لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۷

«هاشمی رفسنجانی در انتخابات رياست مجلس خبرگان رهبری شرکت می کند»


در حالی که در آستانه انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان رهبری حملات گروه های تندرو عليه اکبر هاشمی رفسنجانی ، رييس مجلس خبرگان، شدت گرفته است، رييس دفتر آقای رفسنجانی می گويد، وی در انتخابات هيات رييسه این مجلس شرکت می کند .

حجت الاسلام نوری شاهرودی، رييس دفتر رييس مجلس خبرگان رهبری، به خبرگزاری کار ایران، ايلنا گفته است:« آيت الله هاشمی رفسنجانی مصمم هستند که در انتخابات رياست اين دوره مجلس خبرگان شرکت نمايند.»

بنابر گزارش ها، انتخابات هيات رييس مجلس خبرگان رهبری در هفدهم و هیجدهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

رييس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجلس خبرگان، می گويد که «جنگ روانی و تخريب‌های دوره‌ای و جريان سازی و تهمت‌ها و اکاذيب در انديشه و افکار فقهای مجلس خبرگان رهبری» تاثيری نداشته و اين رويکردها نتيجه معکوس در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام نوری شاهرودی، اضافه کرده است:«روحيه با نشاط و شاداب و انقلابی آيت الله هاشمی با اتکا به آراء بی‌سابقه يک ميليون و هفتصدهزار نفری مردم در مجلس خبرگان و دلسوزی صادقانه برای نظام باعث شده که انتقادهای کور و مغرضانه تازه به دوران رسيده ها همانند کوبيدن آب در هاون شود.»

طی هفته ای اخير چهره های اصولگرا و تندرو از حذف اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات آينده هيات رييسه مجلس خبرگان خبر داده و برخی نيز گفته اند رايزنی هايی با آيت الله محمدرضا مهدوی کنی، دبير جامعه روحانيت مبارز، برای شرکت در اين انتخابات صورت گرفته است.

حميد رسايی، نماينده مجلس و از حاميان دولت محمود احمدی نژاد، روز چهارشنبه گفته است که نتيجه انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان رهبری متفاوت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، حميد رسايی گفته است:« مردم در نهم دی‌ماه و ۲۲ بهمن به نوعی موضع و ناراحتی‌شان را از مواضع هاشمی رفسنجانی نشان دادند؛ زيرا وی مدافع جريان فتنه بود. مطمئنا مجلس خبرگان رهبری نيز به آرای مردم توجه خواهد کرد چرا که اين مجلس متشکل از نمايندگان بابصيرت است. »

حميد رسايی اضافه کرده است:«رای نمايندگان خبرگان رهبری اين‌بار متفاوت از دفعات قبل خواهد بود.»

محمدحسين صفار هرندی، وزير سابق فرهنگ و ارشاد دولت نهم، نيز هفته جاری گفته است:« در انتخابات هيات رييسه مجلس خبرگان هم شاهد خواهيم بود که هاشمی حذف خواهد شد و اين همان چيزی است که اطرافيان هاشمی از آن ترس دارند و می‏ خواهند نگذارند اين اتفاق رخ بدهد.»

محمد حسین صفار هرندی اضافه کرده است: «عمل هاشمی در گذشته خيلی فاسد بوده و هنوز هم برنگشته و با توجه به روحياتی که از او سراغ داشتيم بازگشتشان را خيلی روشن نمی‏بينم و سرنوشت هاشمی هم می توان همچون منتظری و شريعتمداری باشد و هنر مقام معظم رهبری اين بوده که از شکل گيری يک منتظری جديد جلوگيری کرده است و آقا فرموده بودند هاشمی را مديريت کرده ‏ام و کسی در اين مورد دخالت نکند و اين استراتژی رهبری است.»

علی مطهری: قادر به حذف رفسنجانی نيستند

اين در حالی است که علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس، می گويد مخالفان اکبر هاشمی رفسنجانی قادر به «حذف» وی نيستند، « ولی اگر چنين اتفاقی رخ دهد، انقلاب و نظام لطمه می‌خورد. زيرا وجود هاشمی در کنار نظام لازم است.»

به گزارش ايلنا، علی مطهری با انتقاد از اظهارات محمدرضا باهنر،نماينده اصوگرای مجلس، گفت:« موضع هاشمی روشن است و اعلام کرده که بايد با تندروی‌ها و تخلفات با عدالت برخورد شود. هر کس خودش تصميم می‌گيرد که چگونه موضع‌گيری کند لذا تعيين تکليف برای ديگران درست نيست و حرف باهنر خوب نبوده است.»

محمدرضا باهنر هفته گذشته تاکيد کرده بود که اکبر هاشمی رفسنجانی فرصت چندانی را برای اينکه موضع‌ شفاف و صريح در قبال مخالفان بگيرد، ندارد.

محمدرضا باهنر با اشاره به اين که «نمی‌توان با دوپهلو حرف زدن کار کرد»، گفته بود:« هاشمی رفسنجانی بايد موضع خود را در مقابل فتنه‌گران روشن و صريح اعلام کند، در غير اين ‌صورت معلوم نيست که مردم ادامه حيات سياسی وی را تحمل کنند.»

طی روزهای اخير و به ويژه پس از راهپيمايی مخالفان در ۲۵ بهمن و اين که اکبر هاشمی رفسنجانی عليه اين اعتراضات و رهبران مخالفان به صراحت موضع گيری نکرد، موج حملات عليه رييس مجلس خبرگان رهبری افزايش يافت.
XS
SM
MD
LG