لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

قاليباف: عملکرد دولت‌ احمدی‌نژاد نتيجه‌ای جز بی‌اعتمادی مردم نداشته است


محمدباقر قاليباف،‌ شهردار تهران و يکی از نامزدهای احتمالی انتخابات رياست جمهوری ايران، روز جمعه ۹ فرودين از سياست های دولت محمود احمد نژاد انتقاد کرده و گفته است، عملکرد دو دوره رياست جمهوری وی باعث بی اعتمادی مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ‌محمد باقر قاليباف که در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی خود در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی صحبت می کرد، گفته است: «عملکرد دولت نهم و دهم به گونه‌ای بوده که نتيجه‌ای جز بی‌اعتمادسازی آحاد ملت و بازی با باورها و اعتقاد مردم نداشته است.»

محمدباقر قاليباف يکی از اعضای ائتلاف سه‌ گانه متشکل از علی اکبر ولايتی و غلامعلی حداد عادل است. قرار است از بين اين سه نفر، يک نفر به عنوان نامزد نهايی اين ائتلاف معرفی شود. محمد باقر قاليباف در انتخابات سال ۱۳۸۴ نيز حضور داشت ولی در نهايت محمود احمدی نژاد برنده آن انتخابات شد.

محمد باقر قاليباف در ادامه سخنرانی خود از سياست ها دولت محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و گفته است، وضعيت اقتصادی ايران طی سال های اخير بيش از تحريم ها از تصميم های «غلط» ضربه خورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمد باقر قاليباف در ادامه با اشاره به اين که «تصميمات غلط داخلی ضربه‌ای مهلک‌تر از تحريم‌های خارجی بر ما وارد ساخته»، تصريح کرده است:« آنقدر که از تصميمات غلط خود آسيب ديده ايم از تحريم‌ها آسيب نمی‌بينيم.»

محمدباقر قاليباف از« ثبات و آرامش اقتصادی در سال ۸۴ و ۸۵ با ۲۴ ميليارد دلار»‌ ياد کرده و گفته است: «هم‌اکنون با ۱۱۰ ميليارد دلار شاهد اقتصادی همراه با تورم بی‌رويه، بيکاری و التهابات و نوسانات اقتصادی هستيم.»

فرصت «سعی و خطا»

محمد باقر قاليباف همچنين گفته است:«در ده سال نخست انقلاب نيستيم که بگوييم شناختی با عرصه بين‌المللی نداريم و می‌توانيم آزمون و خطا کنيم، انقلاب ما ديگر فرصت سعی و خطا ندارد.»

محمد باقر قاليباف در ادامه نسبت به روی کار آمدن دوباره «جريان‌های انحراف و متحجرانه با شعارهای تند انقلابی» هشدار داده است.

محمدباقر قاليباف همچنين گفته است:«در سال‌های اخير روندی را متاسفانه شاهد هستيم که در آن کسی شجاع شناخته می‌شود که دروغ بزرگتر گفته و بيشتر و جدی‌تر ديگران را تخريب کند.»

محمدباقر قاليباف در ادامه در خصوص مواضع سياسی اش طی سال های اخير گفته است:«همواره در تمام حوادث اعم از حادثه بنی‌صدر، وقايع کوی دانشگاه سال ۷۸، حوادث کف خيابان سال ۸۲ و فتنه ۸۸ موضع روشن در برابر فتنه داشته‌ام و با روحيه انقلابی پای کار آمده‌ام.»

طرفداران آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و اصولگرايان به اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ «فتنه» می گويند. در اين اعتراضات که ما‌هها طول کشيد تهران و برخی نقاط ايران شاهد تظاهرات اعتراضی بود. ده‌ها نفر در اين اعتراضات کشته شدند.

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران در ۲۴ خردادماه سال جاری برگزار می شود و تاکنون شماری از چهره های اصولگرای آمادگی خود را يرای شرکت در انتخابات رياست جمهوری اعلام کرده اند.

منوچهر متکی، وزير سابق امور خارجه ايران، محمدرضا باهنر ، نايب رييس مجلس، محمد حسن ابوترابی فرد، نايب رييس مجلس، و مصطفی پور محمدی نيز نامزدی خود را برای انتخابات رياست جمهوری اعلام کرده اند.

محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت، هم آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری اعلام کرده است. وی در انتخابات رياست جمهوری دوره گذشته نيز حضور داشت.

جبهه پايداری، از ديگر گروه های اصولگرا، هنوز نامزد نهايی خود را اعلام نکرده است. ولی رسانه های اصولگرا از چهره هايی چون سعيد جليلی، پرويز فتاح و کامران باقری به عنوان نامزد های احتمالی اين جبهه ياد می کنند.

در همين زمينه، رسانه های اصولگرای مخالف دولت محمود احمدی نژاد، از اسفنديار رحيم مشايی به عنوان نامزد مورد حمايت دولت ياد می کنند.

از سوی ديگر هنوز نامزد نهايی اصلاح طلبان مشخص نشده است. در حالی که گروه های مختلف اصلاح طلبان از محمد خاتمی،‌رييس جمهوری سابق ايران برای حضور در انتخابات رياست جمهوری دعوت کرده اند، هنوز وی به طور رسمی به اين در خواست ها پاسخی نداده است.
XS
SM
MD
LG