لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

«نيروهای سپاه در ارتفاعات مهم مرزی سردشت مستقر شدند»


سپاه پاسداران روز دوشنبه در بيانيه ای اعلام کرد، در عملياتی توانسته است مقر اصلی آنچه که «اشرار و تروريست ها» در نقطه مرزی سردشت خوانده، را تصرف کرده و نيروهای سپاه در اين منطقه مستقر شدند.

سپاه پاسداران طی ماه های اخير عملياتی را عليه نيروهای حزب حيات آزاد کردستان، پژاک، در مناطق مرزی غرب ایران آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، روابط عمومی نيروی زمينی سپاه پاسداران اعلام کرده است، نيروهای سپاه شب يکشنبه توانسته اند در عملياتی مقر اصلی شورشيان در ارتفاع مهم «جاسوسان» واقع در نقطه مرزی سردشت را «تخليه» و «پاکسازی» کنند.

اين اطلاعيه اضافه کرده است: پس از انجام عمليات تخليه و پاکسازی، نيروهای سپاه از صبح روز دوشنبه به طور کامل بر روی اين ارتفاع مستقر شدند.

اين در حالی است که به گزارش روز دوشنبه روزنامه «وطن امروز»، احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی سپاه، مدعی در هم «پيچيده شدن تومار» پژاک طی روزهای آينده شده است.

فرمانده نيروی زمينی سپاه می گويد که «پژاک نمی‌تواند تهديد محسوب شود.»

وی همچنين عمليات انجام شده عليه پژاک را موفق خوانده و اضافه کرده است: با اقدامات مناسب نيروی زمينی سپاه و همکاری نيروی زمينی ارتش، پژاک در موقعيت ضعف قرار گرفته و فعاليت‌های آن بسيار کاهش يافته است

در همين حال، يک فرمانده بلندپايه پژاک به خبرگزاری فرانسه گفته است: نيروهای پژاک به دليل اعلام آتش بس، منطقه اقليم کردستان عراق را ترک کرده اند و نمی خواهند ساکنان محلی را به خطر بيندازند.

اين فرمانده پژاک گفته است: «اين بدين معنی نيست که ما از ايران می ترسيم، ما آماده ايم هر گونه حمله ای را دفع کنيم.»

وی همچنين گفته است: از آغاز درگيری ها در ماه ژوئيه تاکنون پژاک ۶۰۰ نيروی نظامی ايران را کشته است.

اين در حالی است که پژاک در اواسط شهريور ماه با انتشار بيانيه‌ای در وبسايت رسمی خود، اعلام کرد، به دنبال «ميانجی‌گری» برخی «جناح‌ها و شخصيت‌های دوست» تصميم به اعلام آتش بس گرفته است.

ابتدا يکی از فرماندهان عملياتی نيروی زمينی سپاه، در واکنش به اين اطلاعيه گفته بود، تا زمانی که اعضای پژاک مرزهای ايران را ترک نکنند «آتش بس مفهومی ندارد.»

اما نيروی زمينی سپاه پاسداران ايران سپس اعلام کرد، محتوای آتش‌بس يک طرفه اعلام شده توسط پژاک «روشن و مشخص نيست.»

حزب حيات آزاد کردستان طی سال های اخير عمليات مسلحانه ای را در مناطق مرزی ايران انجام داده است. ايران و آمريکا پژاک را يک گروه تروريستی می دانند.
XS
SM
MD
LG