لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۳

ملوان ۲ پرسپوليس ۰؛ اولين شکست دنيزلی


در آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس تهران در بندرانزلی با ۲ گل مغلوب ملوان شد. اين بازی نخستين حضور مصطفی دنيزلی روی نيمکت قرمزپوشان پس از کناره گيری حميد استيلی بود.

پرسپوليس پيش از پايان هفته هجدهم در رده نهم قرار دارد اما اگر در ادامه رقابت های اين هفته، هرکدام از تيم های سايپا البرز، فولاد خوزستان و شاهين بوشهر بر رقبای خود غلبه کنند، پرسپوليس به رده های پايين تر سقوط خواهد کرد.

پرسپوليس مقابل ملوان علی کريمی را به دليل محروميت در اختيار نداشت.

قرار گرفتن سامان آقازمانی و عليرضا محمد در ترکيب اصلی، مهم ترين تغييرات ارنج دنيزلی نسبت به حميد استيلی بود.

جلال رافخايی در چهارمين دقيقه با ضربه سر، تيرک عمودی دروازه پرسپوليس را به لرزه در آورد. در بيستمين دقيقه، پاس زمينی فشنگچی با شوت رضايی همراه شد اما ضربه او و مداخله کاظميان در برگشت نيز نتوانست تغييری در نتيجه ايجاد کند.

پرسپوليس که اواسط نيمه اول، بهترين دقايق خود در کل اين مسابقه را سپری می کرد در دقيقه ۲۴ با همکاری زيبای اولادی و فشنگچی و پاس های تک ضرب آن ها، صاحب موقعيت شد اما شوت کم رمق آقازمانی نيز ثمری برای اين تيم نداشت.

ملوان ها اما به تدريج بر زمين مسلط شدند و در دقيقه ۳۰ شوت جلال رافخايی دروازه سرخپوشان را تهديد کرد. سرانجام دروازه پرسپوليس در وقت های تلف شده نيمه نخست با شليک پای چپ محسن مسلمان گشوده شد.

ميثاق معمارزاده همچون خط دفاعی آشفته پرسپوليس، روی اين گل مقصر بود.

نيمه دوم را نيز ملوان ميدان داری کرد و در روزی که مجتبی شيری و عليرضا محمد در اکثر نبردهای تک به تک مغلوب می شدند، ملوان با خيالی آسوده از اندوخته اش حفاظت می کرد.

پرسپوليس که به نظر می رسد با بازگشت کريمی، نورمحمدی و بهبودی حميدرضا علی عسگر تغييرات فراوانی در بازی های بعدی خواهد داشت، اين ديدار را با سه کاپيتان به پايان رساند.

اين تيم ابتدا با کاپيتانی حسين بادامکی به ميدان آمد. در نيمه دوم و پس از ورود وحيد هاشميان، بادامکی بازوبند را به او داد. هاشميان نيز بعد از حضور مهدوی‌کيا در زمين بازوبند کاپيتانی را به او تقديم کرد. مهدوی‌کيا پيش از بازی گفته بود کاپيتان پرسپوليس نمی‌شود زيرا بازوبند برای او خوش يمن نيست.

او در دقيقه ۶۶ پشت ضربه پنالتی ايستاد اما ضربه ضعيف او را حسنی صفت مهار کرد تا بازگشت موشک سابق هامبورگ به تيم پرسپوليس، آغاز تلخی داشته باشد.

در ادامه بازی خطای بی مورد شيری که از ضعيف ترين بازيکنان پرسپوليس در اين مسابقه بود، ملوان را نيز صاحب ضربه پنالتی کرد. عليرضا رمضانی پشت ضربه ايستاد و توپ را گل کرد. داور اما دستور تکرار ضربه را داد که باز هم او گلزنی کردند.

اين بازی با نتيجه ۲-۰ به پايان رسيد. ملوان در همين ورزشگاه بر استقلال نيز غلبه کرده بود و در بازی برگشت فينال جام حذفی سال قبل، پرسپوليس با هدايت علی دايی را نيز از پيش رو برداشته بود.

در اين بازی در ترکيب پرسپوليس با انتقال عليرضا حقيقی به تيم رابين کازان روسيه، ميثاق معمارزاده دروازه¬بان بود. مجتبی شيری، مازيار زارع، امير حسين فشنگچی (دقيقه ۸۴ ابراهيم‌ شکوری)، عليرضا محمد، سامان آقازمانی (دقيقه ۶۳ مهدی مهدوی‌کيا)، حسين بادامکی، محمد نوری، جواد کاظميان (دقيقه ۴۶ وحيد هاشميان)، غلامرضا رضايی و مهرداد اولادی ديگر بازيکنان اين تيم بودند.

برای ملوان هم علی حسنی‌صفت، سعيد سالارزاده، محسن مسلمان، احمد آهی، سعيد يوسف‌زاده، بابک پورغلامی، محمد حسن‌رجب‌زاده (مجتبی انصافی)، جلال رافخايی، محمد نزهتی، عليرضا رمضانی و محمد حيدری (محمد همرنگ) به ميدان رفتند.

اظهارات مربيان

اگر حميد استيلی از همان هفته نخست و تساوی ۱-۱ خانگی مقابل ملوان با انتقاد شديد مواجه شد، اين بار نوبت دنيزلی بود که در هفته نخست از دور برگشت و مقابل ملوان، با تشويق های کنايه های آميز هواداران تيم رقيب روبرو شود. آن ها لحظاتی علی دايی و سپس حميد استيلی را تشويق کردند!

