لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۸

هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال؛ پرسپوليس به رده دوم صعود کرد


از هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی و باز هم در روزی کم تماشاگر، داماش گيلان را با نتيجه ۲-۰ از پيش رو برداشت. پرسپوليس حالا فقط دو امتياز با فولاد صدرنشين فاصله دارد. فولاد بعد از شکست خانگی مقابل نفت تهران، در تبريز هم مقابل تراکتورسازی به تساوی رسيد تا در دو هفته پياپی فقط يک امتياز بگيرد.

با اين برد پرسپوليس ۲۴ امتيازی شد تا از رده پنجم به رده دوم صعود کند و جای سپاهان را بگيرد. سپاهان قبل از اين مسابقه، مقابل سايپا به مساوی بدون گل رضايت داد تا اين تيم هم پس از تساوی خانگی با مس، در دو هفته متوالی فقط دو امتياز کسب کرده باشد. آخرين ديدار هفته سيزدهم بين دو تيم نفت و استقلال در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.

در بازی پرسپوليس و داماش در دقيقه ۴۶ ضربه ايستگاهی مهرداد کفشگری با برخورد به امين متوسل زاده مهاجم داماش که در حال يارگيری با سيدجلال حسينی بود وارد دروازه اين تيم شد تا سرخپوشان در نيمه اول با برتری به رختکن بروند. در دقيقه ۸۲ نيز حميدرضا علي عسگر با نواختن مستقيم ضربه کاشته از پشت محوطه جريمه، به زيبايی گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند.

در بازی پرسپوليس و داماش گيلان، کفشگری از پرسپوليس در دقيقه ۷۴ با دريافت کارت زرد دوم از زمين اخراج شد. در تيم مقابل هم فقط ۹ دقيقه بعد محمد مختاری اخراج شد.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، ميثم حسينی، حميدرضا علي عسگر، رضا حقيقی، پيام صادقيان (دقيقه ۶۸ اميد عاليشاه)، رضا نورمحمدی، محمد نوری، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی (دقيقه ۷۸ قاسم دهنوی) و مهدی سيدصالحی( دقيقه ۹۰ محمدرضا خلعتبری) بازی کردند.

درگيری روی سکوها

در جريان نيمه دوم، تماشاگران شعار جديدی را سر ميدادند که از تلويزيون هم به وضوح شنيده ميشد: «برنده بازنده؛ آخر بازی جنگه»! آنها برای هم خط و نشان ميکشيدند که پس از پايان رقابت روی چمن، جدال روی سکوها را آغاز کنند.

در واپسين دقايق، شعارها تندتر شد و الفاظ رکيک در شعارهايی اهانت آميز خطاب به شهر محل اقامت هواداران نيز گنجانده شد. خبرگزاريهای دولتی گزارش داده اند که تماشاگران، وعده جنگ آخر بازی را قبل از سوت پايان بازی تحقق بخشيدند و روی سکوها کتک کاری شديدی به راه انداختند. حتی برخی از هواداران با ماموران انتظامی هم به درگيری فيزيکی پرداختند.

سپس با تصميم نيروی انتظامی، هواداران داماش با اسکورت مامورين پليس، يک ساعت در ورزشگاه ماندند تا پس از خروج کامل پرسپوليسي ها اجازه خروج به آنها هم داده شود.

جدال پرسپوليس با تيمهای گيلانی در گذشته نيز هم در رشت و هم در انزلی، جنجالی بوده. بازي هايی پر از درگيری و فحاشی در حافظه ديدارهای پرسپوليس با ملوان و چوکا انزلی، همچنين سپيدرود رشت و داماش گيلان ثبت شده. نکته عجيب ماجرا اين جاست که مشابه همين اتفاقات، همه ساله در بازی دو تيم پرطرفدار داماش و ملوان که هر دو از يک استان هستند هم رخ ميدهد.

ماجرای پرخاش دايی به داور چهارم

در جريان نيمه اول و در اعتراض به تصميم داور، علی دايی به سمت داور چهارم دويد و به او پرخاش کرد. داور چهارم از او خواست به سمت نيمکت تيمش بازگردد، در حالی که دوربين نيز اين صحنه را به طور مستقيم پخش ميکرد، دايی با عتاب گفت: برو بشين سر جات!

محمد دايی برادر دايی که دستيار او در پرسپوليس است، درباره اين صحنه گفت: داور چهارم از قبل دنبال رقم خوردن چنين اتفاقی بود. دعوا که نداريم. نبايد با چنين لحنی صحبت شود. داور بايد با لحنی آرام شرايط را بهتر کند نه اينکه دنبال جار و جنجال باشد.

محمد مختاری بازيکن داماش گفت: متاسفانه دايی از ابتدای بازی به داور اعتراض ميکرد و وی را تحت تاثير قرار ميداد. اگر مربی ما همين کار را ميکرد او را ۱۰ جلسه محروم ميکردند اما چون آنها پرسپوليس هستند و دايی سرمربيشان است کسی کارشان ندارد.

مشابه اين اتفاقات در بازی پرسپوليس و صبا قم هم رخ داد که با واکنش محمد مايلی کهن سرمربی صبا در کنار زمين مواجه شد. هادی دزفولی ناظر داوری بازی پرسپوليس و داماش در اين باره به فارس نيوز گفت: دايی با عصبانيت با داور چهارم صحبت ميکرد و به او گفت که برود و سر جايش بنشيند. بايد فرهنگسازی صورت بگيرد. به وجود آمدن اين صحنه ها قشنگ نيست. من در آن صحنه به دايی گفتم شخصيت خودش را حفظ کند.

دايی خودش در نشست خبری پس از بازی، درباره احتمال محروميتش گفت: چرا بايد محروم شوم؟ اگر من اعتراض نکنم چه کسی اعتراض کند؟ مردم که کور نيستند، چطور هميشه برای ما نميبينند. همين يک اشتباه کوچک مي توانست تيم ما را عقب بيندازد. داور چهارم مدام به من مي گفت اخراجت ميکنم. مگر من از اخراج شدن ميترسم؟
XS
SM
MD
LG