لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۴

شرق آمريکا به دلیل نزدیک شدن توفان سندی به حال تعطیل در آمد


نمایی از شهر نیویورک در آستانه توفان سندی
نمایی از شهر نیویورک در آستانه توفان سندی
همزمان با نزديک شدن توفان سندی به سواحل شرقی آمريکا، مقام های دولتی روز يکشنبه هفتم آبان ماه خواستار تخليه اجباری صدها هزار نفر از ساکنان مناطق آسیب پذیر در مسیر این توفان شده اند، این در حالی است که براساس پيش بينی ها انتظار می رود بیش از ۶۰ ميليون نفر تحت تاثير توفان سندی قرار بگیرند.

به گزارش رويترز،‌ توفان سندی می تواند بزرگترين توفانی باشد که آمريکا را در می نوردد. اين توفان احتمالا در روزهای آینده شهرهای نيويورک و واشينگتن را با جاری شدن سيل،‌ تندباد و قطع برق گسترده مواجه خواهد کرد

طبق این گزارش، پیش بینی شده است که توفان سندی اواخر روز دوشنبه به شهرهای بزرگ از جمله نيويورک، فيلادلفيا، واشینگتن، بالتيمور و بوستون برسد.

طبق این پیش بینی ها، نيويورک و نيوجرسی در کانون توفان سندی قرار خواهند داشت. توفان سندی سپس به سمت دیگر مناطق حرکت خواهد کرد.

وسعت توفان سندی به اندازه ای است که بسياری از ايالت ها در شرق و شمال شرقی آمريکا را به حال تعطیل در آورده است. مقامات هشدار داده اند که این توفان احتمالا در برخی از مناطق به مدت یک تا دو هفته، قطع گسترده برق را در پی خواهد داشت.

مدارس در بسياری از نقاط تعطيل خواهند بود، خطوط هوايی نيز هزاران پرواز خود را لغو کرده اند. اين در حالی است که ساکنان مناطقی در نيويورک و نيوجرسی برای خريد مایحتاج اولیه و مواد غذايی به فروشگاه ها هجوم برده اند.

باراک اوباما، ریيس جمهوری آمريکا از ساکنان مناطقی که در مسير توفان سندی قرار دارند خواسته است تا به هشدار های مقام های دولتی و مقام های محلی توجه کرده و با آنها برای حفظ سلامتی خود همکاری کنند.

باراک اوباما روز يکشنبه پس از حضور در نشست با مسئولان مرکز مقابله با طوفان دولت فدرال در واشينگتن گفت: «اين يک توفان جدی و بزرگ است.»

در همين حال به گزارش خبرگزاری رويترز، آژانس فدرال مديريت اضطراری آمريکا درباره توفان سندی گفته است: «زمان برای آماده شدن و صحبت کردن درباره آن به پايان رسيده است.»

اين آژانس روز يکشنبه هشدار داده است: «مردم هم اکنون بايد اقدام کنند.»

​مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک اعلام کرده است: سيستم حمل نقل شهری اعم از حرکت قطارهای زير زمينی، مترو و اتوبوس های شهری در نيويورک از نيمه شب يکشنبه شب ۲۸ اکتبر متوقف خواهد شد. بيش از يک ميليون و ۱۰۰ هزار دانش آموز مدارس نيويورک هم روز دوشنبه تعطيل خواهند بود.

مايکل بلومبرگ همچنين دستور تخليه اجباری مناطق آسيب پذير در «منهتن نيويورک» که در سطح پايين تری قرار دارند، را صادر کرده است.

آقای بلومبرگ خطاب به ساکنان اين مناطق گفته است: اگر اکنون اين مناطق را تخليه نکنيد علاوه برای اين که جان خود را به خطر می اندازيد، جان امدادگرانی که بخواهند به کمک شما بشتابند نيز به مخاطره خواهد افتاد.

شهردار نيويورک تصريح کرده است: اين يک توفان جدی و خطرناک است.

مدیریت بورس نیویورک نیز اعلام کرده است که وال استریت روز دوشنبه و احتمالا روز سه شنبه تعطيل خواهد بود.
توفان عظیم «سندی» شرق آمریکا را به تعطیلی کشاند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:22 0:00

همچنين دهها هزار نفر از مردم در سواحل شرقی و شمال شرقی در ايالت های دلور، نيوجرسی، کانکتيکات و ديگر مناطقی که در مسير توفان سندی قرار دارند خواسته شده تا خانه های خود را ترک کنند.

پيش بينی شده که توفان سندی بيش از ۳۰ سانتی متر باران به همراه داشته باشد و باعث بالا آمدن سطح آب به ميزان يک متر تا دو متر و ۴۰ سانتی متر (۴ تا ۸ فوت ) شود. سرعت باد در توفان سندی به ۱۳۰ کيلومتر در ساعت خواهد رسید.

مقام های فدرال آمريکا نگرانند که پيامدهای توفان سندی مانند سيل نيز خساراتی را در پی داشته باشد.

به گزارش رويترز، بر اساس پيش بينی ها بخش هايی از ايالت های ويرجينای غربی، کنتاکی و کارولينای شمالی شاهد بارش برف به ميزان ۶۰ سانتی متر باشند.

گزارش ها حاکی است که با نزديک شدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمريکا شرکت های هواپيمايی هزاران پرواز خارجی و داخلی در روز دوشنبه را لغو کردند.

تا کنون بسياری از هواپيماهای مسافربری به فرودگاه هايی که در مسير طوفان نيستند، منتقل شده اند.

از سوی ديگر توفان سندی فعاليت های انتخابات رياست جمهوری آمريکا را تحت تاثير قرار داده است. ميت رامنی، کانديدای جمهوريخواهان برای انتخابات رياست جمهوری، سفر انتخاباتی خود به ايالت ويرجينيا را لغو کرد.

توفان سندی در جزاير کارائيب دست کم ۶۵ کشته برجای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG