لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ تساوی سپاهان مقابل الهلال در اصفهان


در آخرين مسابقه هفته پنجم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا تيم سپاهان ايران با تساوی يک بر يک با الهلال عربستان سرنوشت پيشتازی در گروه نخست به دور دوم (يکهشتم پايانی) را به روز آخر رقابتهای گروهی سپرد.

در اصفهان الزوری با استفاده از يک لحظه کم کاری جلال حسينی تيم الهلال را در دقيقه ۴۶ پيش انداخت اما سپاهان که بر خلاف برتری نيمه نخست يک بر صفر عقب افتاده بود در دقيقه ۵۴ با درخشش و ضربه زيبای کاپيتان محرم نويدکيا بازی را به تساوی کشاند.

در نيمه نخست خسرو حيدری از راست و جان واريو پايه گذار حمله و برتری تيم سپاهان شدند. نيمه نخست بدون گل اما پرحادثه بود. در پی يک بازی تهاجمی از دو تيم به ويژه سپاهان تيم ميزبان در اصفهان بر حريف برتری نشان داد. اما اين برتری به گل نيانجاميد. در هر حمله يا مهاجمان قهرمان پيش هنگام ليگ برتر کم دقتی داشتند (ابراهيم توره و غلامرضا عنايتی) و يا داور از يک خطای پنالتی مسلم (در دقيقه ۳۶ توسط خالدی بر روی ابراهيم توره) چشم پوشيد.

پس از تساوی يک بر يک الهلال حالت تهاجمی به خود گرفت تا از کندی دفاع سپاهان با پاسهای سريع و حرکت های بدون توپ بار ديگر به برتری برسد. اما کم کم سپاهان بر الهلال برتری يافت. در دقيقه های پايانی سپاهان برای دستيابی به گل پيروزی سراسر مهاجم بود.

الهلال پس از شکست در رياض می خواست معامله به مثل کند. اما در راه هدف گابريل هومبرتو کالدرون، سرمربی آرژانتينی تيم الهلال به يارانش هشدار داده بود که در برابر تيم باهوش و پر مهره ايرانی بی گدار به آب نزند و به فکر نيش زدن در لحظه های بدست آمده باشد. در اين گيرو دار با اين که هادی عقيلی يک مدافع ارزنده و خوش فکر در برابر القهطانی بود و در غياب محسن بنگر محروم، احسان حاج صفی از همه توانايی خود حتی در کمک به مهاجمان سود می برد، در يک لحظه کندی حسينی کار دست سپاهان داد.

دو تيم نه امتيازی شدند تا هفته آينده سپاهان اصفهان در خانه تيم حذف شده الجزيره و الهلال در رياض با تيم هفت امتيازی الغرافه قطر موقعيت تيمهای صعود کننده را مشخص کنند. چهارشنبه شب الغرافه در دوحه سه بر دو تيم الجزيره را شکست داد. الغرافه هفت امتياز دارد و پيروزی سپاهان پيشتازی را مسلم می کند.

در ادامه رقابت امسال تيمهای ايرانی با تيمهای عربی سپاهان برگزار کننده مسابقه ای حساس با حريفی بود که نخستين ضربه برتری فوتبال باشگاهی را بر اين تيم وارد کرد: الاهلی عربستان که در رياض دو بر يک از سپاهان شکست خورده بود.

سال پيش ذوب آهن با نمايشی برتر از همه تيمهای غرب آسيا تا مسابقه پايانی پيش رفت، اما در آخرين گام نتوانست برحکومت چهار ساله شرق قاره پايان دهد. امسال دو تيم ايرانی اصفهان در موقعيتی مطلوب برای عبور از مرحله بعدی هم هستند.

تيم سپاهان در ديدار با الهلال: مهدی رحمتی – جلال حسينی، هادی عقيلی، احسان حاج صفی – خسرو حيدری، محرم نويدکيا (کاپيتان)، اميد ابراهيمی، مهدی کريميان (از دقيقه ۶۰ حسين پاپی)، فابيو جانواريو - ابراهيم توره و غلامرضا عنايتی (از دقيقه ۷۱ مهدی جعقرپور). سرمربی: امير قلعه نويی.
XS
SM
MD
LG