لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

پرسپوليس ۴ - ملوان ۲ ؛ سرخپوشان در يک قدمی قهرمانی جام حذفی


در مسابقه رفت پايانی جام حذفی فوتبال ايران، آزادی خرمشهر، تيم پرسپوليس در برابر انبوه تماشاگرانش مسابقه يک نيمه باخته به ملوان را چهار بر دو برد، تا در آستانه قهرمانی و راهيابی به ليگ قهرمانان آسيا قرار گيرد.

در مسابقه ای که دو اخراجی و دو ضربه پنالتی ملوان را از پای درآورد، برای پرسپوليس عليرضا نورمحمدی در دقيق ۴۷، هادی نوروزی در دقيقه ۶۳ و محمد نوری در دقيقه های۷۱ و ۸۴ (پنالتی) گل زدند.

ضربه پنالتی نخست پرسپوليس توسط مازيار زارع به ديرک دروازه خورد. گلهای ملوان توسط محمد رستمی در دقيقه ۳۴ و محمد نزهتی در۶۹ به ثمر رسيد تا اين تيم با دو بازيکن محروم در انديشه قهرمانی در خانه باشد. ملوانيها از دقيقه ۳۷ ده نفری و در دقيقه های پايانی نه نفری شدند.

با اين حال در اين بازی پرافت و خيز و تماشايی، علی دايی در کسوت مربی پرسپوليس يکی از معترضان به داوری محمد فغانی، قاضی اين مسابقه مشکل و پرحادثه بود. دايی پيش از پنالتی دوم پرسپوليس اعتقاد داشت که مدافعان ملوان روی هادی نوروزی خطای پنالتی کرده بودند و مهاجم پرسپوليس تظاهر به خطای حريف نکرد که اخطار بگيرد.

در اين بازی محمد نوری چهره درخشانی داشت و با دو گل زده – که اولی از نقطه پنالتی بود، و ساختن دو گل ديگر، نقشی حساس در رسيدن پرسپوليس به موقعيتی اميدبخش نشان داد.

نیمه نخست بازی

با بازی خوب پژمان نوری، کاپيتان تيم ملوان، سپيدجامگان انزلی در زمين پرسپوليس و هوادارانش آغازی خوب داشتند و اين تا به ثمر رسيدن گل برتری تيم مهمان در نيمه نخست ادامه داشت.

در دقيقه ۳۴ با پاس خوب رمضانی از راست، مهدی دغاغله با يک ضربه دقيق دروازه عليرضا حقيقی را فرو ريخت.

اما اين گل بازيکنان پرسپوليس را به واکنش واداشت و در دقيقه ۳۷ خطای ابوالحسن جعفری در موقعيت تک به تک شدن با دروازه بان ملوان به اخراج او منجر شد. اين اخراج بهايی سنگين برای تيم شمالی داشت. در ادامه حمله های پرسپوليس به يک ضربه پنالتی در نخستين دقيقه وقت تلف شده در نيمه نخست همراه شد که ضربه مازيار زارع به ديرک افقی دروازه علی حسنی صفت خورد و فرصت دستيابی به گل تساوی بخش از دست رفت.

نیمه دوم

شروع نيمه دوم با گل تساوی بخش پرسپوليس همراه بود. عليرضا نورمحمدی گل حياتی پرسپوليس را به ثمر رساند تا سرخپوشان به بازيابی بازی اميدوار شوند. دايی که اين بار هاشميان را با بازوبند کاپيتانی از ابتدا به ميدان فرستاده بود خيلی زود دست به تعويض او زد.

در دقيقه ۶۳ با پاس محمد نوری، هادی نوروزی با گريز از جناح راست و ضربه ای تماشايی گل برتری پرسپوليس را به ثمر رساند: پرسپوليس ۲ – ملوان۱.

اما اين برتری چندان دوامی نداشت و در دقيقه ۶۹ با ارسال يک توپ به روی دروازه پرسپوليس محمد نزهتی با يک ضربه تماشايی سر برای دومين بار دروازه پرسپوليس را فروريخت و نتيجه را برای تيم ده نفری ملوان دو بر دو کرد.

تعادل دو تيم تنها دو دقيقه دوام آورد و ضربه محمد نوری در دقيقه ۷۱ اين نيمه تماشايی و پرگل را سه بر دو به سود پرسپوليس کرد. با خطای پنالتی مدافع ملوان روی هادی نوروزی، محمد نوری ضربه پنالتی را به گل چهارم انجاميد.

محمد رستمی با خطای عمد روی اشپيتيم آرفی تازه نفس دو کارته و اخراج شد (در دقيقه ۸۶) تا تيم ملوان نه نفری اين بازی پر گل را به پايان برساند.
در مسابقه رفت پايانی جام حذفی فوتبال ايران در ورزشگاه آزادی تهران، تعداد تماشاگران ۸۲۳۰۰ نفر اعلام شد.

ديدار برگشت پايانی روز جمعه در ورزشگاه تختی بندر انزلی انجام می ‌شود.
XS
SM
MD
LG