لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۹

نامه دانشجويان زندانی در اوين به شهردار رم


تجمع دانشجویان گرامی داشت روز شانزدهم آذر در دانشگاه تهران.
تجمع دانشجویان گرامی داشت روز شانزدهم آذر در دانشگاه تهران.

هفت تن از دانشجويان دربند ايرانی از زندان اوين تهران در نامه ای خطاب به شهردار رم از او به خاطر تلاش هايش برای نامگذاری خيابانی در پايتخت ايتاليا در بزرگذاشت ۱۸ تير و مبارزات جنبش دانشجويی سپاسگذاری کرده اند.


جانی آلمانو،شهردار رم، که در روزهای گذشته از پيشنهاد نامگذاری خيابانی در نزديکی سفارت جمهوری اسلامی ايران در پايتخت ايتاليا به نام ۱۸ تير و در پشتیبانی از مبارزات دموکراتيک دانشجويان ايرانی حمايت کرده بود، اعلام کرده است که نامه ای از هفت تن از دانشجويان زندانی دريافت کرده است.


مجيد توکلی، احسان منصوری، ابوالفضل جهاندار، محمد حسن فلاحيه زاده، سعيد درخشندی، صباح نصری و هدايت غزالی در نامه ای به تاریخ ۲۸ خردادماه در زندان اوين خطاب به جانی آلمانو، شهردار رم، نوشته اند:«۱۸ تير نقطه عطفی در تاريخ مبارزات آزادی خواه و ظلم ستيز جنبش دانشجويی ايران است و ما جمعی از زندانيان سياسی وابسته به جنبش دانشجويی ايران ضمن اعلام حمايت و تقدير و تشکر از اقدام بسيار انسان دوستانه حضرت عالی در خصوص نام گذاری خيابانی به نام ۱۸ تير که خون تازه ای در رگ های مبارزان راه آزادی تزريق کرد، اين حرکت را گامی در راستای ايجاد همبستگی و همدلی با خواسته و آرمانهای آزادی خواهانه جنبش دانشجويی ايران می دانيم. اميدواريم با تاسی از حرکت شما شاهد چنين حرکت هايی در ديگر کشورهای جهان نيز باشيم».


سخنگوی شهرداری رم با اشاره به نامه « زندانيان سياسی و دانشجويان محبوس در زندان اوين» می گويد :«جانی آلمانو شديدا با خواندن اين نامه تحت تاثير قرار گرفت و تکرار کرد مصمم است در اسرع وقت طرح نام گذاری خيابانی به نام ۱۸ تير را به شورای شهر ارائه دهد».


سخنگوی جانی آلمانو افزود:« شهردار در روزهای آينده نامه ای خصوصی برای اين دانشجويان دربند ارسال خواهد داشت و از آنها برای ابراز محبت شان تشکر خواهد کرد».


طرح نامگذاری خيابانی به نام ۱۸ تير برای اولين بار همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به رم در سرمقاله روزنامه ايل ريفورميستا مطرح شد و بلافاصله مورد پشتيبانی سازمان های دانشجويی و جوانان ايتاليايی قرار گرفت.


در ايتاليا در دسامبر سال ۲۰۰۶ ميلادی کميته ای با عنوان تهران ۲۰۰۷ که در آن سازمان های دانشجويی و انجمن های جوانان احزاب گوناگون حضور دارند جهت حمايت از مبارزه دانشجويان ايران تشکيل شده است که در نظر دارد ۱۸ تير يا ۹ جولای آينده مراسمی را در شهر رم برگزار کند.


XS
SM
MD
LG