پيروزی سايپا در حالی بود که تراکتورسازی در نيمه نخست با گل دقيقه ۴۱ ابراهيمی يک بر صفر پيش افتاد. سايپا با ضربه های منوچهری در دقيقه ۵۷ و ابراهيم صادقی در دقيقه ۸۲ باخت را به پيروزی بدل کرد.

در همدان با گل دقيقه ۹۰ مجيد نورمحمدی پاس يک بر صفر از راه آهن شهر ری شکست خورد و دوران سرمربيگری عليرضا منصوريان در پاس به پايان رسيد. گمالوويچ کروآت به طور موقت جايگزين منصوريان شد.

صبا در قم تيم شاهين بوشهر را چهار بر صفر خرد کرد.

دفاع فرمانده نيروی انتظامی خراسان از مامور ضارب خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، سردار فهيمی راد، فرمانده نيروی انتظامی استان خراسان رضوی در مورد مضروب شدن چند خبرنگار در پايان مسابقه استقلال تهران و ابومسلم مشهد در ليگ برتر فوتبال ايران، خبر مربوط به درخواست از خبرنگاران شاکی برای پس گرفتن شکايتشان گفت:« ابتدا نظر من اين بود که اين موضوع به صورت مسالمت‌آميز حل شود اما تاکيد کردم که اگر اين گونه نشد مسير قانونی آن طی شود.»

ضربات باتوم شوک آور يک مامور نيروی انتظامی، خبرنگار روزنامه خراسان و گزارشگر و تصويربردار تلويزيون مرکز خراسان را مدهوش روانه بيمارستان کرد.

خبرنگاران مضروب در اين مورد اظهار کردند که با وجود ارائه کارت معتبر و عکس دار برای ورود به اتاق گفت و گوی رسانه ای مربيان با خبرنگاران، يک مامور انتظامی با خشونت و ضربه های باتوم شوک آور آنان را به شدت مصدوم کرد.

فرمانده نيروی انتظامی خراسان در اين مورد مدعی شد:« پس از پايان آن بازی خبرنگاری بدون کاور قصد داشته به محل استقرار بازيکنان برود اما مامور نيروی انتظامی مانع از اين کار وی می‌شود و متاسفانه وقايع بعد از آن اتفاق می‌افتد. از مامور نيروی انتظامی چه توقعی داريد وقتی از ورود فردی بدون کاور به آن منطقه جلوگيری کرده است؟ بايد به واسطه آن برخورد تمام عملکرد ناجا در استان زير سوال برود؟»

سردار فهيمی راد در مورد سوالی مبنی بر اين که آيا مامور مزبور اکنون در بازداشت است، پاسخ داد:«چرا بايد او را بازداشت کنيم؟» اين فرمانده حافظ امنيت مردم در پايان از رسانه ها انتقاد کرد که به بازتاب اين رويداد پرداختند.
XS
SM
MD
LG