لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

طرح دموکرات ها برای مقابله با راهبرد جدید بوش


سناتور جوزف بایدن به همراه سناتور چاک هيگل از حزب جمهوریخواه . آقای هیگل درباره استراتژی جرج بوش در عراق می گوید راهبردی در این باره وجود ندارد
سناتور جوزف بایدن به همراه سناتور چاک هيگل از حزب جمهوریخواه . آقای هیگل درباره استراتژی جرج بوش در عراق می گوید راهبردی در این باره وجود ندارد

اعضای کميته روابط خارجی سنای آمريکا روز چهارشنبه ۲۴ ژانويه پيش نويس طرحی را تصويب کردند تا ازاجرای راهبرد جديد جرج بوش برای اعزام نيروهای تازه نفس به عراق جلوگيری کنند.
جرج بوش رييس جمهوری آمريکا در سخنرانی سالانه گزارش وضعیت کشور خود روز سه شنبه خطاب به اعضای کنگره و سنای آمريکا گفت: « کشو ماهم اکنون به دنبال استراتژی جديدی در عراق است و من از شما می خواهم برای نتيجه دادن به اين رويکرد فرصت بدهيد ».


اين پيش نويس که به صورت مشترک توسط اعضای دمکرات و جمهوريخواه عضو کميته روابط خارجی سنای آمريکا تهيه شده است خواستار ممانعت ازاعزام ۲۱ هزار پانصد نيروی تازه نفس به عراق است. اين طرح هفته آينده در صحن سنا به رای گذاشته خواهد شد.


اين پيش نويس که به صورت مشترک توسط اعضای دمکرات و جمهوريخواه عضو کميته روابط خارجی سنای آمريکا تهيه شده است خواستار ممانعت ازاعزام ۲۱ هزار پانصد نيروی تازه نفس به عراق است. اين طرح هفته آينده در صحن سنا به رای گذاشته خواهد شد

سناتورجوزف بايدن از حزب دمکرات گفت طرح ما برای منزوی کردن و يا مقابله با رييس جمهوری نيست. آقای بايدن افزود:«ما می خواهيم مانع از آن شويم که رييس جمهوری در سياست و راهبردهای های ما نسبت به عراق دچار اشتباه شود».


آقای بايدن اعزام نيروهای بيشتر آمريکا به کشوری که در حال جنگ داخلی است را «مسير نادرست» ارزيابی کرد.


در همين حال ريچارد لوگار يکی از اعضای جمهوريخواه کميته روابط خارجی در مخالفت با اين پيش نويس، طرح کميته روابط خارجی درشرايط کنونی را، وسيله ای نامناسب برای بحث های درباره عراق توصيف کرد.


او تاکيد کرد که رای گيری درباره اين طرح تاثيری بربرنامه رييس جمهوری ندارد و «فقط به متحدان و دشمنان نشان خواهد داد که متحد و يک رای نيستيم».


سناتور چاک هيگل از حزب جمهوریخواه درباره استراتژی جرج بوش در عراق گفت « استراتژی وجود ندارد». او که در زمان جنگ ويتنام خدمت کرده بود گفت: «اين بازی پينگ پنگ با جان امريکايی هاست».


آقای هيگل گفت:«اين زنان و مردان جوانی که به استان انبار و بغداد می فرستيم لوبيا نيستند. اين جان های واقعی اند و بهتر است مطمئن شويم که داريم چه کار می کنيم».


بايدن: رييس جمهور اختيار وارد شدن به جنگ با ايران بدون اجازه کنگره را ندارد


جوزف بايدن سناتور جوزف بايدن به مهتاب فريد خبرنگار راديو فردا گفت:« بگذاريد يکبار ديگر بگويم و با تاکيد هم بگويم رييس جمهوری هيج اختياری در وارد شدن به جنگ با ايران بدون اجازه کنگره ندارد. او می تواند به پيگرد کسانی بپردازد که سربازان آمريکايی درعراق را می کشند و آنها را دستگير کند. او در واقع می تواند آدم کش ها را در عراق مورد پيگرد قرار دهد اما رفتن به ايران و خلع سلاح ان کشور اقدامی است که او به تنهايی نمی تواند انجام دهد».


XS
SM
MD
LG