لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

پرسپوليس برد، استقلال و تراکتورسازی خوشحال شدند


در هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی و با حضور ۱۵ هزار تماشاگر، به مصاف سپاهان رفت و با گلزنی در دقيقه ۹۲ به برتری رسيد. با اين پيروزی، موقعيت پرسپوليس در رده ششم جدول تثبيت شد.

با توجه به حضور سپاهان در کورس مدعيان قهرمانی، با ثبت اين اين نتيجه هواداران تيم های صدرنشين استقلال تهران، تراکتورسازی تبريز و فولاد خوزستان هم خوشحال شدند.

در دو بازی ديگر و در ورزشگاه شهر دورود، تيم گهر مقابل تراکتورسازی با نتيجه ۲-۱ شکست خورد. جواد کاظميان و مهدی سيدصالحی گلهای تراکتورسازی را به ثمر رساندند. تقی نايبی هم تک گل گهر را زد. جواد کاظميان بازيکن تراکتورسازی بعد از گلزنی به سمت محمد مايليکهن سرمربی گهر رفت و نزد او زانو زد.

با اين باخت گهر در انتهای جدول و رده هفدهم باقی ماند. تراکتورسازی هم ۴۹ امتيازی شد و با توجه به شکست سپاهان، جای اين تيم را در رده دوم گرفت. استقلال با ۵۲ امتياز در صدر جدول قرار دارد.

تيم راه آهن نيز داماش گيلان را در ورزشگاه اکباتان با گل فرزاد آشوبی از پيش رو برداشت تا شاگردان علی دايی به رده نهم صعود کنند.

در پايان بازی علی دايی و حسين عسگری رييس دپارتمان داوری در راهروی ورزشگاه با يکديگر مشاجره کردند. سرمربی راه آهن خطاب به عسگری گفت مگر طلب داريد که جوابم را نميدهيد. عسگری هم پاسخ داد رفتار شما را همه ميشناسند!

سرمربی راه آهن در اين باره به خبرنگاران گفت: متاسفانه همه ديدند که چه اتفاقی رخ داد، من به او سلام کردم اما ايشان سرشان را پايين انداخت و رفت، به کسی بدهکار نيستيم، ما به بزرگترهای خود سلام ميکنيم اما انگار نبايد اين کار را انجام دهيم.

علی دايی در ادامه گفت: آقای عسگری، مرام من از هزار تا مثل شما بيشتر است، درباره مرام صحبت نکنيد.

پرسپوليس ۱ سپاهان ۰

در ديداری پر افت و خيز، هادی نوروزی در دقيقه ۹۲ گل پرسپوليس را به ثمر رساند. با اين گل رکورد ۵۵۴ دقيقهای شهاب گردان که دروازه اش را بسته نگه داشته بود، شکسته شد. گردان در اين مسابقه عملکرد خوبی داشت و بارها منجی دروازهاش شد.

بازی دو تيم در نيمه اول سريع و زيبا بود. هر دو تيم و خصوصاً پرسپوليس، موقعيت هايی را روی دروازه يکديگر خلق کردند اما در نيمه دوم، توپ بيشتر در ميانه ميدان جريان داشت و بازيکنان درگير جنگ فيزيکی بودند. سپاهان نيز از دقيقه ۶۵ با اخراج ميلان سوشاک، ۱۰ نفره شد.

هواداران سپاهان بعد از اخراج سوشاک عليه تورج حقوردی داور مسابقه شعار دادند.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، حسين ماهينی، مهرداد پولادی، رضا حقيقی، مارکو پروويچ، ميثم نقيزاده، ولاتکو (۷۵- کريم انصاريفرد)، محمد قاضی و هادی نوروزی به ميدان رفتند.

کارلوس کي روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران در ورزشگاه حضور داشت. بين دو نيمه يکی از هواداران بر سر کي روش کلاه قرمز گذاشت و همين مسئله باعث تشويق کي روش از سوی هواداران پرسپوليس شد!

زلاتکو کرانچار بعد از شکست تيمش مقابل برابر پرسپوليس، برتری حريف را سزاوارانه دانست و گفت: آنها در نيمه اول خوب بازی کردند و خيلی قوی ظاهر شدند. ما نتوانستيم آنطور که ميخواهيم بازی کنيم.

سرمربی سپاهان، کارتهايی که داور به بازيکنانش داد را ناعادلانه ارزيابی کرد و ادامه داد: نميدانم داور از کجا خشونت را ديد که اينقدر کارتهای زرد داد.

سرمربی سابق پرسپوليس گفت: پرسپوليس در اين بازی ما را وادار به دفاع کرد و فضاها را روی ما بست. بايد به آنها تبريک گفت که نسبت به قبل خيلی بهتر ظاهر شدند. اما هنوز ۱۰۰ درصد به قهرمانی اميدوار هستم. پارسال ۹ امتياز عقب بوديم و قهرمان شديم، امسال هم چنين ماموريتی غيرممکن نيست.

يحيی گل محمدی هم گفت: اين بازی خيلی حساس بود و اعتبار از دست رفته به پرسپوليس برگشت. سرمربی پرسپوليس درباره وضعيت علی کريمی گفت: خوشبختانه مراحل آماده سازی را به خوبی طی ميکند و زانويش بهتر شده.
XS
SM
MD
LG