لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۴

اولين شکست پرسپوليس، ادامه تنش دايی و کريمی


هفته چهارم ليگ برتر فوتبال ايران با نخستين شکست پرسپوليس، برتری استقلال مقابل فجرسپاسی، شکست خانگی سپاهان مقابل تراکتورسازی و صدرنشينی فولاد خوزستان به پايان رسيد.

با پايان بازيهای اين هفته فولاد ۹ امتيازی شد و در رده نخست قرار گرفت. استقلال که يک امتياز را به خاطر اهانت هوادارانش به داور بازی با سپاهان از دست داده، ۸ امتيازی است و در جايگاه دوم قرار دارد. تراکتورسازی هم که طی يک هفته دو پيروزی پياپی مقابل نمايندگان اصفهان کسب کرد، در رتبه سوم قرار گرفت.

پرسپوليس در ورزشگاه انقلاب کرج و در حضور حدود ۹ هزار تماشاگر به مصاف سايپا البرز رفت تا نخستين ناکامی علی دايی در فصل جديد با اين تيم رقم بخورد. روزبه شاه عليدوست در دقيقه ۳۰ با شوت از راه دور به زيبايی دروازه پرسپوليس را گشود. اين اولين گلی بود که پرسپوليس در ليگ سيزدهم دريافت کرد.

سرخپوشان در نيمه دوم حملات متعددی انجام دادند اما در تغيير نتيجه ناموفق بودند. در يکی از جديترين صحنه ها شوت سنگين و ناگهانی پيام صادقيان از کنار دروازه بيرون رفت.

در ترکيب سايپا محمدباقر صادقی، علی زينالی (مقداد قباخلو)، حامد شيری، سجاد مشکل پور، ابراهيم صادقی (محسن ارزانی)، ابراهيم شکوری، مجيد ايوبی، بابک حاتمی، کاوه رضايی، روزبه شاه علی دوست و سجاد شهباز زاده (مهدی جعفرپور) بازی کردند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، حسين ماهينی، رضا حقيقی (هادی نوروزی)، محمد نوری، پيام صادقيان، مهدی سيدصالحی، ميثم حسينی (حميدرضا علی عسگر)، ميلاد غريبی (محمد عباس زاده) و قاسم دهنوی به ميدان رفتند که تلاش آنها در گريز پرسپوليس از نخستين شکست، بي نتیجه بود.

علی دايی در نشست خبری بعد از بازی گفت از عملکرد بازيکنانم اصلا راضی نيستم و آنها خيلی بد کار کردند.

سرمربی پرسپوليس با اعتراض به کيفيت توپ های مورد استفاده در فصل جاری ليگ برتر گفت: «با اين توپها به فوتبال مان خيانت ميکنيم. باشگاههای ما لنگ توپهای۳۰۰ هزار تومانی نيستند. اين هم از آن جواب هاست که ميگويند توپ مفتی در اختيار ما گذاشته شده. من يک چيزهايی ميدانم که شما نميدانيد. اصلاً نميتوانم بگويم که چگونه اين توپ ها وارد مملکت شده. هر حرفی بزنم ما را متهم ميکنند. اگر وارد جزئيات بشوم بد است.»

انگين فيرات سرمربی ترکيه ای سايپا هم گفت: «مقابل تيمی بازی کرديم که تاکنون گلی دريافت نکرده بود. در نهايت مستحق برد بوديم. دايی دوست صميمی من است ولی وقتی وارد زمين ميشويم رقيب يکديگر هستيم.»

نتايج ساير بازيها

سپاهان در خانه با يک گل مغلوب تراکتورسازی شد. علی کريمی در دقيقه ۷۰ از روی نقطه پنالتی و برخلاف جهت حرکت رحمان احمدی، دروازه سپاهان را باز کرد. خطای پنالتی روی خود کريمی به دست آمد.

