لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۲

آزادی ۹ دانشجوی دانشگاه مازندران


نیروهای لباس شخصی پانزده دانشجوی دانشگاه مازندران را دستگیر کرده بودند
نیروهای لباس شخصی پانزده دانشجوی دانشگاه مازندران را دستگیر کرده بودند

رييس کل حراست دانشگاه مازندران می گويد ۹ نفر از ۱۵ دانشجوی دانشگاه مازندران که توسط نيروهای لباس شخصی روز دوشنبه دستگير شده بودند، آزاد شدند.


به گزارش خبر گزاری دانشجويان ايران، ايسنا، از اين افراد رييس دانشگاه مازنداران، دانشگاه نوشيروانی بابل و مدعی‌العموم شکایت کرده بودند که بعدا دانشگاه بابل و رييس دانشگاه از شکايت خود صرف نظر کردند.


۴ نفر از دانشجويان بدون وثيقه و ۵ نفر از آنان با وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شدند. البته در خصوص آزاد شدن ساير بازداشت‌شدگان هنوز اطلاعی پيدا نکرده‌ايم و مشخص نيست چه زمانی آزاد می‌شوند
یک دانشجوی دانشگاه مازندران

يک دانشجوی دانشگاه مازندران روز سه شنبه ۲۸ فروردين ماه به اين خبرگزاری گفت:« ۴ نفر از دانشجويان بدون وثيقه و ۵ نفر از آنان با وثيقه ۵۰ ميليون تومانی آزاد شدند. البته در خصوص آزاد شدن ساير بازداشت‌شدگان هنوز اطلاعی پيدا نکرده‌ايم و مشخص نيست چه زمانی آزاد می‌شوند.»


از سوی ديگرحبيب‌‏الله حليمی، رييس کل حراست دانشگاه مازندران به خبرگزاری،ايلنا، گفت: تعدادی از اين دانشجويان با تعهد کتبی خانواده‌‏هايشان که به دادستانی خوانده شده بودند، آزاد شدند و از وثيقه ۵۰ ميليونی برای بقيه آزادشدگان بی‌‏اطلاعم».


علی عزيزی، نايب دبير دفتر تحکيم وحدت، در باره بازداشت اين افراد به راديو فردا گفته بود که دانشجويان بازداشت شده از طريق شيوه های مدنی، به بازداشت غيرقانونی يکی از هم دانشگاهی های خود اعتراض کرده بودند.


او اضافه کرده بود: « دانشگاه مازندران در چند روز گذشته، به دليل دخالت نيروهای خارج از اين دانشگاه، و نهادهايی که مسئوليتی ندارند، ولی تلاش می کنند دانشگاه ها را تحت سيطره خود داشته باشند، شاهد ناآرامی ها و تنش هايی بوده است».


اين فعال دانشجويی در مورد دليل بازداشت ۱۵ دانشجوی دانشگاه مازندران گفته بود: «ما بارها اين نکته را گوشزد کرديم که اگر تخلفی انجام گرفته است و اگر آقايان احساس می کنند فردی مرتکب جرم شده است، از طريق روال قانونی او را احضار کنند و موضوع را پيگيری کنند. اما متاسفانه به اين شکل، رفتار نمی شود.»


آقای عزيزی در پاسخ به اين پرسش، که آيا ارتباطی بين بازداشت و احضار دانشجويان با سخنان غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران، که جنبش دانشجويی را از ابزارهای دشمن دانسته است، وجود دارد گفته بود: «دفتر تحکيم وحدت، بيانيه ای را در مورد سخنان وزير اطلاعات منتشر می کند و نکاتی را ذکر خواهد کرد که مورد توجه است. جای تامل بسيار دارد که چرا وزارت اطلاعات چنين موضعگيری ای می کند و اينگونه فکر می کند، که جنبش دانشجويی را که خواسته هايش کاملا مشخص است و به طور شفاف فعاليت می کند، و هيچ چيز پنهانی ندارد، متهم به براندازی می کند».


XS
SM
MD
LG