لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

توقف پرسپوليس، پس از امضای عهدنامه قهرمانی


با برگزاری هفتمين هفته از ليگ برتر فوتبال ايران، اين رقابت ها برتر پنجمين صدرنشين متفاوت خود طی سه هفته اخير را هم شناخت. پس از سپاهان، تراکتورسازی، ملوان و سايپا البرز، اين بار نوبت نفت تهران بود که در رده نخست قرار بگيرد. اين تيم با گل يعقوب کريمی از سد ذوب آهن گذشت. مهدی رجب‌زاده يک پنالتی را برای ذوب آهن از دست داد. نفتی ها که در نيم فصل ليگ يازدهم هم نمايش باشکوهی داشتند، حالا در پايان هفته هفتم تنها تيمی هستند که۱۴ امتياز دارند.

ديدار آلومينيوم هرمزگان و مس کرمان در ورزشگاه خليج فارس به سود آلومينيوم به پايان رسيد. گل اين تيم را انريکو دسوزا به ثمر رساند تا شاگردان اکبر ميثاقيان در هفتمين ديدارشان به اولين برد فصل دست يابند.

داربی گيلان بين داماش و ملوان با تساوی بدون گل به پايان رسيد. در اين بازی تعداد زيادی از تماشاگران دو تيم بارها عليه يکديگر فحاشی کردند.

گهر دورود و صنعت نفت ‌آبادان به تساوی ۲-۲ رسيدند. فريد عابدی و امين ترکاشوند برای گهر، رضا خالقی‌فر و رسول نويد‌کيا نيز برای آبادانی ها گلزنی کردند.

سپاهان پس از دو شکست متوالی اين بار مقابل فجرسپاسی به پيروزی رسيد. گل‌ طلايی سپاهان را جواهير سوکای در دقيقه ۸۶ به ثمر رساند.

در تبريز تراکتورسازی مقابل صبا قم با تساوی بدون گل متوقف شد. ديدار استقلال و پيکان هم به دليل برگزار نشست سران جنبش عدم تعهد به تعويق افتاده. آخرين ديدار اين هفته بين دو پرسپوليس و فولاد خوزستان برگزار شد که شرح آن در ادامه آمده است.

شانزدهمی پرسپوليس، پس از امضای عهدنامه قهرمانی

پرسپوليس با توقف مقابل فولاد خوزستان يک پله ديگر سقوط کرد. ديدار اين تيم مقابل فولاد در ورزشگاه تختی اهواز و با حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

در نيمه اول و دوازدهمين دقيقه، تيم ميزبان با خطای حسين ماهينی روی خط محوطه جريمه به پنالتی رسيد. اما نيلسون ضربه ايوب کلانتری را مهار کرد. توپ برگشتی را نيز کلانتری زد که باز هم نيلسون موفق تر بود.

در دقيقه ۴۲ فولادی ها توپ را به تير دروازه زدند و در برگشت بختيار رحمانی گل زد اما در موقعيت آفسايد بود. سپس نيلسون بار ديگر توپ خطرناکی را به مهار کرد تا پرسپوليس در نيمه اول با درخشش دروازه بان برزيلی خود گلی دريافت نکند.

در نيمه دوم با حضور کريمی و زايد در ترکيب پرسپوليس، اين تيم در دقيقه ۷۴ توسط محمد قاضی به گل رسيد. مهاجم ملی پوش سفيدپوشان پرسپوليس با ضربه سر دروازه ارشاد يوسفی را باز کرد.

پس از اين گل، سنگ پرانی برخی تماشاچيان به زمين باعث شکستگی و خون ريزی سر حسين فرکی سرمربی فولاد شد.

پس از اين صحنه بين تعدادی از هواداران دو تيم درگيری فيزيکی ايجاد شد تا برای دقايقی بازی متوقف شود.
در ادامه و با جريان مجدد بازی، اين رقابت پرحاشيه با همين نتيجه داشت به پايان می رسيد. اما ايوب کلانتری که پنالتی را از دست داده بود، در دقيقه ۹۰ با اشتباه مدافعان پرسپوليس گل مساوی را با ضربه سر به کنج دروازه شاگردان ژوزه دوخت.

بازيکنان پرسپوليس که با ايده مديران باشگاه، پيش از اين بازی عهدنامه قهرمانی را روی يک بنر امضا کرده بودند،‌ حالا در رده شانزدهم قرار دارند.

ارشاد يوسفی، عبدالله کرمی، ايوب والی، مهرداد جماعتی، اميد خالدی، شهاب کرمی، بختيار رحمانی، ساسان انصاری (آرش افشين)، ايوب کلانتری، عباس پورخسروانی (مهدی نوری) و اسماعيل شريفات (سروش رفيعی) بازيکنان ميزبان بودند.

در ترکيب پرسپوليس هم نيلسون، سيدجلال حسينی، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسين ماهينی، مهرداد پولادی، مهدی مهدوی کيا، امير حسين فشنگچی (ميثم نقی زاده) محمد نوری (ايمون زايد)، غلامرضا رضايی (علی کريمی) و محمد قاضی به ميدان رفتند.

مانوئل ژوزه پس از تساوی تيمش مقابل فولاد، دروازه‌بان تيمش را بهترين بازيکن زمين معرفی کرد و گفت: «شانس در نيمه اول با ما يار بود و حريف می‌خواست با بازی سرعتی به نتيجه مطلوب برسد اما در نيمه دوم ضعف‌ها را پوشانديم. متأسفانه بازيکنانم فکر کردند بازی تمام شده و روی يک اشتباه گل تساوی را دريافت کرديم، البته خستگی و گرما هم توان تيم ما را گرفته بود.»

ژوزه در پاسخ به اين سؤال که چرا از علی کريمی در نيمه اول استفاده نکرد گفت: کريمی مصدوم بود. متأسفانه عده‌ای تز می‌دهند و می‌گويند پرسپوليس بايد اين طور و يا آنطور بازی کند. من اين تزها را قبول ندارم و از هواداران می‌خواهم به من فرصت دهند تا تيم را بهتر کنم. شايد در اين فصل شانس قهرمانی نداشته باشيم اما مطمئن باشيد فصل آينده جبران می‌کنيم.
XS
SM
MD
LG