لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۴

اخراج جمعی ازکارکنان فدراسيون وزنه برداری و پلمپ کميته ملی المپيک


در يک روز پرحاشيه ديگر در ورزش ايران، به دستور حسين رضازاده، سرپرست فدراسیون وزنه برداری، جمعی از کارکنان این فدراسيون اخراج شدند و به دستور رييس سازمان تربيت بدنی ساختمان کميته ملی المپيک به روی کارکنان پلمپ شد.

فدراسيون وزنه برداری به دليل افشای دوپينگ ملی پوشان و اعلام ادامه فسادی که در سال ۲۰۰۶ به محروميت نه ملی پوش منجر شد، بار ديگر زيرفشار شديدترين انتقادها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، اخراج جمعی از کارکنان فدراسيون وزنه برداری در روز سه شنبه به استعفای پرويز جلاير، دبير کل فدراسيون در اعتراض به اين اقدام مسوولان جديد منجر شد.

پرویز جلایر به ايسنا گفت:«من امروز نامه استعفای خود را برای آقای سعيدلو نوشتم و مشکل اصلی‌ام نيز نبودن شرايط کار براساس شرح وظايف دبير در فدراسيون وزنه‌برداری بود».

به اعتقاد برنده مدال نقره المپيک ۱۹۶۸ مکزيکوسيتی در حال حاضر سمت دبيری در فدراسيون وزنه‌بر داری آن معنا و مفهوم واقعی خود را ندارد و از طرفی موقعيت کسوت و پيشينه پرافتخار او در وزنه برداری حفظ نمی شود و در خطر بی حرمتی است.

صبح روز سه شنبه ۱۱ نفر از کارمندان فدراسيون وزنه برداری به دستور حسين رضازاده، رييس فدارسيون، به طور رسمی اخراج شدند. در ميان اخراج شدگان نام پرويز جلاير به عنوان دبيرکل فدراسيون هم آمده است که خود نيز در خبرگزاری مهر از يک سو آن را تاييد کرده و از سوی ديگر تسليم استعفايش به رييس سازمان تربيت بدنی خبرداده است.

جلاير: رضازاده کاره ای نيست

پرويز جلاير در مورد اخراجش به خبرگزاری مهر گفت:« هنوز در اين خصوص چيزی به من ابلاغ نشده است و از زبان ديگران خبر برکناری خودم را شنيده ام. البته در اين فدراسيون همه چيز غيرقانونی است. رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداری است و رئيس نيست و به لحاظ حقوقی قادر به انجام اين کار نيست. او کاره ای نيست که بخواهد چنين حکمی را صادر کند.»

با اين حال رضازاده طی دستورالعملی کاميار برومند، از کميته پيشکسوتان، غلامعلی گل محمدی از سازمان ليگ، سيردانی از مجموعه ورزشی کبکانيان، فريبا نوانکش از روابط عمومی، معصومه زارع و مريم حسن زاده از بخش اداری، حسام الدين اسدی کاوان از دبيرخانه، روح الله دوستی سحابی از انبار، حسن معاونيان از مسووليت دفتر و شهرزاد کاوه از روابط عمومی را نيز به کارشان پايان داد.

از سوی ديگر خبرگزاريها امروز اعلام کردند که به دستور علی سعيدلو، رييس سازمان تربيت بدنی و معاون رييس جمهوری اسلامی در آکادمی ملی المپيک و پاراليمپيک پلمپ شد و در خيابان سئول ازدحامی از کارمندان پشت در مانده به وجود آمد. سعيدلو در روز چهارشنبه ۱۱ از ساختمان کميته ملی المپيک و پاراليمپيک بازديد کرده بود.

در حالی که بهرام افشارزاده، دبيرکل کميته ملی المپيک پلمپ شدن در را تکذيب و تنها ناهماهنگی در انتقال پارکينگ خودرو ها اعلام کرده بود، خبرگزاری مهر با انتشار تصويری از در پلمپ شده، آن را شکار عکاس خود ناميده است.

به گزارش اين خبرگزاری بسته شدن در آکادمی ملی المپيک صبح سه شنبه و پيش از آغاز ساعت رسمی کار کارکنان اين مجموعه انجام گرفت.
XS
SM
MD
LG