در کنفرانس خبری پيش از مسابقه عنوان شده بود اگر بازيکنان سپاهان در مهار کريمی دچار غفلت شوند، او در يک لحظه هم ميتواند سرنوشت مسابقه را تغيير دهد. زلاتکو کرانچار سرمربی اين تيم درباره اينکه چرا در جريان بازی اين اتفاق رخ نداد، گفت: کريمی تا هنگام پنالتی کاملاً توسط ما مهار شده بود اما در آن صحنه اميد ابراهيمی با بي احتياطی، پنالتی را تقديم تراکتورسازی کرد.

ملوان در بندرانزلی با برتری ۲-۱ مقابل استقلال خوزستان اولين پيروزي اش در فصل جديد را رقم زد. جلال رافخايی و مازيار زارع برای ملوان و ابراهيم صالحی برای استقلال گل زدند.

نفت تهران با همين نتيجه راه آهن را شکست داد. بهادر عبدی تک گل راه آهن را زد و رضا نوروزی به اتفاق محمد امين حاج محمدی برای تيم يحيی گل محمدی گل زدند.

بازی مس کرمان و ذوب آهن اصفهان گلی در بر نداشت اما گسترش فولاد تبريز در خانه موفق شد تيم قعر جدولی فجرسپاسی را با دو گل مهرداد بايرامی و سامان نريمان جهان شکست دهد. فجر در فصل جديد هنوز امتيازی کسب نکرده.

روز شنبه هم دو بازی برگزار شد و فولاد برای رسيدن به صدر جدول، ۳-۱ بر داماش گيلان چيره شد. لوسيانو پريرا (دو بار) و بختيار رحمانی برای تيم حسين فرکی گلزنی کردند. مسعود حسنزاده هم تک گل داماش را زد. استقلال هم با گل محمد قاضی از سد صبا قم گذشت اما امير قلعه نويی از عملکرد شاگردانش راضی نبود.

کريمی: بحث من و دايی شخصی است

علی کريمی پس از پايان بازی سپاهان و تراکتورسازی، باز هم با سوالات خبرنگاران درباره انتقادات علی دايی مواجه شد که بحث اول اين روزهای رسانه های فوتبالی است.

مرد سال فوتبال آسيا در سال ۲۰۰۴ در واکنش به آن بخش از اظهارات دايی که گفته بود اگر کريمی پرسپوليسی باشد نبايد از حرفهای او برنجد، گفت: خودم را پرسپوليسی نميدانم، کسانی که ۱۵ تا ۲۰ سال در اين تيم بازی کردند پرسپوليسی واقعی هستند. اين صحبت هايی که بيان شده برای عوام فريبی است. اگر صحبتی کردم شخصاً درباره علی دايی بوده و نه اسم پرسپوليس. بهتر است مثل دو مرد با هم تسويه حساب کنيم و اين مسئله را به گردن هواداران نياندازيم.

کريمی درباره اينکه دايی گفته او ثبات ندارد، زيرا خداحافظی کرده و سپس به فوتبال بازگشته است، گفت: اين را ميگذارم به عهده برنامه ۹۰ که بررسی کند من بيشتر ثبات داشتم يا ايشان؟ اينها بهانه است. مگر کريم باقری از تيم ملی خداحافظی نکرد؟ دايی سرمربی تيم ملی شد و مرا دعوت کرد که خداحافظی کردم و به تيم ملی نرفتم. او کريم باقری را آورد که خداحافظی کرده بود. اگر فردوسي پور عادل باشد اين مصاحبه را نشان ميدهد. دايی گفت کريم باقری به تاکتيکش نمي خورد اما وقتی من نيامدم او کريم باقری را برخلاف حرفش به تيم ملی دعوت کرد.

کريمی سپس درباره اين بخش از اظهارات دايی که عده ای خود را «مثلاٌ اسطوره پرسپوليس» ميدانند، گفت: اگر مصاحبه ای آورديد که بگويم اسطوره هستم به شما جايزه ميدهم. بابت بازی فوتبال پول گرفتم و هيچ منت و ادعايی ندارم.
XS
SM
MD
LG