مصطفی دنيزلی پس از شکست ۲ بر صفر مقابل ملوان گفت:‌ اين بازی که ارائه کرديم برای پيروز شدن نبود. برای اين که پرسپوليسی ايد‌ه‌آل داشته باشيم به چهار، پنج هفته زمان نياز داريم.

دنيزلی گفت: ملوان انگيزه بيشتری داشت و بيشتر از ما دويد. فقط با پنالتی می‌توانستيم شرايط بازی را تغيير بدهيم که پنالتی هم گل نشد.

سرمربی پرسپوليس در مورد تغيير زننده پنالتی و اينکه آيا با او هماهنگ شده بود يا نه، گفت: در اين مورد صحبتی نکرديم اما گاهی اوقات چنين اتفاقاتی می‌افتد و ممکن است زننده پنالتی احساس کند نمی‌تواند ضربه را بزند.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان هم که با وجود اين سه امتياز، تيمش در رده شانزدهم قرار دارد گفت: در آينده وضعيت به گونه‌ای خواهد شد که در بازی‌های خانگی پيروز شويم و ملوان از انتهای جدول جدا شود. هر بازی برای ما حکم فينال را دارد که بايد در آن پيروز شويم.

پورغلامی که خود از بازيکنان سابق ملوان است، از خريدهای جديد تيمش ابراز رضايت کرد و گفت: بازيکنانی که در نيم‌فصل به ما اضافه شدند خوب بازی کردند. محمدحسين رجب‌زاده تلاش زيادی کرد و از او راضی هستم.

قرار بود پژمان نوری نيز به ملوان برگردد اما اين اتفاق رخ نداد. پورغلامی در اين باره گفت: نوری تلاش بسياری کرد تا از تيم الامارات رضايت‌نامه بگيرد اما در نهايت با اين مسئله مخالفت شد و مسئولان باشگاهش او را در ترکيب اصلی تيم قرار دادند تا به اين ترتيب انتقالش را منتفی کنند.

سرمربی ملوان درباره مشکلات مالی باشگاهش نيز صحبت کرد و خواستار رفع مسائل مالی از سوی مسئولين تيمش شد.

نتايج ساير بازی ها

در آغاز هفته هجدهم ليگ برتر، سه بازی ديگر هم برگزار شد و غير از ملوان، راه آهن ری، مس کرمان و نفت تهران نيز موفق به شکست حريفان خود شدند.

در اصفهان ذوب آهن ميزبان راه آهن بود اما در پايان با دو گل مقابل مهمان خود تن به شکست داد. اميد عاليشاه بازيکن پيشين تيم ملی جوانان و از برترين های اين فصل ليگ برتر، گل اول راه آهن را به ثمر رساند.

عيلرضا عباسفرد هم در دقيقه ۹۰ گل‌ دوم راه آهن را زد. اين اولين پيروزی تيم علی دايی پس از حدود ۱۳۰ روز بود.

دايی در پايان بازی گفت: موفق شديم نقاط قوت ذوب آهن را مهار کنيم. بسيار منطقی و هماهنگ بازی کرديم. نکات تاکتيکی را که به بازيکنان گفته بودم به خوبی پياده کردند و ذوب آهن غير از دو سانتری که حسينی انجام داد موقعيت خاصی نداشت و کاملاً تحت تاثير تاکتيک ما بود.

منصور ابراهيم‌زاده سرمربی ذوب آهن درباره اظهارات دايی مبنی بر اين که تاکنون ذوب‌آهن را به اين ضعيفی نديده است، گفت: ما به اشتباهات خودمان باختيم و اگر راه‌آهن نسبت به ما برتری تاکتيکی داشته دليلش اين بود که بازيکنان ما وظايف خود را به خوبی انجام ندادند. ايگور کاسترو وضعيت خوبی نداشت و حتی نتوانست توپ تک به تک را از حريف رد کند. اصغر فرهادی هم آن فرهادی هميشگی نبود. ضمن اينکه بازيکنان خارجی مانند دسوزا، کاسترو و ماچادو از شنبه به تيم ما اضافه شدند.

در ديگر بازی برگزار شده نفت تهران، ميزبان فجر سپاسی شيراز بود و توانست با يک گل حريف خود را شکست دهد تا همچنان به روند خوب خود در ليگ ادامه داده باشد. محمدحسين مهرآزما تک گل شاگردان حسين فرکی را به ثمر رساند تا اين تيم همچنان به عنوان تهديدی محسوس برای استقلال در صدر جدول باقی بماند.

مس کرمان توانست در تبريز نتيجه ای خوب را رقم بزند و شهرداری را با يک گل شکست دهد. قاسم دهنوی تک گل شاگردان ميروسلاو بلاژويچ را به ثمر رساند.

بلاژويچ پس از پايان بازی از مهرداد پولادی مدافع چپ ملی پوش تيمش انتقاد کرد. اين بازيکن در روزهای اخير مشغول مذاکره با پرسپوليس بود و در تمرينات تيمش حضور نداشت. مسئولين مس کرمان نيز سنگين ترين جريمه مالی در اين فصل ليگ برتر را برای او در نظر گرفته اند.

ساير ديدارهای هفته هجدهم، روز جمعه برگزار می‌شود و در حساس‌ترين بازی تيم‌های بالای جدولی استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
XS
SM
MD
LG