لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۰

سانحه هوایی در فرودگاه مادريد ۱۵۳کشته بر جای گذاشت


دود غلیظ ناشی از سقوط هواپیمای اسپانیایی در فرودگاه بین المللی مادرید از فاصله دور دیده می شود.
دود غلیظ ناشی از سقوط هواپیمای اسپانیایی در فرودگاه بین المللی مادرید از فاصله دور دیده می شود.

يک مقام دولت اسپانيا می گويد: در جريان خارج شدن يک فروند هواپيمای مسافربری اسپانيا از باند فرودگاه بين المللی مادريد، دهها نفر کشته و زخمی شده اند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، يک جت مسافربری خطوط هوايی اسپانيا با يکصد و هفتادو دو مسافر و خدمه پرواز در اين فردوگاه دچار سانحه شده است. گفته می شود اين هواپيما لحظاتی پس از آغاز حرکت بر روی باند دچار سانحه شده و از باند فرودگاه خارج و به منطقه جنگلی حاشیه فرودگاه برخورد کرد.


در این حادثه که مرگبارترین سانحه هوایی اسپانیا در بیست وپنج سال اخیر بوده، به گفته ماگدالینا آلورز، وزیر توسعه اسپانیا فقط ۱۹ نفر توانسته اند جان سالم به در ببرند که براساس گزارش ها وضعیت از برخی از آنها وخيم است .


هرچند هواپیمایی اسپانیا آمار کشته شدگان را اعلام نکرده است، ولی تصور می شود در این حادثه ۱۵۳نفر کشته شده اند.


براساس گزارش ها این هواپیما به دلايل فنی با يکساعت تاخير آماده پرواز شده بود، اما مشخص نیست که این نقص فنی باعث آتش سوزی موتور سمت چپ این هواپیما شده باشد.


این هواپیمای بوئینگ مدل۸۲ MD به مدت پانزده سال در خطوط هوایی فعالیت می کرده است. کارشناسان گفته اند هرچند این هواپیما در سال ۱۹۹۳ ساخته شده بود اما همه شرایط ایمنی را داشته است.


تعدادی از خانواده های مسافران اين پرواز خود را به فرودگاه مادريد رسانده و در جستجوی يافتن اطلاعاتی درباره نزديکان خود هستند.


در همين حال يک مقام هواپيمايی اسپانيا ، اسپين اير، در یک کنفرانس خبری گفته است که این هواپيما با ۱۷۲ مسافر و خدمه به مقصد جزيره لا پالماس، از جزاير قناری، لحظاتی پس از پرواز دچار سانحه شده است.


این سخنگوی علت سانحه هواپیمای اسپین ایر را آتش گرفتن یکی از موتور های هواپیما اعلام کرده است.


دهها امبولانس در محل حاضر شده اند تا مجروحان حادثه را به بيمارستان منتقل کنند.


سانحه هوایی در فرودگاه بین المللی مادرید باعث توقف یک ساعت نیمه پرواز ها در این فرودگاه شد.


از سوی ديگر، خوزه لويس رودريگرز، نخست وزير اسپانيا مسافرت خود را نيمه تمام رها کرده و به مادريد بازگشته است.


XS
SM
MD
LG