لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۶

پاپ خواهان اقدام جمعی برای حل مسايل جهانی شد


پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان، در سازمان ملل خواستار اقدام جمعی برای حل مسایل جهانی شد.
(عکس از AFP ) .
پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان، در سازمان ملل خواستار اقدام جمعی برای حل مسایل جهانی شد. (عکس از AFP ) .

پاپ بنديکت شانزدهم، رهبر کاتوليک های جهان، روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، گفت: يکجانبه گرايی اجماع بين المللی برای حل بحران های جهانی را تضعيف می کند.


پاپ بنديکت شانزدهم در آخرين مرحله از سفر شش روز خود به آمريکا، روز جمعه در نيويورک و در مقر سازمان ملل متحد گفت: جامعه بين المللی وظيفه دارد زمانی که دولت ها نمی توانند «مانع از نقض حقوق بشر» در قلمرو خود شوند در اين کشورها دخالت کند.


پاپ بنديکت شانزدهم، ۸۱ ساله، در سخنرانی خود به مسايلی همچون حقوق بشر، جهانی شدن و محيط زيست پرداخت.


پاپ همچنين تاکيد کرد: جامعه بين المللی بايد بتواند با تصويب قوانين مناسب به تقاضاهای مردم برای کمک پاسخ دهد.


  • مفهوم اجماع چند جانبه گرايانه با بحران مواجه است، چراکه تابع تصميمات گروه اندکی است. اين در حالی است که مشکلات جهانی نيازمند دخالت اراده جمعی جامعه جهانی است.
پاپ بنديکت شانزدهم

پاپ بنديکت شانزدهم در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مفهوم اجماع چند جانبه گرايانه با « بحران» مواجه است، چراکه «تابع تصميمات گروه اندکی است. اين در حالی است که مشکلات جهانی نيازمند دخالت اراده جمعی جامعه جهانی است».


با اين حال بنديکت شانزدهم از بردن نام کشوری خودداری کرد.


پاپ همچنين خواستار دستيابی رويکردی برای پيشگيری و مديريت مناقشات بين المللی از بررسی همه راه های ممکن ديپلماتيک شد تا از اين طريق بتوان حتی ضعيف ترين نشانه های گفت وگو يا تمايل به سازش را تشويق کرد.


رهبر کاتوليک های جهان در حالی به آمريکا سفر کرده است که رسوايی آزار جنسی کودکان توسط چند کشيش کاتوليک موضوعات جنجالی سال های اخير در جوامع مذهبی آمريکا بوده است.


پاپ بنديکت، در بدو ورود به آمريکا دراين باره به خبر نگاران گفته بود: «اجازه نمی دهم کودک آزاران به به کسوت کشيشی در آيند.»


او همچنين گفته است که کليسای کاتوليک با تمام توان برای جبران آسيبی که اين کشيشان به جامعه و اذهان مردم وارد کرده اند، می کوشد.


کليسای کاتوليک درپی اين رسوايی ها، تاکنون حدود دو ميليارد دلار غرامت پرداخت کرده است.


نزديک به يک چهارم مردم آمريکا کاتوليک هستند. سومين جمعيت بزرگ کاتوليک های جهان با شمار ۷۰ ميليون نفر در کشور آمريکا زندگی می کنند.


XS
SM
MD
LG