لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

جام باشگاههای آسيا؛ پيروزی سپاهان در خانه قهرمان عربستان


در گروه نخست ليگ قهرمانان باشگاههای آسيا تيم سپاهان ايران با پيروزی با ارزش دو بر يک بر تيم الهلال عربستان در رياض، گام نخست رقابتهای گروهی را مطمئن برداشت و پيشتاز گروه اول شد. در اين گروه تيم الجزيره امارات در دبی با الغرافه قطر ديداری بدون گل داشت.

در ورزشگاه شاه فهد رياض، مسابقه سنگين دو تيم الهلال و سپاهان در نيمه نخست بدون گل بود. اما در يک ربع نخست نيمه دوم مردان امير قلعه نويی در پی هنر پرتاب اوت محسن حاج صفی و ضربه کرنر فابيو جان واريو در قلب عربستان به برتری دو بر صفر رسيدند. وقتی اين دو بازيکن باارزش سپاهان در آخرين دقيقه های بازی تعويض تاکتيکی شدند، گل ديرهنگام ويلهلم سون سوئدی ثانيه های نفسگيری برای سپاهان و هواخواهان ايرانی فوتبال به وجود آورد.

در دقيقه ۵۱ پرتاب بلند اوت توسط احسان حاج صفی از جناح چپ، با درگيری مدافعان آبی پوش و مهاجمان سپاهان در ديرک عمودی اول، توپ را درنزديکی ديرک دوم به ابراهيم توره رساند و ضربه سر مهاجم سنگالی پس از برخورد به پايه دروازه الهلال، به درون گل رفت.

در دقيقه ۶۰ ضربه کرنر فابيو جان واريو با دخالت اشتباه دروازه بان سعودی به درون گل پيچيد و الهلال دو بر صفر از تيم سپاهان عقب افتاد.

ويلهلم سون بلند قامت در نيمه نخست اسير بازی تکنيکی و هشيارانه احسان حاج صفی بود و در نيمه دوم از جناح راست به جناح رفت تا همه توپهای ياران روحيه باخته سعودی به او ارسال شود.

در ۳۰ دقيقه آخر بازی چنان به نطر می رسيد که گويی اين بازيکن به تنهايی می خواهد منجی الهلال شود. و در روزی که دفاع ملی پوش سپاهان روزی خوب و با پوششی موفق را سپری کرده بود، از جناح چپ او با مانور پا به توپی ديگر خود را به دروازه محکم رحمتی تحميل کرد... هر چند پيروزی سپاهان پا برجا ماند.

در بازی با الهلال بازیکنان سپاهان تا زدن گل دوم بازی يکدست و با صلابتی ارائه کردند و تنها در حفظ پيروزی دور از انتظارشان، عقب نشينی به نيمه خودی را نشان دادند.

اين در حالی بود که دفاع لرزان تيم سعودی آشفته و آسيب پذير می نمود و يانوش، با ضربه ای که برای زدن گل سوم به ديرک عمودی کوبيد، در آستانه موقعيتی قرار گرفت تا همه لژيونرهای سپاهان گلزن شوند. سه تعويض قلعه نويی از دقيقه ۸۳ به بعد روی بازيکنانی بود که با درخشش و دوندگی بی پايانشان، از بهترينهای زمين بودند.

سپاهان: مهدی رحمتی – محسن بنگر، هادی عقيلی (کاپيتان)، جلال حسينی، احسان حاج صفی(از دقيقه ۸۳ هاشم بيگ زاده) – خسرو حيدری،(از دقيقه ۲ + ۹۰ مهدی جعفرپور)، احمد جمشيديان، فابيو جان واريو(از دقيقه ۸۹ مهدی کريميان)، اميد ابراهيمی - يانوش و ابراهيم توره
XS
SM
MD
LG