لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۶

پرسپوليس قهرمان ليگ هفتم فوتبال ايران شد


پرسپوليس با کسب ۵۹ اميتاز قهرمان ليگ برتر باشگاههای ايران، جام خليج فارس شد.
عکس از مهر
پرسپوليس با کسب ۵۹ اميتاز قهرمان ليگ برتر باشگاههای ايران، جام خليج فارس شد. عکس از مهر

حساس ترين ديدار هفته سی و چهارم رقابت های ليگ برتر با با پيروزی دو بر يک پرسپوليس مقابل سپاهان اصفهان به پايان رسيد.


تيم فوتبال پرسپوليس با اين پيروزی در صدر جدول مسابقات فوتبال ليگ برتر فوتبال ايران قرار گرفت.


در روزی که صد هزار نفر در وزرشگاه آزادی شاهد با زی حساس دو تيم صدر جدول باشگاه های ايران بودند، سپهر حيدری با ضربه سر در دقيقه ۶+۹۰ دروازه تيم سپاهان را باز کرد تا پرسپوليس با کسب ۵۹ اميتاز قهرمان ليگ برتر باشگاههای ايران، جام خليج فارس شود.


ديدار حساس پرسپوليس و سپاهان در هفته سی و چهارم از ساعت ۱۶:۳۰ دقيقه روز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد، و نيمه اول اين بازی با تساوی يک بر يک تيم های پرسپوليس و سپاهان اصفهان به پايان رسيد.


در نيمه اول اين بازی محسن خليلی در دقيقه ۱۷ برای پرسپوليس و احسان حاج صفی۳۰ در دقيقه برای سپاهان اصفهان گلزنی کردند.


سعيد مظفری زاده، برنده جايزه سوت طلايی داوران ايران همراه کمکهايش، رضا سخندان و حسن کامرانی فر قضاوت بازی بزرگ روز شنبه را برعهده داشتند. آقای مظفری هفت دقيقه وقت اضافی برای اين ديدار در نظر گرفت.


  • بيش از ۲۰ هزار تماشاگر پشت درب های بسته ورزشگاه آزادی ماندند و فرصت تماشای اين بازی را از نزديک از دست دادند.

ورزشگاه يکصد هزار نفری تهران، روز شنبه ميزبان بازی بزرگ قهرمانی بود و جمعت هواداران تيم پرسپوليس تا پايان بازی يک نفس تيم مورد علاقه خود را تشويق کردند.


زردپوشان سپاهان اصفهان، که تا پيش از اين بازی پيشاهنگ ليگ برتر فوتبال باشگاههای ايران بودند برای بالا بردن جام قهرمانی، در اين ديدار سرنوشت ساز تنها به يک تساوی نياز داشتند.


سپاهان تا اخرين لحظات اين بازی جام را در دستان خود می ديد، اما ضربه سپهر حيدری پرسپوليس را برای نخستين بار قهرمان هفتمين جام ليگ برتر باشگاههای ايران کرد.


ژوران وييرا، سرمربی برزيلی سپاهان در بازی تعيين کننده، با آرايش دفاعی، تاکتيک ضد حمله را در دستور کار قرار داده بود. این در حالی بود که پرسپولیس می دانست فقط پیروزی می تواند سرنوشت قهرامانی این مسابقات را تعیین کند.


افشين قطبی، سرمربی پرسپوليس، در نيمه دوم دريافت که در صورت ادامه نتيجه تساوی، چيزی برای از دست دادن وجود ندارد، به همين دليل با تغيير روش و با بيرون کشيدن حسين کعبی و آوردن ماته آرايش هجومی تری به تيم داد.


در مراسمی که در پایان بازی برگزار شد، محمد علی آبادی، رييس سازمان تربيت بدنی، جام قهرمانی را به کريم باقری، کاپيتان تيم فوتبال پرسپولیس، اهدا کرد.


درب های ورزشگاه يکصد هزار نفری آزادی يک ساعت پيش از آغاز بازی بسته شد و براساس گزارش خبرگزاری ها ، بيش از ۲۰ هزار تماشاگر پشت درب های بسته ورزشگاه آزادی ماندند و فرصت تماشای اين بازی را از نزديک از دست دادند.


در تاريخچه مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاههای ايران که نزديک به نيم قرن پيش آغاز شده است، تاکنون پرسپوليس، نه بار و سپاهان يکبار قهرمان شده اند.


نتایج آخرین هفته


در ساير ديدار ها تيم فوتبال پگاه گيلان با پيروزی در آخرين ديدار خود در مقابل صبا باتری در رقابتهای فوتبال ليگ برتر باقی ماند. پگاه توانست با نتيجه يک بر صفر حريف خود را شکست دهد.


صنعت نفت آبادان به رغم پيروزی دو بر يک مقابل استقلال تهران به همراه شيرين‌فراز کرمانشاه به رقابتهای ليگ دسته اول سقوط کردند.


ابومسلم خراسان در شهر مشهد تيم برق شيراز را با نتيجه ‪دو بر يک شکست داد.


تيم مس کرمان نيز در شهر شيراز توانست ميزبان خود تيم مقاومت شهيد سپاسی را با نتيجه سه بر يک شکست دهد.


تيم ‌فوتبال ذوب آهن اصفهان در آخرين هفته از مسابقات ليگ برتر باشگاههای کشور در فولاد شهر با نتيجه پرگل چهار بر دو استقلال اهواز را شکست داد.


سایپا نیز یک بر صفر پیکان را شکست داد و بازی تیم های راه آهن با شیرین فراز با نتیجه سه بر صفر به نفع راه اهن به پایان رسید.


همچنین پاس در برابرملوان تن به مساوی يک بر يک داد.


XS
SM
MD
LG