لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۳

«رکسانا صابری تهدید به اعتصاب غذا کرد»


رکسانا صابری، که در ایران برای رسانه های خارجی گزارش تهيه می کرد، از بهمن ماه سال جاری در زندان اوين تهران در بازداشت به سر می برد.
رکسانا صابری، که در ایران برای رسانه های خارجی گزارش تهيه می کرد، از بهمن ماه سال جاری در زندان اوين تهران در بازداشت به سر می برد.
رکسانا صابری، روزنامه نگار ايرانی- آمريکايی که در زندان اوین بسر می برد، در تماس تلفنی به پدرش گفته است: اگر اورا آزاد نکنند، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

رضا صابری، پدر رکسانا صابری، به خبرگزاری« رويترز »گفته است که روز سه شنبه دخترش از زندان به وی تلفن زده است.

رضا صابری درباره گفت وگوی تلفنی با دخترش تصريح کرده است:«من خيلی نگران هستم. او تمايل زیادی به خودکشی دارد.»

رضا صابری که در ايالت داکوتای شمالی زندگی می کند،اضافه کرده است: «او گفت در صورتی که آزاد نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. من تلاش کردم که او را آرام کنم. به او گفتم داريم تمام تلاش مان را انجام می دهيم تا آزادی او را تضمين کنيم و او بهتر است طاقت بياورد.»

رکسانا صابری، که در ایران برای رسانه های خارجی گزارش تهيه می کرد، از بهمن ماه سال گذشته در زندان اوين تهران در بازداشت به سر می برد.

رکسانا صابری در تماس تلفنی روز سه شنبه گفته است که تصمیم مقامات قضایی ایران درباره وی تغییر کرده است و احتمالا او را به مدت چندماه تادو سال در زندان نگه خواهند داشت.

اين در حالی است که حسن حداد، معاون امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، ۱۶ اسفندماه گفته بود که تحقيقات درباره پرونده رکسانا صابری انجام شده است و او طی روزهای آينده آزاد می‌شود.

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، پیشتر از مقام های ايران خواسته بود تا هرچه زودتر رکسانا صابری را آزاد کنند.

هيلاری کلينتون در اسفندماه به بخش خبری شبکه تلويزيونی «ای‌بی‌سی» گفته بود که «از تمام ابزارهای موجود برای بازگرداندن رکسانا صابری بهره »خواهد گرفت.

رکسانا صابری، ۳۱ ساله، شش سال قبل برای فعاليت های خبری به ايران رفت و با مجوز دولت ايران به خبر رسانی برای راديو «ان. پی. آر» و ديگر رسانه های خارجی مشغول بوده است.

اين در حالی است که حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، در واکنش به بازداشت اين خبرنگار ايرانی-آمريکايی گفته بود: فعاليت های رکسانا صابری از از سال ۸۵ ۱۳ غير مجاز بوده است.

آقای قشقاوی همچنين افزوده بود: کارت خبرنگاری اين خانم از سال ۱۳۸۵ به وزارت ارشاد مسترد شده و او مجوز لازم برای دريافت اخبار و اطلاعات را نداشته است.

از سوی ديگر پدر رکسانا صابری در اسفندماه درباره دلايل دستگيری فرزندش گفته بود: رکسانا در آخرين گفت‌وگوی تلفنی به وی گفته بود که فردی به او بطری شرابی فروخته و سپس اين موضوع را گزارش کرده و همين امر منجر به دستگيری او شده است.

رکسانا صابری از پدری ايرانی و مادری ژاپنی در داکوتای شمالی در آمريکا متولد شده و در سال ۱۹۹۷ به دليل موفقيت‌های ورزشی و هنری خود به عنوان دختر شايسته ايالت داکوتای شمالی انتخاب شد.
XS
SM
MD
LG