لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۶

پرويز مظلومی: تیم قطبی در ژاپن قهرمان شود مربيگری را کنار می گذارم


«من ديشب در يک رستوران کوچک در شيزوکا چای توت فرنگی نوشيدم که فکر می کنم بهترين توت فرنگی های دنيا اينجاست. تيم شما يک سازماندهی خوبی دارد که من را تحت تاثير قرار داد. می دانم که شما قهرمانی در ژاپن و آسيا را می خواهيد و من می خواهم بخشی از اين تيم برای قهرمانی باشم.»

افشين قطبی اين اظهارات را ۲۴ ساعت پس از حذف تيم ملی فوتبال ايران از جام ملت های آسيا و در گفتگو با خبرنگاران ژاپنی به زبان آورد. به دنبال حذف ايران، او همراه با اين تيم به تهران برنگشت و از دوحه راهی ژاپن شد.

پيش از اعزام تيم ملی فوتبال ايران به قطر نيز رسانه های دولتی خبر داده بودند که افشين قطبی به خاطر مشکلات مالياتی، فارغ از کسب هر نتيجه ای پس از پايان رقابت ها به ايران باز نخواهد گشت.

قطبی در مراسم معارفه اش در ژاپن گفت: «واضح بگويم که من برای قهرمانی به ژاپن آمده ام. ما بايد يک تيم متحد داشته باشيم و پيروزشدن را ياد بگيريم. فلسفه من اين است که ما بايد ياد بگيريم و باز هم ياد بگيريم. بايد به پيروزی عادت کنيم. من می خواهم تيمم جذاب بازی کند و البته برد هم بسيار مهم است. اين فصل چيزی که می خواهم قهرمانی است و همانطور که همه شما تلاش می کنيد به بهترين چيز برسيد، من هم می خواهم برسم.»

پرويز مظلومی سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران که يکی از منتقدان عملکرد قطبی در تيم ملی فوتبال ايران بود، در اين باره می گويد: «قطبی که گفته بود مثل کف دستش کره جنوبی را می ‌شناسد، نشان داد نه تنها از کره جنوبی شناخت ندارد که از خودمان هم شناخت نداشت.»

گفتنی است، پس از حذف ايران از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ نيز مجيد جلالی از تئوريسين های فوتبال ايران، در شبکه جهانی جام گفته بود؛ حتی اگر بپذيريم که قطبی فوتبال کره را می شناسد، واضح است که او از شناخت عمقی و دقيق فوتبال ايران بازمانده.

در همين ارتباط، پرويز مظلومی که با خبرگزاری فارس گفتگو می کرد در ادامه تاکيد کرد: «قطبی فقط قول‌های الکی داد. اکنون هم می ‌گويد شيميزو را قهرمان می کند. ولی اگر او بتواند اين تيم را قهرمان کند من مربيگری را کنار می ‌گذارم. عده‌ای در ايران ساده هستند و وعده‌های او را باور کردند.»

تناقض در گفتار و عملکرد

علی دايی و محمود ياوری نيز همچون بسياری از مربيان ليگ برتری، پيش از اين به انتقاد از افشين قطبی پرداخته بودند.

تناقض بين گفتار و عملکرد سرمربی پيشين تيم ملی فوتبال ايران، از انتقاداتی بود که برخی اردونشينان تيم ملی نيز بارها در مصاحبه با رسانه های داخلی به آن اشاره کردند.

حسين کعبی، مازيار زارع، مهرداد اولادی، علی کريمی، مهرزاد معدنچی، سپهر حيدری و برخی ديگر از بازيکنانی که در پرسپوليس يا تيم ملی با افشين قطبی کار کرده بودند نيز بر اين موضوع صحه گذاشتند.

پرويز مظلومی در اين باره می گويد: «از قبل هم گفته بودم او نمی ‌تواند کاری کند. پيش از اين ايران در مسابقات غرب آسيا با تيم دوم خود قهرمان شده بود اما افشين قطبی با ترکيب اصلی هم نتوانست مقابل تيم ضعيف کويت نتيجه بگيرد. نيمکت تيم ملی برای او سنگين بود.»

مظلومی خاطرنشان می کند که وقتی «يک تيم می بازد حرف ها زياد است اما من قبل از شکست، حرف‌هايم را گفته بودم و برخورد خوبی با من نشد. در حالی که ما هم به دنبال منافع فوتبال ايران هستيم.»

مظلومی در پايان به ايمان مبعلی اشاره کرد که تنها نماينده استقلال در اين رقابت ها بود. او گفت: «همين يک نفر هم تيم ملی را مقابل عراق نجات داد و به عنوان بهترين بازيکن زمين برگزيده شد اما در بازی های بعدی روی نيمکت نشست.»
XS
SM
MD
LG