لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۷

شکست پنج بر يک پرسپوليس در قطر


تیم الغرافه در تهران
تیم الغرافه در تهران
در ادامه ناکامی های فوتبال ايران، تيم پرسپوليس در زمين تيم الغرافه قطر پنج بر يک خرد شد و سپاهان در فولادشهر اصفهان به شکست يک بر صفر در برابر تيم بنيادکار ازبکستان تن داد.

اين شکستها در چهارمين هفته ليگ قهرمانان باشگاههای آسيا بود. پرسپوليس با پذيرش سنگين ترين شکست دوران فوتبال بين المللی خود در ورزشگاه زيبا و کم تماشاگر باشگاه الغرافه قطر نشان داد که در رقابتهای بين المللی هم چون داخلی از مشکلات درون باشگاهی و ضعف مديريتی رنج می برد. اين شکست دور از انتظار، نلو وينگادا، سرمربی پرتغالی تيم پرسپوليس را در آستانه اخراج از جمع سرخپوشان قرار داد.

مرد اول اين مسابقه کلمرسون بود که به تنهايی سه گل زد. فرناندو لوسيو در دقيقه هفتم، کلمرسون در دقيقه های ۴۲، ۲+۴۵ و۸۱ و نشات اکرم در دقيقه ۷۰ برای الغرافه گل زدند. در دقيقه ۷۶ علی کريمی با ضربه سر تک گل تيم قهرمان فصل پيش ليگ برتر فوتبال ايران را به ثمر رساند.

پرسپوليس بازی را بسيار بد آغاز کرد ولی پس از قبول گل نخست، توپ و ميدان را در دست گرفت. اما حمله های سرخپوشان کم اثر و با پاسهای اغلب اشتباه به اين منجر شد که در فاصله سه دقيقه به پايان نيمه نخست گل دوم را بخورد و شيرازه بازی از دستش رها شود. در اين شکست نه تنها خط دفاعی پرسپوليس ضعيف و کند می نمود که پرسپوليس به تمامی يک تيم بی انگيزه، بی برنامه و شکست پذير نشان می داد.

الغرافه در نيمه دوم نه تنها برتری سه گل را از دست نداد که با پيروزی بزرگش برای مسابقه بعدی در برابر تيم پيشتاز گروه دوم، الشباب عربستان در ورزشگاه شاه فهد رياض روحيه ای دو چندان يافت. پرسپوليس هم مسابقه بعدی اش را در خانه تيم الشارجه قطر انجام خواهد داد. در اين شب الشباب هفت امتيازی، در رياض ميزبان الشارجه و در انتظار يک پيروزی ديگر بود.

تيم پرسپوليس در ورزشگاه الغرافه دوحه، به ديدار تيمی رفت که برای هر لحظه مسابقه برنامه و هدف داشت. پرسپوليس دو هفته پيش از اين در ورزشگاه آزادی الغرافه را سه بر يک شکست داده و هفت امتيازی شده بود. اما اين حريف در بازی و گلزنی در برابر حريف نام آشنا به آن برتری پرگلی دست يافت که خودش هم آن را پيش بينی نمی کرد. شش امتيازی شدن تيم الغرافه اين تيم را نيز به صعود اميدوار کرد.

در شب ناکامی فوتبال باشگاههای ايران در ليگ قهرمانان فوتبال اسیا، سپاهان هم در فولادشهر اصفهان با يک بازی سردرگم و بی برنامه در حالی يک بر صفر مغلوب تيم بنيادکار ازبکستان شد که دو هفته پيش از اين در خانه حريف دو بر دو مساوی کرده بود. سپاهان با اين شکست اميدهای صعود از گروه چهارم را به ميزان وسيعی از دست داد.

تک گل تيم بنيادکار را تيمور کاپادزه در دقيقه ۱۹ و در پی يک ضربه کرنر به ثمر رساند. روی اين گل رحمان احمدی دروازه بان و ساير بازيکنان تيم سپاهان تنها تماشاگر توپ بودند.

در مسابقه ديگر اين گروه تيم الشباب امارات ميزبان تيم الاتفاق عربستان بود و چهار بر يک شکست خورد. الشباب از راهيابی به دور بعدی نااميد شد.
XS
SM
MD
LG