لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

وداع روبرتو کارلوس با رئال مادريد


کارلوس : «پس از سه سال ناکامی و نرسيدن به هيچ افتخاری، بايد تصميمی می گرفتم.»
کارلوس : «پس از سه سال ناکامی و نرسيدن به هيچ افتخاری، بايد تصميمی می گرفتم.»

روبرتو کارلوس، مدافع برزيلی اعلام کرد که پس از ۱۱ سال بازی در رئال مادريد، در پايان اين فصل باشگاه اسپانيايی را ترک خواهد کرد.


به گزارش رويترز بازيکن ۳۳ ساله برزيلی روز جمعه در گفت و گويی با روزنامه ورزشی مارکا، چاپ اسپانيا، اظهار کرد: «نمی خواهم با رئال تمديد قرارداد کنم . فکر می کنم لحظه پايان دادن به دوران بازی ام در اين تيم فرا رسيده است و رئال مادريد را برای شروع دورانی ديگر ترک خواهم کرد.»


کارلوس می افزايد: «در اين مورد مطمئنم. زمان من در رئال مادريد به پايان رسيده است . پس از سه سال ناکامی و نرسيدن به هيچ افتخاری، بايد تصميمی می گرفتم.»


در اين مورد مطمئنم. زمان من در رئال مادريد به پايان رسيده است . پس از سه سال ناکامی و نرسيدن به هيچ افتخاری، بايد تصميمی می گرفتم
روبرتو کارلوس

بازيکن پيشين تيم ملی برزيل گفت که هنوز تصميم نگرفته است دوران فوتبالش را کجا ادامه دهد . او در اين مورد گفت: «نمی دانم که در اروپا به فوتبال ادامه خواهم داد و يا ممکن است به برزيل و نزد خانواده ام بازگردم.»


روبرتو کارلوس در سال ۱۹۹۶ از تيم اينتر ميلان به رئال مادريد پيوست و اين زمانی بود که فابيو کاپه لو نخستين دوره مربيگری را در اين تيم می گذراند.


از آن زمان به بعد او همواره عضوی ثابت از خانواده رئال بود و با اين تيم سه جام قهرمانی اروپا، سه مقام قهرمانی « ليگ» اسپانيا و دو مقام قهرمانی جام قهرمانی باشگاه های جهان را کسب کرد .


بيشترين بازی برای يک غير اسپانيايی


او بيش از هر بازيکن غير متولد اسپانيا، برای رئال مادريد بازی کرده و با اين که يک مدافع بوده، گلزنی برجسته به شمار رفته است : ۴۵ گل در « ليگ» پر آوازه اسپانيا و ۱۵ گل در «ليگ» قهرمانان يوفا.


کارلوس پس از شکست يک برصفر از فرانسه در مرحله يک چهارم نهايی جام جهانی ۲۰۰۶، از تيم ملی برزيل کنار گرفت .


در جريان شکست دو بر يک روز چهار شنبه رئال در زمين بايرن مونيخ، او دچار مصدوميت از ناحيه پشت ساق پا شد و برای سه تا چهار هفته از فوتبال بيرون ماند.


در آغاز اين مسابقه گرفتن توپ از روبرتو توسط حسن سالی حميد زيچ، هافبک بايرن، و پاس او به روی مک کای هلندی باعث شد گل نخست بايرن با گذشت ۱۰ ثانيه به ثمر برسد که رکورد سرعت زمان گل در اين جام بود.


پس از شکست و حذف رئال موج انتقادات رسانه های اسپانيا بيشتر متوجه روبرتو کارلوس بود.


در ماه ژانويه گذشته رئال مادريد در ويترين نقل و انتقال بازيکنان، برای پوشش احتمال نبودن کارلوس، با يک برزيلی ديگر به نام مارسلو پای ميز قرار داد نشست، ضمن آن که در چند بازی اخير از ميگل تورز از تيم جوانان رئال نيز در مکان دفاع چپ استفاده کرد.


درمورد جوانگرايی رئال، کارلوس به مارکا گفت : «رفتن من به جوانانی چون مارسلو و ميگل تورس کمک خواهد کرد. آنان آينده رئال را ترسيم می کنند و بايد بخت پيشرفت را به آنان داد . من بايد در جست و جوی انگيزه در تيمی ديگر، کشوری ديگر و جايی ديگر باشم.»


XS
SM
MD
LG