لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۱

«تاثیر» سپر موشکی بر بحران هسته ای ایران


سرگئی لاروف می گوید طرح دفاع موشکی تلاش ها برای حل بحران هسته ای ایران را پیچیده خواهد کرد
سرگئی لاروف می گوید طرح دفاع موشکی تلاش ها برای حل بحران هسته ای ایران را پیچیده خواهد کرد

سرگئی لاوروف وزير امورخارجه روسيه می گويد طرح سپر دفاع موشکی آمريکا می تواند تلاش ها برای حل بحران هسته ای ايران را «به طور جدی با پيچيدگی» مواجه کند.


آقای لاوروف روز شنبه نهم ژوئن گفت :«تلاش ها در چارچوب سازمان ملل متحد و آژانس بين المللی انرژی اتمی در جريان است و ما می خواهيم همه جوانب در اين باره روشن باشد. استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا ممکن است اين تلاش ها را با پيچيدگی مواجه کند.»


آقای لاوروف به ايالات متحده آمريکا پيشنهاد کرد تا آغاز گفت وگو و مذاکره در باره اين طرح، استقرار تاسیسات سيستم دفاع موشکی در لهستان و جمهوری چک متوقف شود.


آقای لاوروف گفت: «اين ضروری است که استقرار سيستم دفاع موشکی برای بررسی و مطالعه برای دوره ای متوقف شود.»


آقای بوش می گوید که هدف اين سپر ضد موشکی دفاع از ملت های آزاد در مقابل حملات موشکی کشورهای ياغی است

اين اظهارات آقای لاوروف پس از ارايه پيشنهاد ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه برای انتقال طرح سپر دفاع موشکی به آذربايجان مطرح می شود.


اقدام آمريکا در گفت وگو با کشورهای لهستان و جمهوری چک برای ايجاد تاسيساتی و يک سيستم دفاع موشکی برای مقابله با موشک های پرتاپ شده به سوی اروپا با اعتراض شديد کرملين رو به رو شده است.


در همين زمينه پيشنهاد جديد آقای پوتين برای انتقال تاسيسات و سيستم به آذربايجان به عنوان راه حلی برای حل اختلاف نطر ميان روسيه و آمريکا دراين مطرح شده است.


جرج بوش که در کنفرانس دمکراسی و امنيت در پراگ گفته بود سپر ضد موشکی آمريکا فقط جنبه تدافعی دارد. به گفته وی هدف اين سيستم دفاعی روسيه نيست بلکه برای مقابله با تهديد هايی واقعی است.


آقای بوش تصريح کرده بود که هدف اين سپر ضد موشکی دفاع از ملت های آزاد در مقابل حملات موشکی کشورهای ياغی است. وی افزوده بود: «همان طور که من به ولاديمير گفتم، روسيه دشمن ما نيست.»


جرج بوش اضافه کرده بود: «دشمن جامعه آزاد ما رژيم ياغی يا افراطی هايی می باشند که سعی می کنند با باج خواهی از دنیای آزاد، اهداف ايديولوژيکی خود را پيش ببرند.»


XS
SM
MD
LG