لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

بازداشت ۱۷۰ نفر در جريان تظاهرات ضد دولتی در مسکو


بیش از نه هزار پلیس ضد شورش مانع از برگزاری تظاهرات ضد دولتی شدند
بیش از نه هزار پلیس ضد شورش مانع از برگزاری تظاهرات ضد دولتی شدند

پليس روسيه روز شنبه چهاردهم آوريل بيش از صد وهفتاد نفر از جمله گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان، را در جريان يک تظاهرات ضد دولتی درنزدیکی کاخ کرملين در مسکو بازداشت کرد.


مخالفان دولت در صدد بودند تا در ميدان مرکزی شهر در يک کيلومتری کاخ کرملين در اعتراض به آنچه سرکوب آزادی های دمکراتيک وامکان انتخاب آزاد در انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۰۸ خوانده اند، دست به تظاهرات بزنند.


مقام های مسئول روسيه با برگزاری اين تظاهرات مخالفت کرده و مجوز برگزاری به آن نداده بودند. نیروهای پليس ضد شورش پيش از رسيدن گروه های تظاهرات کننده به اين ميدان آنها را به داخل اتوبوس هايی که از قبل آماده شده بود، هدايت می کردند.


ميخاييل کيسانوف، یکی از رهبران گروه«روسيه ديگر» که اين تظاهرات را سازماندهی کرده بود، دولت پوتين را متهم کرد که از ابراز عقيده شهروندان روسی وحشت دارد

ميخاييل کيسانوف، یکی از رهبران گروه«روسيه ديگر» که اين تظاهرات را سازماندهی کرده بود، دولت پوتين را متهم کرد که از ابراز عقيده شهروندان روسی وحشت دارد.


گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان، يک ديگر از رهبران «روسيه ديگر» دراين تظاهرات دستگير و به به دادگاهی در مرکز شهر مسکو منتقل شد.


يلانا ليپتسر، يکی از وکلای آقای کاسپاروف، به رويترز گفت:«آقای کاسپاروف متهم است که در کنار ساير تظاهر کنندگان شعارهای ضد دولتی سر داده است.»


تظاهر کنندگان که پرچم های روسيه در دست داشتند شعار«روسيه بدون پوتين» سر می دادند. يکی از اين تظاهر کنندگان می گويد پليس اجازه نداد تا ما صدا خود را به گوش همه برسانيم.


اين تظاهرات يک روز پس از مصاحبه بوريس برزوفسکی، سرمايه دار مخالف دولت روسيه که در لندن در به سر می برد با روزنامه گاردين برگزار شد. آقای برزوفسکی گفته است که وی در حال برنامه ريزی يک «انقلاب» برای سرنگونی ولاديمير پوتين است.


ويکتور بريکوف، سخنگوی پليس مسکو گفت دستکم يکصد وهفتاد نفر از تظاهر کنندگان دستگير شده اند. آقای بريکوف از پليس ضد شورش روسيه برای جلوگيری از «تظاهرات غير قانونی» تشکر کرد.


به گفته سخنگوی پليس مسکو ۹ هزار پليس ضد شورش در ميدان مرکزی مسکو حضور يافتند تا مانع از بی نظمی شوند.


XS
SM
MD
LG