لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۵

پايان شيرين سال ۹۰ برای پرسپوليس


امیر حسین فشنگچی زننده یکی از گل پرسپولیس مقابل نفت
امیر حسین فشنگچی زننده یکی از گل پرسپولیس مقابل نفت
در اولين بازی از هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی با نتيجه ۳-۰ بر نفت تهران غلبه کرد.

به اين ترتيب سال ۱۳۹۰ که برای سرخپوشان تهران پر از حاشيه، جنجال، ناکامی و اتفاقات تلخ بود، با يک پيروزی شيرين مقابل تيم رده چهارم جدول به پايان رسيد.

بازيکنان اين تيم پس از پايان بازی، سه گل و سه امتياز اين ديدار را عيدی سال ۹۱ پرسپوليس به هوادارانش تعبير کردند.

شهرآورد کوچک تهران در حضور شش هزار تماشاگر برگزار شد و مصطفی دنيزلی به خاطر در پيش بودن بازی حساس در ليگ قهرمانان آسيا، به برخی از نفرات اصلی اش استراحت داد.

پرسپوليس که در گروه D ليگ قهرمانان آسيا حضور دارد، در دومين روز از سال جديد ميزبان الشباب امارات است.

در جدال پرسپوليس و نفت، سيامک کوروشی مدافع نفت تهران در دقيقه ۲۷ و در پی ارسال جواد کاظميان، به اشتباه دروازه تيم خودی را باز کرد.

ايمون زايد در دقيقه ۵۵ گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند. بعد از هت تريک مقابل استقلال، اين چهارمين گل مهاجم ليبيايی در ليگ برتر فوتبال ايران بود.

به دنبال ضد حمله پرسپوليسی ها و پاس دقيق کاظميان، امير حسين فشنگچی در دقيقه ۸۳ گل‌ سوم پرسپوليس را به ثمر رساند.

نفتی ها نيز با اشتباهات معمارزاده می توانستند گلزنی کنند اما دو موقعيت خوب را از دست دادند. جدی ترين فرصت گلزنی نفت را حميدرضا علی عسگر با ضربه سر از روی خط دروازه برگرداند.

پرسپوليس که در ديدار قبلی اش با مس کرمان به تساوی رسيده بود، با اين برتری پر گل ۳۸ امتيازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به فولاد خوزستان در همان رده هشتم باقی ماند.

اگر مس کرمان بتواند فولاد را مغلوب کند، جای پرسپوليس و فولاد در جدول تغيير خواهد کرد.

نفت تهران ۴۴ امتيازی و چهارم است. صبا قم اگر روز شنبه از سد شهرداری تبريز بگذرد، جای نفت را در رده چهارم خواهد گرفت.

در ترکيب پرسپوليس و در آخرين بازی اين تيم در سال ۱۳۹۰، ميثاق معمارزاده، محمد نصرتی، عليرضا نورمحمدی، حميدرضا علی عسگر ( ۸۷- عليرضا محمد)، اميرحسين فشنگچی، مازيار زارع، سامان آقازمانی، حسين بادامکی، جواد کاظميان، ايمون زايد و هادی نوروزی (۷۰- ابراهيم شکوری) به ميدان رفتند.

ديدگاه مربيان

مصطفی دنيزلی پس از پايان بازی، هيجان و تحرکی که در کنار زمين بروز می داد را عادی دانست. او همچنين استراحت دادن به چند بازيکن اصلی را برای تجديد قوای آن ها و حضوری موثر در ليگ قهرمانان آسيا دانست و گفت: الشباب تيم خوبی است اما انگيزه ما برای پيروزی در اين ديدار بسيار بالاست. تمام هدف ما صعود به عنوان تيم نخست به دور بعدی ليگ قهرمانان آسيا است.

او درباره عملکرد پرسپوليس در سال جديد گفت: نمی دانم در آينده چی اتفاقی برای پرسپوليس خواهد افتاد اما اميدوارم سال ۹۱ سال خوبی برای پرسپوليس باشد. سعی می کنيم همواره بهترين ها در ترکيب تيم قرار بگيرند. اگر ما در ساير مسابقات هم مانند بازی مقابل نفت عمل می‌کرديم حالا در رده های بالای جدول حضور داشتيم.

حسين فرکی سرمربی نفت هم کم تجربگی بازيکنانش را عامل اصلی رقم خوردن نتيجه نهايی مسابقه دانست و گفت: بازيکنان ما سابقه زيادی از حضور در ليگ برتر ندارند. امروز هم نتوانستند آنطور که بايد بازی کنند و عملکرد خوبی نداشتيم. حملات زيادی روی دروازه پرسپوليس ترتيب داديم و موقعيت گل هم داشتيم، از نظر مالکيت توپ هم شرايط‌مان بد نبود اما باختيم.

برترين مربی نيم فصل ليگ برتر از نگاه مردم در نظرسنجی برنامه تلويزيونی ۹۰ تاکيد کرد که تيمش را برای دفاع به ميدان نفرستاده بود.

او با يادآوری اظهارات پيش از بازی سرمربی تيم رقيب گفت: دنيزلی گفته بود پرسپوليسی ها راحت گل می‌خورند و سخت هم گل می‌زنند، اما امروز برعکس شد. در عين حال ما هنوز هم برای کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا اميدواريم.

در ادامه بازی های هفته بيست و هشتم، روز شنبه شش مسابقه ديگر برگزار خواهد شد. سپاهان صدرنشين ميزبان راه آهن قعرنشين است و در صورت کسب پيروزی، بيش از پيش به سومين قهرمانی پياپی و فتح جام در ليگ يازدهم اميدوار خواهد شد.

تراکتورسازی هم مهمان سايپا است و برای حفظ موقعيت خود در رده دوم جدول، نياز مبرمی به عبور از سد ميزبان خود دارد.

در داربی گيلان نير ملوان بندرانزلی مهمان تيم داماش گيلان است که هر روز شايعه انحلالش به دليل بحران مالی جدی تر می شود.

استقلال تهران پس از قهرمانی در جام حذفی در سال ۹۰ بازی نخواهد کرد و ديدار اين تيم مقابل ذوب آهن اصفهان، پنجم فروردين در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG