لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۰

نوار پيروزيهای پرسپوليس را ملوان پاره کرد


I
I
تيم فوتبال پرسپوليس تهران در بيست و نهمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، نتوانست به روند پيروزيهای خود ادامه دهد و در بندر انزلی يک بر يک در برابر ملوان متوقف شد.

در حضور حدود ۱۳ هزار تماشاگر در ورزشگاه قديمی تختی انزلی تيم ملوان با يک بازی با روحيه خيلی زود به گل برتری دست يافت و در دقيقه پنجم مسابقه ارسال محمد حيدری از راست به سوی ديرک دوم و برگشت توپ به دهانه دروازه همهمه ای ايجاد کرد که مهرداد اولادی، بازيکن پيشين پرسپوليس با يک ضربه سر در روی خط دروازه عليرضا حقيقی، آن را به گل برتری ملوان بدل کرد.

در حالی که حمله های پرسپوليس فاقد کوبندگی و نظم لازم بود، دروازه ملوان کمتر با خطر مواجه شد و در نيمه دوم با بازی خوب و موثر دسوزا، بازيکن برزيلی و شاخص ملوان، ميزبان تا آستانه گل دوم هم پيش رفت، همين دسوزا باعث از دست رفتن گل دوم و روحيه يافتن دو چندان پرسپوليس شد.ناکامی دسوزا آغاز دير هنگام حمله های خطرناک ياران علی دايی برای به ثمر رسيدن گل تساوی يک بر يک شد.

شش دقيقه پس از اين که خطای پنالتی آشکار حقيقی در موقعيت تک به تک با مهاجم تيم ملوان با ضربه بد دسوزا به بيرون رفت، کريم باقری، کاپيتان پرسپوليس در دقيقه ۶۶ ضربه آزاد هوارمحمد عراقی را با ضربه سر در دروازه تيم ملوان جای داد.

هدايت ممبينی، داور بازی به خواست دستيارش در وقت تلف شده بازی شيث رضايی را دو اخطاره و اخراج کرد. پرسپوليس که پنج مسابقه پياپی در ليگ برتر را برده بود، با اين تساوی ۵۰ امتيازی شد.

ملوان انزلی: مهدی رحيم‌زاده، بابک پورغلامی، جلال رافخايی، هادی تامينی، عليرضا رمضانی، محمد رستمی، فيليپ آلوز دسوزا، پژمان نوری (کاپيتان) (از دقيقه ۷۷ محمد نزهتی)، حسين ابراهيمی، محمد حيدری (از دقيقه ۲+۹۰ آدريانو آلوز) و مهرداد اولادی
سرمربی: فرهاد پورغلامی

پرسپوليس:عليرضا حقيقی، سپهر حيدری،شيث رضايی، ابراهيم شکوری، عليرضا محمد، عادل کلاه کج، حسين بادامکی، هوار ملامحمد (از دقيقه ۲+۹۰ مجتبی شيری)، کريم باقری، مجتبی زارع (از دقيقه ۸۰ حميد علی عسگر) و محسن خليلی سرمربی: علی دايی

۱۰۰ هزار تماشاگر در تبريز

در حالی که استقلال، سپاهان و ذوب آهن در روزهای بعدی، بازی هفته بيست و هشتم را برگزار می کنند و بازی پرسپوليس با ملوان تماشاگری در اندازه کوچک گنجايش انزلی داشت، مسابقه تراکتورسازی و استيل آذين در تبريز جای خالی در ورزشگاه بزرگ و خارج از شهر نداشت. در ايران تعداد تماشاگران اين بازی ۱۰۰ هزار نفر عنوان کردند.

اين مسابقه با يک ضربه پنالتی ديرهنگام دو بر يک به سود تراکتورسازی به پايان رسيد. جاسم حيدر کرار عراقی به ثمر رساننده هر دو گل تبريزيها در پايان دو نيمه بود. او در واپسين لحظه های نيمه نخست با يک ضربه آزاد عالی به ميزبان برتری داد و سپس با يک ضربه پنالتی خونسردانه در دقيقه ۹۰ گل پيروزی را زد.

در شروع نيمه دوم امير شاپورزاده با ضربه پنالتی – که يک بار هم تکرار شد – نتيجه را يک بر يک کرد.اين مسابقه بسيار مهيج و تماشايی بود و تحت شرايط شديد امنيتی برگزار شد.

در پرگل ترين مسابقه روز جمعه تيم مقاومت شيراز سرانجام طعم پيروزی را چشيد و در ورزشگاه حافظيه سه بر دو استقلال اهواز را سه بر دو شکست داد.

ايرانپوريان در دقيقه يک، صبری در دقيقه ۷۷ و افشين افشه در دقيقه۸۱ برای مقاومت گل زدند. خنيفر در دقيقه ۱۸ و کمايی در دقيقه ۷۴ گلهای استقلال اهواز را به ثمر رساند.

سايپا در کرج در حضور حدود ۱۵۰۰ تماشاگر با تک گل مهدی خيری در دقيقه ۷۳ يک بر صفر ابومسلم قعرنشين را شکست داد.

در قزوين و در حضور حدود هزار تماشاگر پيکان با صبای قم يک بر يک کرد. سعيد دقيقی در دقيقه ۳ گل زودهنگام پيکان و ديه گو کلمينتو در دقيقه ۹۱ گل ديرهنگام صبای قم را به ثمر رساندند. صبا يک ضربه پنالتی را در نيمه نخست با ضربه محسن بياتی نيا هدر داد.
XS
SM
MD
LG