لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۷

«انتقال» عيسی سحرخيز به بخش مراقبت های ويژه بيمارستان


عیسی سحرخیز
عیسی سحرخیز
گزارش ها حاکی است که حال عيسی سحرخيز، روزنامه نگار اصلاح طلب زندانی، پس از مشاجره و برخورد مامورحاضر در اتاق وی در بيمارستان وخيم شده به بخش مراقبتهای ويژه بيمارستان منتقل شده است.

مهدی سحرخيز، فرزند عيسی سحرخيز، در گفت وگو با راديو فردا در خصوص وضعيت پدرش گفته است: امروزپدرم در بيمارستان ملاقات داشت و از مامور حاضر در اتاق درخواست می کند تا تلويزيون را خاموش کند. ولی مامور حاضر ضمن مخالفت با اين در خواست با وی به مشاجره می پردازد و دستور می دهد تا پدرم را به تخت ببندند.

مهدی سحرخيز در ادامه می گويد:پزشک معالج پدرم که در اتاق حاضر بوده از اين رفتار به شدت ناراحت می شوند و فشار خون پدرم پس از اين مشاجره بالا می رود، به طوری که صورتش قرمزرنگ و متورم می شود. پزشکان می کوشند تا با اکسيژن و دارو وضعيت اورا به حالت عادی بازگرداند، اما تلاش ها نتيجه نداشته و و در نهايت او را به بخش سی سی يو بيمارستان قلب منتقل می کنند.

مهدی سحرخيز تاکيد می کند بنابر توصيه پزشکان پدرش می بايست در محيطی به دور از استرس استراحت کند، چرا که هرگونه استرس می تواند به وضعيتی خطرناک منجر شود.

عیسی سحرخيز، از بنیانگذاران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و مدیر مسئول ماهنامه آفتاب، در سال ۱۳۸۸ به دنبال اعتراضات مردم به نتيجه انتخابات رياست جمهوری به اتهام «توهين به رهبری» و «تبليغ عليه نظام» به سه سال حبس قطعی محکوم شد.

اين روزنامه‌نگار و فعال سياسی منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد که وضعيت جسمی خوبی ندارد و دچار چند بيماری و عارضه است در تيرماه در نامه‌ای به گزارشگر ويژه سازمان ملل برای ايران وضع زندان‌های ايران را «مصداق جنايت عليه بشريت» دانست.

عيسی سحرخيز در اين نامه به احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل برای ايران، نوشت که با وجود گذشت نيمی از دوران محکوميتش، اجازه يک روز مرخصی حتی برای درمان پزشکی را هم نداشته است.
XS
SM
MD
LG