لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

فروش کلکسيونی از کتاب های اشتاين بک


يک کتاب هر چه محبوبتر و پرخواننده تر باشد و بيشتر دست بدست گشته باشد از نظر کلکسيونرهای کتاب ارزش کمتری دارد
يک کتاب هر چه محبوبتر و پرخواننده تر باشد و بيشتر دست بدست گشته باشد از نظر کلکسيونرهای کتاب ارزش کمتری دارد

کلکسيونی از نسخه های اول چند کتاب جان اشتاين بک از کلکسيون خصوصی خواهر او اليزابت در لس آنجلس و سن فرانسيسکو به حراج گذاشته شد.


يک مجموعه کم نظير از نسخه های اصلی و امضا شده کتاب های جان اشتاين بک از جمله نسخه ای از چاپ اول کتاب او بنام «فنجانی از طلا» در حراجی که همزمان در لس آنجلس و سن فرانسيسکو برگزار می شود، به فروش گذاشته خواهد شد.


اين مجموعه کم نظير متعلق به خواهرنويسنده « اليزابت اينزورث» شامل اولين رمان به قلم جان اشتاين بک بنام «فنجانی از طلا» است که اشتاين بک آن را يکی از بدترين آثار خود می دانسته است اما انتظار می رود همين کتاب به مبلغی بالای ۳۰ هزار دلار به فروش برسد.


يک مجموعه کم نظير از نسخه های اصلی و امضا شده کتاب های جان اشتاين بک از جمله نسخه ای از چاپ اول کتاب او بنام «فنجانی از طلا» در حراجی که همزمان در لس آنجلس و سن فرانسيسکو برگزار می شود، به فروش گذاشته خواهد شد

«فنجانی از طلا» نه تنها يکی از کمياب ترين آثار نويسنده کتاب های «خوشه های خشم» و «موش ها و آدم ها» به شمار می رود بلکه يکی از تنها نسخه های اين کتاب است که توسط جان اشتاين بک اين برنده جايزه ادبيات نوبل برای خواهرش با دست نوشته وامضا شده است.


جان اشتاين بک از کتاب «فنجانی از طلا» که در باره يک دزد دريايی قرن هفدهم در سال ۱۹۲۹ نوشته شده بود و بعدها با جلد پارچه ای به رنگ های سرخ و سبز شفاف به چاپ رسيد بی نهايت شرمسار بود اما چون اين کتاب در آن زمان به تعداد بسيار کمی به چاپ رسيد امروز يکی از کمياب ترين کتاب های اشتاين بک به شمار می رود و همين باعث می شود که اين کتاب از نظر کلسيونرها ارزش بيشتری پيدا کند.


يک کتاب هر چه محبوبتر و پرخواننده تر باشد و بيشتر دست بدست گشته باشد از نظر کلکسيونرهای کتاب ارزش کمتری دارد.


کتاب «فنجانی از طلا» و بيش از يک دوجين کتاب های ديگر با امضای جان اشتاين بک توسط شرکت معتبر «بونهام باترفيلد» به حراج گذاشته خواهد شد و عوايد آن به مصرف تعمير خانه اليزابت خواهر نويسنده در «پاسفيک گرو» در شمال کاليفرنيا می رسد جايی که جان اشتاين بک کتاب «موش ها و آدم ها» و «تورتيلا فلت» را در آن نوشته است و جايی که اليزابت در سال ۱۹۹۲ در آن درگذشت .


کارشناسان معتقدند اين مجموعه از اهميت ويژه ای برخوردار است چرا که امروزه گردآورندگان کتاب های ناياب با دسترسی به اينترنت به طور روزانه و در سطح جهانی برای يافتن چنين کتاب هايی به همه جا سرمی زنند . بنابراين يافتن مجموعه اشتاين بک با اين وسعت برای آنها حکم يک معجزه را دارد.


نسخه های امضاشده جان اشتاين بک به خواهرش اليزابت بخاطر رابطه نزديکی که بين آنها وجود داشته از ارزش بيشتری برخوردار است. اين کتاب ها با خودنويس و مرکب سياه برای اليزابت نوشته شده اند ويکی از مهم ترين آنها دستنوشته يکی از اولين نسخه های کتاب «تورتيلا فلت» رمانی درباره زارعان فقير مکزيکی تبار در شمال کاليفرنياست که در صفحه اول آن جان اشتاين بک نوشته است : «به خواهرم اليزابت که بدون کمک های او هرگز نمی توانستم مردمی که در اين کتاب آمده اند را بشناسم.»


XS
SM
MD
LG