لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

کشف جسد کارشناس اتمی روسیه در ارتفاعات توچال


هم اکنون بیش از يک هزار و ۶۰۰ نفر کارگر روسی در نیروگاه بوشهر مشغول به کار هستند.
هم اکنون بیش از يک هزار و ۶۰۰ نفر کارگر روسی در نیروگاه بوشهر مشغول به کار هستند.

دو هفته پس از مفقود شدن یک کارمند اتمی روسیه که برای انجام ماموريتی به ايران سفر کرده بود، جسد «یخ زده» وی روز سه شنبه در ارتفاعات توچال کشف شده است.


به گزارش رسانه های ايران، «جسد يخ زده» اين شهروند روسيه در ارتفاع سه هزار و پانصد متری توچال کشف شده است.


به گزارش خبرگزاری ايلنا، عصر دوم آذرماه سال جاری به مامورين اداره يازده پليس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد که يکی از کارمندان شرکت اتمی روسيه که برای انجام يک پروژه به ايران سفر کرده بود، پس از خروج از محل اقامت خويش ناپديد شده است.


روزنامه ايران نیز خبر داد: اين شهروند روسيه، «اغلب روزهای تعطيل برای تفريح و اسکی به ارتفاعات توچال می رفت. در ادامه همزمان با کشف خودروی مرد روس در پارکينگ توچال، رسيدگی به ماجرا وارد مرحله تازه ای شد.»


بازپرس محمدحسين شاملو ، مسؤول رسيدگی به اين پرونده ، به خبرگزاری ايلنا گفته است:‏ «جسد کشف شده به پزشکی قانونی منتقل شد تا تحت آزمايشات لازم قرار بگيرد و مشخص شود که آيا جنايتی صورت گرفته است، يا اينکه وی برای تفريح به ارتفاعات توچال رفته بوده است.»


خبرگزاری ایلنا همچنین نوشته است: زمان ناپديد شدن این شهروند روسیه، همزمان با پايان پروانه کاری‌‏ وی در ايران بوده است.


در نخستین واکنش مقام های روسی به این خبر، ایرنا یسپوا، سخنگوی شرکت اتم اکسپورت تایید کرد که کارمند یاد شده که نام او فاش نشده است، کارمند این شرکت بوده است.


این سخنگوی اتم اکسپورت علت مرگ را «افتادن از ارتفاع» دانسته است.


روسيه در سال ۱۹۹۵ طی يک قرارداد يک ميليارد دلاری توافق کرد تا کار ساخت نيروگاه اتمی بوشهر را انجام دهد و به همین منظور صدها نیروی روسی برای تکمیل نخستین راکتور اتمی ایران وارد این کشور شدند.


شرکت اتم اکسپورت، پيمانکار روسی نيروگاه بوشهر، ماه گذشته اعلام کرد که در آستانه راه اندازی اين نيروگاه تعداد کارکنان خود را در تاسيسات ياد شده به ميزان ۲۵ در صد افزايش خواهد داد.


اتم اکسپورت اعلام کرده است: فناوری اصلی نيروگاه پيش از اين نصب شده است و کار ساخت و ساز به پايان رسيده است، در حالی که کار فعال سازی در حال انجام است.


در اين مرحله جديد، برای به کار انداختن نيروگاه بوشهر شمار کارکنان از يک هزار و ۶۰۰ نفر به دو هزار نفر افزايش می يابد.


XS
SM
MD
LG