لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

ليگ فوتبال قهرمانان آسيا؛ سپاهان با دو گل پاختاکور را شکست داد


سپاهان ايران با پيروزی دو بر صفر بر پاختاکور ازبکستان موقعيت خود را در گروه سوم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا بهبود بخشيد و به صعود از مرحله نخست اميدوار شد.

گلهای نخستين پيروزی تيم پيشتاز فوتبال ايران در اواخر بازی و با دو ضربه پياپی سر تماشايی توسط ابراهيم توره در دقيقه ۷۳ و هادی بنگردر دقيقه ۷۵ به ثمر رسيد و در ادامه پيروزيهای دور چهارم تيمهای ايرانی در رقابتها سپاهان با يک پيروزی، دو تساوی و يک شکست پنج امتيازی. پاختاکور شش امتياز دارد. در اين گروه تيمهای العين امارات و الشباب عربستان در العين رو در روی يکديگر قرار گرفتند.



پيروزی سپاهان در حضور حدود ۱۳ هزار تماشاگر و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان بدست آمد.

در اين مسابقه کمک داور قطری دو بار با اعلام آفسايد موقعيت سالم و فرارهای «تو در» عماد رضا و ابراهيم توره در هر نيمه، سپاهان را از گل مسلم محروم کرد.

تيم سپاهان با اين بازيکنان به پيروزی بر تيم پيشتاز نائل آمد: مهدی رحمتی، جلال حسينی، هادی عقيلی، محسن بنگر، احسان حاج صفی، مهدی کريميان (از دقيقه ۶۷ مهدی جعفرپور)، شاهين خيری، محرم نويدکيا (کاپيتان)( از نيمه دوم فرزاد حاتمی)، احمد جمشيديان، ابراهيم توره و عماد محمد رضا (از دقيقه ۸۳ حسين پاپی) سرمربی: امير قلعه‌نويی

امير قلعه نويی که عنوان سرمربی بدون پيروزی در نبردهای آسيايی نام گرفته بود، سرانجام طلسم را شکست. او پيش از مسابقه هم گفته بود که سپاهان واقعی را خواهيد ديد که بار ديگر اميدهای صعود را بارور خواهد کرد.

سپاهان سرانجام به پيروزی رسيد ولی باز با اندازه های خود فاصله داشت. اين تيم آغازی توفانی، ولی بدون گل داشت و در دقايقی از اواسط نيمه دوم که چهره تهاجمی به خود گرفت، در پی دو ضربه کرنر دو گل زد. در گل اول هادی عقيلی با ضربه سر از نزديک ديرک مخالف و بازگرداندن آن به روی سر توره در دهانه دروازه نقشی بزرگ داشت. به عقيده قلعه نويی بازيکنان پاختاکور بر خلاف بازيکنان تکنيکی تيم الشباب عربستان، از بازيکنانی با قدرت بدنی بالا سود می برد.

سپاهان يک بازی با الشباب دراصفهان باقی دارد و يک بازی در زمين العين.

ميودراگ رادولوويچ، سرمربی مونته نگرويی تيم پاختاکور اعتقاد داشت که سپاهان بدون شک قوی ترين تيم گروه سوم بود. او بعد از پيروزی دو بر يک هفته پيش بر سپاهان در سايت ای اف سی اعتراف کرده بود که با چاشنی بخت بلند برنده شده است.
XS
SM
MD
LG