لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۵۵

رايس با وزير امور خارجه اسراييل گفت وگو کرد


کاندالیزا رایس در دیدار با وزیر امور خارجه اسراییل گفت آماده شنیدن حرف های دو طرف است
کاندالیزا رایس در دیدار با وزیر امور خارجه اسراییل گفت آماده شنیدن حرف های دو طرف است


کانداليزا رايس وزير امورخارجه آمريکا روز شنبه سيزدهم ژانويه پس از ديدار با وزيرامورخارجه اسراييل هدف از سفر خود به منطقه را تسريع گفت وگوهای دوجانبه درچارچوب طرح صلح «نقشه راه» اعلام کرد.


خانم رايس پس از ديدار با تزيپی ليونی وزير امور خارجه اسراييل مقطع زمانی کنونی را «بسيار مهم و چالش برانگيز» در خاورميانه توصیف کرد و گفت: «تشکيل دو دولت فلسطینی و اسراییل و زندگی صلح آميز دو ملت در کنار يکديگر، يک رويا نيست و بايد آن را به واقعيت تبدیل کرد».


بخشی از مسوليت ما اين است که برای ميانه روهای فلسطينی افق همکاری سياسی ايجاد کنيم در حالی که امنيت اسراييل را نيز تامين کنيم
وزیر امورخارجه اسراییل

کانداليزا رايس پيشتر تاکيد کرده بود که هدف از سفر به اسراييل و مناطق فلسطينی، ارايه طرح جديدی برای صلح نيست بلکه هدف او شنيدن ديدگاه های دو طرف است.


تزيپی ليونی وزيرامورخارجه اسراييل نيز گفت:«بخشی از مسوليت ما اين است که برای ميانه روهای فلسطينی افق همکاری سياسی ايجاد کنيم در همان حالی که امنيت اسراييل را نيز تامين می کنيم». او افزود:«اين بخشی از مسوليت دوجانبه ما برای داشتن آينده بهتر است».


خانم رايس برای جلب حمايت سران کشورهای عرب از استراتژی جديد ايالات متحده در عراق و «جلوگيری از دخالت بيشتر ايران در امور عراق»، راهی خاورميانه شده است.


در ادامه سفر خود به خاورمیانه، کانداليزا رايس از کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، کويت نیز ديدار خواهد کرد. خانم رايس پس از سفر خاورميانه ای خود عازم آلمان و بريتانيا خواهد شد.


راهبرد جديد آمريکا در عراق


سفر وزير امور خارجه آمريکا دو روز پس از اعلام استراتژی جديد آمريکا در عراق توسط جرج بوش رييس جمهوری آمريکا صورت می گيرد.


جرج بوش در سخنرانی خود در چهارشنبه دهم ژانويه اعلام کرد که در راستای استراتژی جديد، بيست و يک هزار و پانصد نيروی نظامی تازه نفس به عراق اعزام خواهد کرد. رييس جمهور آمريکا همچنين ايران و سوريه را به بی ثبات کردن عراق و حمله به نيروهای آمريکايی و حمايت از تروريست ها متهم کرد.


کانداليزا رايس به هنگام حضور در کميته روابط خارجی سنای آمريکا گفته بود که در سفرخود به خاورميانه، از دولت های عرب خواهد خواست که از دولت عراق و آنچه قرار است در عراق برای ايجاد ثبات انجام شود، حمايت کنند.


XS
SM
MD
LG