لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

تعويق زمان برگزاری دادگاه متهم به توطئه ترور سفير عربستان در واشينگتن


قاضی يک دادگاه آمريکا زمان برگزاری دادگاه منصور ارباب سير، ايرانی –آمريکايی متهم به دست داشتن در توطئه ترور سفير عربستان در واشينگتن را به ژانويه ۲۰۱۳ موکول کرد تا وکلای متهم بتوانند اسناد و مدارک و همچنين نتيجه معاينات روانپزشکی متهم را تهيه کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، جان کينان روز پنجشنبه زمان دادگاه منصور عرب سير را از ۲۲ اکتبر سال جاری به ۷ ژانويه سال آينده به تعويق انداخته است.

طبق اين گزارش، وکلای منصور ارباب سير خواستار رفع اتهامات عليه وی شده اند. اين درخواست براساس معاينات دو متخصص از متهم که توسط تيم وکلای مدافع تهيه شده، مبتنی است. اين دو متخصص می گويند، که آقای عرب ارباب سيار از اختلالت روانی رنج می برد.

منصور ارباب سير، يک ايرانی تبار شهروند آمريکا که در تگزاس عمدتا به کار فروش اتومبيل های دست دوم اشتغال داشته، در ۲۹ سپتامبر سال گذشته در فرودگاه جان اف. کندی آمريکا به اتهام دست داشتن در توطئه ترور عادل الجبير سفير سعودی در واشينگتن بازداشت شد.

مقام های آمريکايی می گويند، منصور ارباب سير با نيروی قدس، بخش برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در ارتباط بوده و در صدد بوده تا از طريق اعضای يک کارتل مکزيکی مواد مخدر دست به اقدامات تروريستی در خاک آمريکا بزند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس براساس گزارش های موجود در پرونده منصور ارباب سير ، يک استاد روانشناس دانشگاه کلمبيا درنيويورک گفته است، خانواده و دوستان منصور ارباب سير اظهار کرده اند که وی سابقه دوره های طولانی افسردگی داشته است.

اين استاد دانشگاه اضافه کرده است که به وی گفته شده است که در سال ۲۰۱۰ آقای ارباب سير به شدت افسرده بود و تنها برای کشيدن سيگار از اتاقش خارج می شده است.

طبق اين گزارش اين متخصص گفته است: آقای ارباب سير احتمالا دوره های اختلالی داشته است و يکی از اين دوره های اختلالی بين ۲۹ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر بوده است و اگر چنانچه اظهارتی در اين دوره نزد ماموران اف بی ای مطرح کرده تحت تاثير اين اختلالی روحی و روانی بوده است.

اين متختصص اضافه کرده است: «ام ار آی» منصور ارباب سير در ماه ژوئن ناهنجاری هايی را در ناحيه مغز وی نشان داده است.
XS
SM
MD
LG